Skocz do zawartości

Jastrych Anhydrytowy Płytka gresowa -jaka chemia ? Pozostałe WYMOGI


Recommended Posts

Napisano

Mam pytanie dodatkowe co do sprawy klejenia płytek wielkoformatowych do jastrychu anhydrytowego –

Fakty :

1-jastrych wylany w marcu 2015 roku czyli ma ponad 3 lata

2-grubość jastrychu to 5 max 5,5 cm –konkretnie jastrych który został wylany to :

Wolplan Geneo gotowy płynny jastrych z grupy oznaczonej CAF.

Klasyfikacja wg PN EN 13813:CA-C25-F5 / materiał ten nie wymaga szlifowania .

 

3-jastrych do tej pory nie był wygrzewany ( i raczej przed położeniem płytek nie będzie ) wilgotność sprawdzana poprzez przyklejenie foli nie pokazuje żadnej wilgotności , drugie sprawdzenie przy pomocy urządzenia firmy Tanel Hygropen   po nawierceniu posadzki ( również w tych najgrubszych miejscach wylewki )  i robieniu pomiarów  w różnych miejscach różne wartości w przedziale do 19,8 max

Ale producent tego urządzenia nie potrafi się odnieść do tych wyników jeśli chodzi o jastrychy anhydrytowe –moim zdaniem jastrych jest dojrzały i jego wilgotność pozwala na położenie płytek gresowych  60cm x 60cm .

4-ale jak to zwykle bywa , konkretnie przed położeniem  około 120 m w sumie wolę się upewnić i poradzić jeszcze ludzi , którzy znają się na tej materii lepiej niż ja ( ja tylko jestem inwestorem który zarazem w tym wypadku będzie wykonawcą ale na jastrychach anhydrytowych nie za bardzo się znam ) Płytki gresowe  o wymiarach 60 x 60 będą kładzione –smarowania będzie powierzchnia podłogi  klejem ,oraz płytka –płytka grzebieniem o zębie 10-12 mm. Fuga 4mm ,docelowo chciałbym zastosować fugę epoksydową ale jej nie przepuszczalność trochę zbija mnie z tropu przy jej wszystkich innych pozostałych zaletach

5- podłoże  to jak pisałem wcześniej około 120 m 2 w jednej powierzchni, odpowiednio i poprawnie zdylatowanej  , zdylatowanej poprawnie  ale kształtu nie koniecznie przypominającej  prosty czworokąt .

6-docelowo ogrzewanie podłogowe będzie z pompy ciepła gruntowej – która ma w lecie chłodzić posadzkę a w zimie grzać

Teraz moje dylematy i pytania ,tak jak pisałem jastrych nie był jeszcze wygrzewany i dlatego mam taki dylemat –bo każdy nakazuje wygrzać jastrych anhydrytowy przed położeniem płytek –ja to wiem ,że tak zalecają ale moje pytanie –czy to w tym wypadku jest konieczne ,nieodzowne i  bezwzględnie wymagane ?  i jeśli już nie będę tego wygrzewał teraz tylko potem jak będą położone płytki  i będzie pompa ciepła zainstalowana to czy może coś się stać z płytkami ?

Gdzie – przy pierwszym uruchomieniu kiedyś tam pompy ciepła będzie to proces długotrwały zaczynając od temperatury otoczenia codziennie skok o 0,5 C lub max 1 C ?

Poprawna dyltacja książkowa –więc gdyby nawet pojawiły się jakieś naprężenia to dylatacja je odbierze

A klej tak czy inaczej musi być wysoce elastyczny żeby też zapracować  ( tutaj tylko może być problem z fugą epoxydową która może ,,dopomóc ‘’ ewentualnie powstałym kiedyś naprężeniom  -(choć producent firma litokol mówi, że fuga epoxydowa może być także zastosowana do ogrzewania podłogowego  max 5mm  ) 

Pytanie czy polecacie system gruntowania  i klejenia firmy Basf  czy Kiesol  ? gdybym nie wygrzewa ł tej posadzki anhydrytowej  jednak –to który z tych produktów byłby bezpieczniejszy aby się nic  nie wydarzyło w czasie dalszego  użytkowania  i żeby nie doszło kiedyś do odklejenia się płytek

1-Basf to PCI Gisogrund  -czyli grunt zalecany do  gruntowania jastrychów anhydrytowych jak podaje producent

 

I dalej w tym systemie klej do płytek wielkoformatowych ( choć  obecnie 60 x 60 nie nazwałbym już rozmiarem wielkoformatowym  )

PCI Nanolight®  - nowa wersja tego produktu

 

Druga szkoła to zalecany przez niektórych system firmy Kiesel i tak grunt :

Grunt KIESEL Okamul GG 1:1  lub  Okatmos® UG 30  ale który jest lepszy dla anhydrytów ?

i także zalecają 2 rodzaje klejów tylko który lepszy ( nie patrząc na cenę ) w moim konkretnym przypadku :

klej :  Klej KIESEL Servostar 1000 C2 TE  czy klej :  Servoflex Trio-SuperTec

 

 

Wiem ,że należałoby wygrzać ten jastrych ,ale na chwilę obecną brak środków finansowych na skończenie kotłowni a inne prace w środku  są niezbędne teraz

 

Proszę o fachowe opinie i uwagi – z góry dziękuję :)

Oczywiście ,gdyby były potrzebne jakieś dodatkowe informacje to jestem do dyspozycji .

Napisano

Od 2015 roku ten jastrych wielokrotnie zmieniał już temperaturę i przypuszczam, że  bardzo znacznie. Jego wymiary się już więc ustabilizowały. Nie sądzę więc, żeby brak wygrzewania tu zaszkodził. Warto jedynie poczekać z miesiąc od ułożenia płytek do uruchomienia ogrzewania. Wtedy mamy pewność, że klej osiągnie już w pełni swoje deklarowane parametry.

Klej rozrabiać koniecznie zgodnie z instrukcją, bez nadmiaru wody! To sam co do wielkości zębów pacy i całej reszty - zgodnie z instrukcją. Starannie nakładać i tyle. Nie ma co mnożyć problemów.

Napisano

Witam serdecznie ,

dziękuję za informację ( mój tok myślenia był też w tą stronę ) .

Pozostaje pytanie którą chemię / firmę wybrać w tym konkretnym wypadku ?

Ma to jakieś znaczenie ? Czy te produkty są na tyle podobne,że nie będzie różnicy w tym ,który się zastosuje ?

 

 

Napisano

Dzień dobry,

 

możemy polecić kompletny system na takie rozwiązanie:

- (opcjonalnie) warstwę hydroizolacji weber.tec EP10 -> https://www.netweber.pl/systemy-podlogowe/produkty/zywice-epoksydowe/webertec-ep-10.html webe.tec EP10 zabezpieczy jastrych anhydrytowy przed oddziaływaniem wody, która może się dostać np. przez fugę,

- elastyczny klej do płytek, o zmniejszonym pyleniu, do płytek wielkoformatowych, na ogrzewanie podłogowe: weber ZP414 -> https://www.netweber.pl/ukladanie-plytek/produkty/elastyczne-kleje-do-plytek/weber-zp414.html

 

Przed przyklejaniem płytek w systemach ogrzewania podłogowego, należy wygrzać podłoże, włączyć instalację grzewczą na 24 godziny, po czym wyłączyć i odczekać do ostygnięcia.
Wilgotność jastrychów anhydrytowych nie powinna przekraczać 0,5% wagowo. Dokładne informacje na temat aplikacji weber ZP414 znajdzie Pan na stronie produktu.

 

W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu.

 

Pozdrawiamy

Napisano

Dzień dobry,

 

sprzedaż odbywa się poprzez sieć dystrybutorów. Najbliższego znajdzie Pan na stronie:

https://www.netweber.pl/serwisy/znajdz-dystrybutora.html

 

Może Pan się też skontaktować z jednym z naszych doradców ds. inwestycji podłogowych. Listę znajdzie Pan na stronie:

https://www.netweber.pl/serwisy/przedstawiciele-handlowi.html?tx_webercasestudiescategory_pi1[v_level]=65&tx_webercasestudiescategory_pi1[v_level1]=162

 

Niestety, bez wiedzy na odnośnie miejsca Pańskiej inwestycji, nie jesteśmy w stanie podać konkretnego kontaktu. ;)

 

 

Pozdrawiamy!

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Witam ,

czy ma ktoś doświadczenia z tą chemią którą opisuję powyżej ? Ktoś może coś doradzić ? Pytanie do Administratora -może założyć inny temat o tej chemii budowlanej ?

Basf  czy Kiesol - dalej nie wiem w którą stronę iść a powoli muszę się decydować .Proszę o pomoc i poradę .dziękuję

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
    • Ale palety trzeba na czymś oprzeć. Na ziemi nie, bo zgniją szybko. Na betonie - no to trzeba zrobić wylewkę. A palety izolować od betonu. No i palety obrobić (wyrównać, wygładzić), wcześniej poprawiając, bo jak wyżej napisano, robi się je z odpadów. Czyli dużo roboty, a korzyść tylko na paręnaście miesięcy.
    • Juz mowie dlaczego chce go zrobic z palet. Chce go miec na odbior donu ktory msm pod kredyt, taras ma byc tymczasowy a budynek ma miec stan pod klucz.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...