Skocz do zawartości

Porównanie kosztów dachu - 3 warianty


Recommended Posts

Gość Januszewski
Im więcej spadów tym droższy dach, to oczywiste. Więcej roboty, wiecej dodatkowych elementów, zagięć. To wszystko są oczywiste koszta. O tym nalezy pamietać. Wybór rodzaju pokrycia to też różnica w cenie. Jak sami zauważyliście to betonowe dachówki potrafią całkiem ładnie obniżyć koszty. Moim zdaniem takie dachówki z powłoką Duratop pro Creatona nie ustępuje jakościowo ceramicznym angobowanym. Estetycznie też wyglądają podobnie.
Link do komentarza
47 minut temu, Gość Januszewski napisał:

Moim zdaniem takie dachówki z powłoką Duratop pro Creatona nie ustępuje jakościowo ceramicznym angobowanym. Estetycznie też wyglądają podobnie.

Cement będzie zawsze cementem, nie liczy się to co na zewnątrz tylko w środku. Tobie sie tylko wydaje że cementowa nie ustępuje ceramicznej i niech tak zostanie bo prawda jest całkiem inna.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Gość Lipiński

Ceramika jest lepsza ale i cementowe dachówki są całkiem dobre. Tańsze to na pewno. Lżejsze też, wiec w niektórych przypadkach nawet bardziej polecane, bo nie zawsze da się położyć ciężką ceramikę. Do blachy nie będę się odnosił bo dla mnie to się nie nadaje za bardzo na dach. Nie podoba się i tyle. Z punktu widzenia estetycznego trochę tu wyszło złe porównanie. Bo jak widzę dachówkę cementową jednej z firm to powłoka błyszcząca, więc raczej do glazury należałoby porównywać. Estetycznie oczywiście ;) Parametrami to tylko ceramika.

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Gość Cybulski

Oj tam, ze od razu się naraziłem. Po prostu mieszkałem kiedyś w domu z blachą i pamiętam sytuacje nagłego gradobicia w nocy. A że sypialnia na poddaszu (jak w większosci domów) to pobudka była dość nagła. Cement czy ceramika w takim przypadku wypadają dużo lepiej. Może to też przez to, że blacha łatwiej przenosi dźwięki i lepiej jest ze sobą połaczona. Jednak każda dachówka to osobny element. No i dużo cieższy materiał. Jakbym miał wysoki budżet na dach to tylko ceramika. Przy niższym to cement. Ale na blachę to raczej się nie zdecyduję. A czy to będzie glazura czy angoba w ceramice  czy inna powłoka to już chyba aż takiej różnicy nie bedzie. Główna będzie tylko w samym materiale.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...