Skocz do zawartości

Remont poddasza


Recommended Posts

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Witam,

przymierzam się do remontu i ocieplenia poddasza pokrytego dachówką i mam dwa pytania:

1. Są tylko łaty i dachówki - nie ma możliwości ściągnięcia dachówki, jak najlepiej zrobić ocieplenie poddasza (będzie użytkowe) od środka? Jaki układ warstw? Membrana wysokoparoprzepuszczalna, wełna (ile cm? i 2 warstwa i na koniec żółta folia i rigips?

2. Strop drewniany - pół stropu jest ocieplone trotem ( to chce wybrać i położyć wełnę pomiędzy belki a na wierzch przykręcić deski) pod spodem już są pomieszczenia zrobione, wiec nic innego nie zrobię, niestety czy wełna pomiędzy belki wystarczy będzie około 15 cm, czy trzeba coś nadbić z 5-10 cm dołożyć wełnę i deski, czy jeszcze jakąś folię pomiędzy wełnę a deski ma sens?

Druga połowa stropu jest goła a mianowicie tylko belki i deski przybite od spodu te chce zerwać - przybić deski od góry żeby można było wygodnie chodzić do komina itp . i jak tu z ociepleniem wełna miedzy belki i co na to od razu deski ? Czy membranę tez położyć, ale wtedy jakieś by trzeba było pewnie łaty na to i dopiero deski żeby była przestrzeń? Co najważniejsze pomieszczenie nad tym stropem o którego ocieplenie mi chodzi będzie nieużytkowe i skosy nad nim nie ocieplone jest niskie i nie wygodne dlatego bardzo zależy mi na jak najlepszym ociepleniu tego stropu i skosów pod nim. Z góry dziękuję za porady.

Link do komentarza

Zasadnicza kwestia - jeśli poddasze będzie użytkowe (ogrzewane) to w jakim celu  ocieplać strop ? Technologia ocieplania dachu od środka była wielokrotnie opisywana w BD, a w skrócie polega na zamocowaniu od spodu (między krokwiami folii paroprzepuszczalnej odsuniętej ok. 3 cm od wierzchu krokwi, ułożenie wełny między krokwiami, ewentualnie montaż rusztu opuszczonego z drugą warstwą ocieplenia, zamocowanie folii paroszczelnej i pokrycia z płyt g-k.

Link do komentarza
8 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Zasadnicza kwestia - jeśli poddasze będzie użytkowe (ogrzewane) to w jakim celu  ocieplać strop ? Technologia ocieplania dachu od środka była wielokrotnie opisywana w BD, a w skrócie polega na zamocowaniu od spodu (między krokwiami folii paroprzepuszczalnej odsuniętej ok. 3 cm od wierzchu krokwi, ułożenie wełny między krokwiami, ewentualnie montaż rusztu opuszczonego z drugą warstwą ocieplenia, zamocowanie folii paroszczelnej i pokrycia z płyt g-k.

Jako uzupełnienie do wypowiedzi Eksperta Cezarego dodam link do filmu jednego z producentów wełny skalnej - firmy Rockwool

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...