Skocz do zawartości

Kupno materaca


sqizzy

Recommended Posts

Napisano

To mój pierwszy post na forum, więc chciałem się serdecznie przywitać. Trafiłem tu ponieważ zaczynam urządzać własne M. Pierwszą rzeczą, z którą mam problem to kupno materaca do sypialni. Z racji mojego wzrostu, w grę wchodzi rozmiar 160x220. T tego co udało mi się wyczytać w internecie do mojej wagi odpowiednia byłaby twardość H4. Natomiast problem jest z wyborem rodzaju. Są piankowe, kieszeniowe i inne, o milionach nazw. Czy moglibyście ukierunkować mnie jakiego rodzaju materaca do okolic 1500zl szukać.

 

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Masz w okolicy sklep JYSK? U nas są w nim nieźli doradcy w tym temacie, ale rozmawiałem z nimi kilka lat temu, bo materace to nie rękawiczki. Mógłbyś spróbować skonsultować się z nimi w swojej okolicy.

Napisano
54 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Pisałem już nie raz, IKEA: poskakać, poleżeć i za max tysiąc jest wygodnie jak w wannie. Gwarancja - mało kto wie - 20 lat.

Tylko że IKEI nie ma nawet w Warszawie.

 

(Janki to nie stolica)

Napisano
10 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

OKOK :) 20 minut ode mnie to myślałem, że jeszcze w Warszawie jestem. Kiedyś był i to w centrum.

Och tam, nie róbmy z siebie aż takich detalistów! :icon_biggrin: W każdym razie IKEA jest jakimś wariantem, ale mało dostępnym. JYSK nieco bardziej popularnym, a wyleżeć też się można. I dowiedzieć się wiele ciekawych rzeczy o materacach, pooglądać przekroje, posłuchać o zaletach poszczególnych warstw...

Mnie tak zbajerowali, że wydałem 1 700 zł i mam problem bo nie mam teraz gdzie tego materaca trzymać. Jest zbyt wysoki i zbyt sztywny, nie nadaje się do łóżka rehabilitacyjnego. 

10 minut temu, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

Gwoli ścisłości - jest Ikea w Warszawie, w dzielnicy Targówek.

Nie byłem, więc nie wiedziałem :icon_biggrin:

Napisano
15 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Zwłaszcza online :) Błagam, to może kupujmy jedynie w sklepie za rogiem i pytajmy co tydzień - Kiedy materace "rzucą na sklep" :) ?

Chyba przeszedłeś na wyższy stopień zakupów wirtualnych, dla mnie już mało dostępnych. Ja nie potrafię poleżeć wcześniej na materacu kupionym w sieci.

Wcześniej, to znaczy przed zakupem.

Napisano
16 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Lata wprawy. A tak serio całkiem już - zrobić raz wyprawę 40 km po produkt, który posłuży minimum kilka lat to chyba nie aż tak wielkie wyzwanie.

Pewnie, że nie, ale ja do JYSK-a mam 3 km, a do IKEI w Jankach - 223 km

Drobna rożnica, 220 km, a materace i ich wybór bardzo podobny.

Napisano

Problemem jest długość materaca, czyli 220cm. Pytanie nie dotyczyło miejsca zakupu, a rodzaju polecanego materaca.

Wysłane z mojego Lenovo TB3-X70F przy użyciu Tapatalka

Napisano
7 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

  Pewne rzeczy kupuje się oczami a pewne - niestety - namacalnie i trzeba udać się do sklepu.

I nieważne jakiego sklepu, ważne aby fajnie się leżało. :icon_biggrin:

I nie samemu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...