Skocz do zawartości

Nieregularna praca pieca Junkers CerapurSmart


Recommended Posts

Witam,

Mam poniższe problemy z piecem Junkers CerapurSmart ZWB28-3C23S5300. W środę przychodzi do mnie serwisant Junkers i nie wiem czy powinien zwrócić na coś szczególnego uwagę. Wydaje mi się, że kiedyś piec tak nie działał. Proszę o ewentualną diagnozę co z piecem może być nie tak. Pozdrawiam i dziękuję.

 

Ustawienie pieca/opis instalacji:

1.       Grzanie: 24h, Pon-Ndz

2.       Ciepła woda: 24h, Pon-Ndz

3.       Tryb: osobne programy dla grzania i wody

4.       (Problemy w momencie ustawienia takich samych programów nie ustąpiły)

5.       Sterownik na stałe znajduję się w salonie

6.       Piec jest wykorzystywany do grzania wody oraz ogrzania mieszkania (~120m2)

7.       Na piecu woda jest ustawiona na pozycji e – 50C

8.       Na piecu temperatura zasilania jest ustawiona obecnie w położeniu 3 – ok 50C, w przypadku niższych temperatur 4-5, 60-67C.

9.       Instalacja jest podpięta do kaloryferów.

 

 

Problemy z piecem:

1.       Wszystkie problemy pojawiają się w momencie włączenia ogrzewania mieszkania.

2.       Czas podgrzania wody:

a.       Ogrzewanie włączone: 30s

b.       Ogrzewanie wyłączone: 3-5s

3.       Gdy ogrzewanie jest włączone woda grzeje się do znacznie wyższej temperatury. Gdy ciepła woda jest puszczona, a potem na chwilę wyłączona, to ponowne puszczenie sprawia, że z kranu leci wrzątek.

4.       Puszczenie wody z dwóch kranów sprawia, że zmniejsza się ciśnienie (i to jest zrozumiałe) ale temperatura wody raz rośnie, raz maleje.

5.       Nierównomierna praca. W mieszkaniu jest albo bardzo ciepło (gdy piec grzeje), albo zimno do momentu gdy temperatura się na tyle obniży, że znowu się włączy.

 

Link do komentarza

Z opisanych objawów nic konkretnego nie wynika. Kocioł dwu-funkcyjny zawsze działa z pewnym opóźnieniem przy przełączaniu trybu pracy co wpływa na zmianę parametrów c.w.u. Pracę kotła nadzoruje układ elektroniczny i trudno określić jaki jest dopuszczalny margines nierównomierności.  Zakłócenia funkcjonowania kotła sygnalizowane są komunikatami błędu - jeśli ich nie ma to można sprawdzić zadowalające działanie przy innych nastawach.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...