Skocz do zawartości

Zabudowa skosów - stelaże


Recommended Posts

Witajcie,

 

Zastanawiam się od dłuższego czasu co daje sztywność dla zabudowanego skosu na poddaszu. Wykonanie jest następujące:

 

- wieszaki grzybkowe do krokwi,

- na szczytach profil cd,

- profile UD przymocowane do wieszaków grzybkowych i na końcach wsunięte w profile CD,

 

Profile Cd jednak pracują na lewo i prawo przesuwając się przy tym w UD i na wieszakach grzybkowych. Wieszaki które stosuję mają 0,8 mm grubości.

 

Czy powinno się skręcić profile CD razem z profilami UD ? Sufit poziomy wykonany na wieszakach typu ES  nie pracuje tak bo nie pozwalają mu na to właśnie wieszaki ES ale wieszaki grzybkowe na skosie jednak się uginają na jedną i drugą stronę.

 

Czy może po obciążeniu wszystkiego płytami  sytuacja będzie "opanowana".

 

Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat to proszę się nią podzielić.

 

Pozdrawiam

 

Edytowano przez Ttadzik (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
3 godziny temu, Ttadzik napisał:

 

Czy może po obciążeniu wszystkiego płytami  sytuacja będzie "opanowana".

 

Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat to proszę się nią podzielić.

 

Pozdrawiam

 

nie będzie

jeszcze nie zdążyłem się wprowadzić na poddasze a już mam spękania w szczytach

Link do komentarza
23 godziny temu, joks napisał:

Popraw jeszcze raz akrylem , tylko elastycznym , uprzednio zagruntować w szparach jakimś małym pędzelkiem .

Wydłubałem ten gips. Niestety uszkodziłem za tym folę paroizolację.

Czyli na styku ściany (soks poddasza) i sufitu mam szparę 4mm do zagipsowania.

Zagruntowałem szpary.

nie wiem jak załatać przeciętą folę (6-7cm) w tej szparze...

??

Silikonem?

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...