Skocz do zawartości

tynk zewnętrzny


Recommended Posts

Napisano
Jestem na etapie zewnętrznego wyglądu domu. Zastanawiam się na wyborem odpowiedniego tynku. Stawiam, jak ja to nazywam "moje gniazdko", na peryferiach miasta lecz niestety jest tuż przy ulicy, dosyć często uczęszczanej przez samochody, szczególnie te większe. Domyślam się, że będzie miało to wpływ na rodzaj tynku. Żona zawsze marzyła o elewacji o ciemnym kolorze. Oglądaliśmy palety z kolorami i zastanawiamy się nad takim ciemno czerwono... bordowym kolorem. Podobno ciemne kolory na tynku powodują szybsze ogrzewanie się ściany, ale również szybciej bledną. Jeżeli tak to jak często mniej więcej trzeba by "poprawiać" kolor? Biorę pod uwagę to, że im bardziej intensywny kolor tym droższy produkt. Aczkolwiek uważam, że na marzeniach nie wolno oszczędzać, szczególnie bliskiej osoby:) Chciałbym dobrać taki tynk, żebym nie musiał za rok zmieniać. Może ktoś doradzi jaki będzie najlepszy?
Napisano
Myśle, że coś mogę pomóc.
Tynki mineralne występują jedynie na jasnych, pastelowych kolorach. To ze względu na ich skład, zbyt duża ilość pigmentów może pogorszyć ich wytrzymałość. Zawsze w końcu można rzucić na nie swój wymarzony kolorek icon_smile.gif Jeżeli jednak komuś się nie chce bawić w malowanie i szuka gotowego produktu, polecam tynki akrylowe. Można je zabarwić na każdy kolor bez względu na intensywność. Jednak faktycznie intensywniejsze odcienie powodują nagrzewanie się ściany. Jeżeli tynk jest kiepskiej jakości może nawet popękać. No i kolor od słonecznej strony blaknie, ale trudno mi określić jak bardzo i w jakim czasie. Akrylowe tynki są charakteryzują sie dużą wytrzymałością. Nie wiem jak dom daleko stoi od drogi, ale jeżeli znajduję się trochę dalej powinien się nadać. Natomiast tynki mineralne zyskują na wytrzymałości wraz z upływem czasu. Inny rodzaj to tynki silikatowe. Są wysoko odporne na tzw. „agresywne” warunki atmosferyczne. Tynki te nie są ulubieńcami wśród budowlańców bo posiadają niezbyt przyjemny zapach, szczególnie przy otwieraniu. Przy tynkach silikonowych zwrócę uwagę, że są samoczyszczące. Wystarczy intensywniejszy deszcz dla zmycia wszelkich zabrudzeń. Tynki te potrafią naprawdę długo wyglądać „świeżo” na ścianie.
Całą wiedzę jaką posiadałem przelałem icon_biggrin.gif . Mam nadzieje, że choć trochę pomogłem przy wyborze tynku na elewacje.
Napisano
Cytat

A ja mam inne pytanie. Jakie istnieją faktury tynków? Mam domek Aga/Archipelag i nie wiem jaką fakturę tynku dać. Co myślicie forumowicze?


Witam.Myślę że najpraktyczniejszy jest tynk gładki/mniej się brudzi/.Dostępne są tynki o fakturze baranek,deszczyk pionowy,skośny,poziomy,kornik i powstałe przy pomocy narzędzi typu paca,zębatka ,pędzel i dobry tynkarz do kompletu. Pozdrawiam. Bob
Napisano
Cytat

Jestem na etapie zewnętrznego wyglądu domu. Zastanawiam się na wyborem odpowiedniego tynku. Stawiam, jak ja to nazywam "moje gniazdko", na peryferiach miasta lecz niestety jest tuż przy ulicy, dosyć często uczęszczanej przez samochody, szczególnie te większe. Domyślam się, że będzie miało to wpływ na rodzaj tynku. Żona zawsze marzyła o elewacji o ciemnym kolorze. Oglądaliśmy palety z kolorami i zastanawiamy się nad takim ciemno czerwono... bordowym kolorem. Podobno ciemne kolory na tynku powodują szybsze ogrzewanie się ściany, ale również szybciej bledną. Jeżeli tak to jak często mniej więcej trzeba by "poprawiać" kolor? Biorę pod uwagę to, że im bardziej intensywny kolor tym droższy produkt. Aczkolwiek uważam, że na marzeniach nie wolno oszczędzać, szczególnie bliskiej osoby:) Chciałbym dobrać taki tynk, żebym nie musiał za rok zmieniać. Może ktoś doradzi jaki będzie najlepszy?


Witam.Polecam tynk akrylowy QuarzoliteSP firmy Mapei.Odporny na blaknięcie koloru i elastyczny. Pozdrawiam .Bob
Napisano
to czy blednie czy nie zalezy od jakości pigmentów barwiących. Łapanie brudu zależy od użytej dyspersji. Temat jest trudny, generalnie mniej bedą łapały brud tynki które po otwarciu pachą intesywnie zapachem zbliżonym do benzyny, rozpuszczalnika - są oparte ale na bazie twardej dyspersji. Tynki silikonowe są bardziej odporne na brud ale uwaga - na rynku pod nazwą silikonowe występują dwa rodzaje tynków: tylko z dodatkiem środka hydrofobizującego (niewiele droższe od akrylu) oraz "prawdziwe" silikony z dodatkiem jw oraz z żywicą silkonową.
  • 11 miesiące temu...
Napisano
Cytat

to czy blednie czy nie zalezy od jakości pigmentów barwiących. Łapanie brudu zależy od użytej dyspersji. Temat jest trudny, generalnie mniej bedą łapały brud tynki które po otwarciu pachą intesywnie zapachem zbliżonym do benzyny, rozpuszczalnika - są oparte ale na bazie twardej dyspersji. Tynki silikonowe są bardziej odporne na brud ale uwaga - na rynku pod nazwą silikonowe występują dwa rodzaje tynków: tylko z dodatkiem środka hydrofobizującego (niewiele droższe od akrylu) oraz "prawdziwe" silikony z dodatkiem jw oraz z żywicą silkonową.



Proszę o pomoc. icon_sad.gif Po miesiącu od nałożenia tynku zewnętrznego akrylowego wypłukał się nam kolor zamiast żółtego w 60 % jest biały. Co może być tego przyczyną . Dodam, iż prace były prowadzone w sezonie letnim przy bezdeszczowej pogodzie. Zostało nam jeszcze jedno wiadro tynku i ostatnio ( po około pół roku od zakończenia prac) po otwarciu zauważyliśmy zjawisko dyspersji ( na powierzchni białe mleko a pod spodem żółty tynk). Przedstawiciel firmy od której zakupiliśmy tynk powiedział iż jest to typowe, prawidłowe, zjawisko i nie ma wpływu na jakość koloru. Czy przedstawicel ma rację?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...