Skocz do zawartości

Nieregularna praca pieca Junkers CerapurSmart


Recommended Posts

Witam,

Mam poniższe problemy z piecem Junkers CerapurSmart ZWB28-3C23S5300. W środę przychodzi do mnie serwisant Junkers i nie wiem czy powinien zwrócić na coś szczególnego uwagę. Wydaje mi się, że kiedyś piec tak nie działał. Proszę o ewentualną diagnozę co z piecem może być nie tak. Pozdrawiam i dziękuję.

 

Ustawienie pieca/opis instalacji:

1.       Grzanie: 24h, Pon-Ndz

2.       Ciepła woda: 24h, Pon-Ndz

3.       Tryb: osobne programy dla grzania i wody

4.       (Problemy w momencie ustawienia takich samych programów nie ustąpiły)

5.       Sterownik na stałe znajduję się w salonie

6.       Piec jest wykorzystywany do grzania wody oraz ogrzania mieszkania (~120m2)

7.       Na piecu woda jest ustawiona na pozycji e – 50C

8.       Na piecu temperatura zasilania jest ustawiona obecnie w położeniu 3 – ok 50C, w przypadku niższych temperatur 4-5, 60-67C.

9.       Instalacja jest podpięta do kaloryferów.

 

 

Problemy z piecem:

1.       Wszystkie problemy pojawiają się w momencie włączenia ogrzewania mieszkania.

2.       Czas podgrzania wody:

a.       Ogrzewanie włączone: 30s

b.       Ogrzewanie wyłączone: 3-5s

3.       Gdy ogrzewanie jest włączone woda grzeje się do znacznie wyższej temperatury. Gdy ciepła woda jest puszczona, a potem na chwilę wyłączona, to ponowne puszczenie sprawia, że z kranu leci wrzątek.

4.       Puszczenie wody z dwóch kranów sprawia, że zmniejsza się ciśnienie (i to jest zrozumiałe) ale temperatura wody raz rośnie, raz maleje.

5.       Nierównomierna praca. W mieszkaniu jest albo bardzo ciepło (gdy piec grzeje), albo zimno do momentu gdy temperatura się na tyle obniży, że znowu się włączy.

 

Link do komentarza

Z opisanych objawów nic konkretnego nie wynika. Kocioł dwu-funkcyjny zawsze działa z pewnym opóźnieniem przy przełączaniu trybu pracy co wpływa na zmianę parametrów c.w.u. Pracę kotła nadzoruje układ elektroniczny i trudno określić jaki jest dopuszczalny margines nierównomierności.  Zakłócenia funkcjonowania kotła sygnalizowane są komunikatami błędu - jeśli ich nie ma to można sprawdzić zadowalające działanie przy innych nastawach.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niestety nie ma co się spodziewać spektakularnych efektów. Tu kilka osób dzieli się radami w podobnym temacie:  
    • Po drugiej ścianie nie ma nic z tych rzeczy, stoi po prostu szafka i nie ma tam żadnych rur ani nic Jest to mieszkanie świeżo po remoncie w stanie deweloperskim i nie było na niej żadnych usterek. I tak ślady herbaty były pojedynczymi plamami-a tutaj mam wrażenie, że albo może za mocno przycisnęłam, albo może farba była za gęsta-cięzko powiedzieć, ale spróbuj odmalować na nowo docelową farbą tak jak Pan sugeruje.
    • A czy coś wiadomo czemu ten fragment ściany ma inną strukturę? Bo już samo to jest zastanawiające. Ponadto co jest po drugiej stronie tej ściany? Czasem takie dziwne rzeczy wychodzą, gdy po drugiej stronie jest np. prysznic i ściana ulega nadmiernemu zawilgoceniu. Zakładam, że nie jest to po prostu miejsce, w którym rozlała się ta herbata? jeżeli nie ma jakichś szczególnych przyczyn tego stanu rzeczy i powodów do niepokoju to powinno wystarczyć pokrycie ściany farbą separacyjną (na plamy), potem pomalowanie jej docelową farbą.
    • witam ponownie,   po przeczytaniu paru artykułów oraz obejrzeniu filmów na YT, zdecydowałem się, że zrobię instalacje wodnej na rozdzielaczach 2x rozdzielcze do zimnej wody(7 punktów) do ciepłej 3 punkty i tutaj następujące opcję: - rozdzielacz - 3 punkty na podwójnych kolankach(cyrkulacja)  - rozdzielacz na 2 punkty a przez prysznic podwójne kolanko cyrkulacyjne(prysznic jest pierwszym punktem)   Ale bardziej zastanawia mnie fakt przekrojów/przepływów...od pionu mam wyjście na 1/2 do pierwszego zaworu i tak też poprowadziłem instalację dalej. I nie wiem czy gdzieś dalej w instalacji ma sens używania przekrojów np.: 3/4 lub pex 20, skoro tutaj mamy wąskie gardło. Mam 2 typy rozdzielaczy np.: 3/4 belka i zawory 3/4 drugi belka 3/4 i zawory 1/2. Zastanawiałem się żeby użyć dwa łączone lewy 3/4x1/2 na np.: miskę wc a prawy 3/4x3/4 na np.: prysznic, wannę lub zlewozmywak. Jeszcze inna rzecz mnie nurtuje, będę miał zasobnik pojemnościowy i tutaj zastanawiam się czy może na ciepłą wodę i cyrkulację dać np.: pex 20mm, czy to ma sens skoro wcześniej mamy pex 16 lub gwint 1/2, bo jeżeli dobrze rozumiem to zimna wodą wypycha ciepłą wodę z boilera. Zastanawiam się czy może dać też baterie termostatyczne, ale to jest nowy wątek, choć temp wody będę miał raczej stałą 45/40stopni to po przeczytaniu wstępu, gdzie piszą, że mogą usprawnić utrzymanie temp. w przypadku skoków ciśnienia/przepływu więc tam z tyłu głowy trochę też o tym myślę. Ale tak jak pisałem to jest nowy wątek. Z drugiej strony też tak patrzę, że wszystkie gwinty do baterii wannowej, prysznica są na g1/2. Na pewno lepiej byłoby jakbym instalację do rozdzielacza/czy miał poprowadzoną na np.: 3/4, w tedy chyba puszczenie wszystko na pex 16mm nie stanowiłoby problemu.   Jeszcze mam pytanie w jakiej kolejności podpinać punkty pod rozdzielacz zimnej wody? Wstępnie założyłem, że bliżej od źródła będą elementy z dużym/wrażliwym poborem i tak np.: zasobnik, prysznic, zlewozmywak, wanna(tutaj mogę poczekać odkręcam i czekam), z "drugiej strony" będzie miska wc(tym bardziej mogę czekać), zmywarka itd. Proszę o opinię wszystkich, a na pewno: @Redakcja@animus
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...