Skocz do zawartości

Ocieplenie poddasza użytkowego


Recommended Posts

Witam chciałbym zaadaptować poddasze na użytkowe i zastanawiam się jak go ocieplić z tego powodu że na tą chwilę są problemy z przeciekającym dachem. Po ustaleniu i zaklejeniu dziur w dachu nie mam 100% pewności że po jakimś czasie znowu nie zacznie cieknąć więc planuje choć nie wiem czy to dobre rozwiązanie aby pierwszą warstwę ocieplenia która umieszczę między krokwiami zrobić ze styropianu a następnie uszczelnić ja pianą i dla pewności osłonić folia i następnie zamknąć wszystko regipsem. Miał ktoś podobna sytuację czy może ktoś doradzić czy to dobre rozwiązanie. Z góry dziękuję

Link do komentarza

Ja na Twoim miejscu nie pchałbym się w styropian i ocieplił wełną.

Blachę trapezową można odkręcić i ponownie przykręcić.

Musisz zrobić to wg. sztuki budowlanej tj,  folia, kontrłata, łata i na to blacha.

Dach musi być wentylowany.

 

 

 

 

 

 

 

Poza tym nie możesz ciągle myśleć, czy dach Ci nie przecieknie.

Musisz to ogarnąć porządnie najpierw od góry a później ocieplaj sobie spokojnie od środka.

 

A jak dobrze pójdzie, możesz pomyśleć od wstawienia wełny od góry, przy przekładaniu blachy.

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

A do czego ta blacha jest przybita? Do krokwi?

Krokwie o jakich  wymiarach?

Możesz poczytać o pianowaniu. Teoretycznie robią natrysk bezpośrednio na blachę, ale nie interesowałem się tym zbytnio. 

Może być tak, że wytrzyma kilkanaście lat i potem zerwiesz blachę, piana zostanie i zrobisz nowe poszycie na łatach.

Tego nie wiem.

 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Wiem że najlepiej byłoby zrobić wszystko od podstaw ale to wysokie koszty tym bardziej szkoda bo była w tym roku malowana więc dlatego myślałem żeby zrobione pomieszczenia na poddaszu w jakiś sposób ocieplić a z tego co wiem wata nie może mieć styczności z ewentualnym przeciekiem i dlatego myślałem o tym połączeniu styropianu z folią który stworzyłby warstwę nieprzemakalna dla drugiej warstwy ocieplenia z waty lecz nie wiem czy nie powstaną jakieś skraplania na tej folia która miałaby się znajdować między wata a styropianem 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony przykład, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę.
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...