Skocz do zawartości

Grzyb a drzewo


Gość MIKI

Recommended Posts

Witam. Mam problem ppniewaz co roku sasiad z 1 pietra obklada sobie moja sciane drzewem i tak je sezonuje. Notorycznie na tek scianoe wychodzi mi ogromna plesn mimo wietrzenia. Czy to moze byc przyczyna??
Link do komentarza

Witam. Mieszkam na parterze i mam problem z plesnia na scianach. Tzn. Sasiad z pierwszego pietra w okresie konca lata zwozi sobie drzewo i porabane uklada na mojej scianie. Notorycznie w okresie zimowym wychodzi mi na tej scianie grzyb akurat na tej wysokosci gdzie skladowane jest drzewo. Zwracalam na to uwage ale nie dociera. Czy to moze byc przyczyna?? 

Link do komentarza

Czy to o tego samego sąsiada chodzi?

 

"Witam . Mam problem ppniewaz co roku sasiad z 1 pietra obklada sobie moja sciane drzewem i tak je sezon uje. Notorycznie na tek scianoe wychodzi mi ogromna plesn mimo wietrzenia. Czy to moze byc przyc zyna??"

 

 

Zadałem pytania:

 

Co to za budynek, jak usytuowany względem stron świata, jak grzany, po co sąsiadowi to drewno?

Kto nim administruje?

Link do komentarza

A czym wy palicie?

Jak dogadywaliście się dotychczas?

Zaproś sąsiada do domu, pokaż mu o co ci chodzi...

Trzeba to sezonowane drewno oddzielić od ściany na 30 - 40 cm  jakąś konstrukcją aby ścianę wentylować, albo może nakleić na ścianę ze 20 cm styropianu, zabezpieczyć folią kubełkową i dopiero wtedy układać to drewno...

Jakie macie podwórko przy tym budynku? Może da się  inaczej to drewno ułożyć i sezonować?

W ostateczności wezwać sanepid, zrobić ekspertyzę (???) i zagrozić sądem...

Link do komentarza
Dnia 31.08.2018 o 12:24, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

To możliwe, ale nic pewnego. W końcu ta ściana ma wówczas ciągły kontakt z wilgotnym drewnem.  

Tylko w przypadku kiedy np. lejąca się czy kapiąca woda rozpryskuje się od drewna w stronę ściany. Jeśli natomiast ściana ma możliwość kontaktu z powietrzem to wilgotność samego drewna jest bez znaczenia. Od tego ściana nie zapleśnieje. Gdyby tak było to moje ściany zgniłyby już pół wieku temu.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...