Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Jastrych Anhydrytowy Płytka gresowa -jaka chemia ? Pozostałe WYMOGI


Recommended Posts

Mam pytanie dodatkowe co do sprawy klejenia płytek wielkoformatowych do jastrychu anhydrytowego –

Fakty :

1-jastrych wylany w marcu 2015 roku czyli ma ponad 3 lata

2-grubość jastrychu to 5 max 5,5 cm –konkretnie jastrych który został wylany to :

Wolplan Geneo gotowy płynny jastrych z grupy oznaczonej CAF.

Klasyfikacja wg PN EN 13813:CA-C25-F5 / materiał ten nie wymaga szlifowania .

 

3-jastrych do tej pory nie był wygrzewany ( i raczej przed położeniem płytek nie będzie ) wilgotność sprawdzana poprzez przyklejenie foli nie pokazuje żadnej wilgotności , drugie sprawdzenie przy pomocy urządzenia firmy Tanel Hygropen   po nawierceniu posadzki ( również w tych najgrubszych miejscach wylewki )  i robieniu pomiarów  w różnych miejscach różne wartości w przedziale do 19,8 max

Ale producent tego urządzenia nie potrafi się odnieść do tych wyników jeśli chodzi o jastrychy anhydrytowe –moim zdaniem jastrych jest dojrzały i jego wilgotność pozwala na położenie płytek gresowych  60cm x 60cm .

4-ale jak to zwykle bywa , konkretnie przed położeniem  około 120 m w sumie wolę się upewnić i poradzić jeszcze ludzi , którzy znają się na tej materii lepiej niż ja ( ja tylko jestem inwestorem który zarazem w tym wypadku będzie wykonawcą ale na jastrychach anhydrytowych nie za bardzo się znam ) Płytki gresowe  o wymiarach 60 x 60 będą kładzione –smarowania będzie powierzchnia podłogi  klejem ,oraz płytka –płytka grzebieniem o zębie 10-12 mm. Fuga 4mm ,docelowo chciałbym zastosować fugę epoksydową ale jej nie przepuszczalność trochę zbija mnie z tropu przy jej wszystkich innych pozostałych zaletach

5- podłoże  to jak pisałem wcześniej około 120 m 2 w jednej powierzchni, odpowiednio i poprawnie zdylatowanej  , zdylatowanej poprawnie  ale kształtu nie koniecznie przypominającej  prosty czworokąt .

6-docelowo ogrzewanie podłogowe będzie z pompy ciepła gruntowej – która ma w lecie chłodzić posadzkę a w zimie grzać

Teraz moje dylematy i pytania ,tak jak pisałem jastrych nie był jeszcze wygrzewany i dlatego mam taki dylemat –bo każdy nakazuje wygrzać jastrych anhydrytowy przed położeniem płytek –ja to wiem ,że tak zalecają ale moje pytanie –czy to w tym wypadku jest konieczne ,nieodzowne i  bezwzględnie wymagane ?  i jeśli już nie będę tego wygrzewał teraz tylko potem jak będą położone płytki  i będzie pompa ciepła zainstalowana to czy może coś się stać z płytkami ?

Gdzie – przy pierwszym uruchomieniu kiedyś tam pompy ciepła będzie to proces długotrwały zaczynając od temperatury otoczenia codziennie skok o 0,5 C lub max 1 C ?

Poprawna dyltacja książkowa –więc gdyby nawet pojawiły się jakieś naprężenia to dylatacja je odbierze

A klej tak czy inaczej musi być wysoce elastyczny żeby też zapracować  ( tutaj tylko może być problem z fugą epoxydową która może ,,dopomóc ‘’ ewentualnie powstałym kiedyś naprężeniom  -(choć producent firma litokol mówi, że fuga epoxydowa może być także zastosowana do ogrzewania podłogowego  max 5mm  ) 

Pytanie czy polecacie system gruntowania  i klejenia firmy Basf  czy Kiesol  ? gdybym nie wygrzewa ł tej posadzki anhydrytowej  jednak –to który z tych produktów byłby bezpieczniejszy aby się nic  nie wydarzyło w czasie dalszego  użytkowania  i żeby nie doszło kiedyś do odklejenia się płytek

1-Basf to PCI Gisogrund  -czyli grunt zalecany do  gruntowania jastrychów anhydrytowych jak podaje producent

 

I dalej w tym systemie klej do płytek wielkoformatowych ( choć  obecnie 60 x 60 nie nazwałbym już rozmiarem wielkoformatowym  )

PCI Nanolight®  - nowa wersja tego produktu

 

Druga szkoła to zalecany przez niektórych system firmy Kiesel i tak grunt :

Grunt KIESEL Okamul GG 1:1  lub  Okatmos® UG 30  ale który jest lepszy dla anhydrytów ?

i także zalecają 2 rodzaje klejów tylko który lepszy ( nie patrząc na cenę ) w moim konkretnym przypadku :

klej :  Klej KIESEL Servostar 1000 C2 TE  czy klej :  Servoflex Trio-SuperTec

 

 

Wiem ,że należałoby wygrzać ten jastrych ,ale na chwilę obecną brak środków finansowych na skończenie kotłowni a inne prace w środku  są niezbędne teraz

 

Proszę o fachowe opinie i uwagi – z góry dziękuję :)

Oczywiście ,gdyby były potrzebne jakieś dodatkowe informacje to jestem do dyspozycji .

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od 2015 roku ten jastrych wielokrotnie zmieniał już temperaturę i przypuszczam, że  bardzo znacznie. Jego wymiary się już więc ustabilizowały. Nie sądzę więc, żeby brak wygrzewania tu zaszkodził. Warto jedynie poczekać z miesiąc od ułożenia płytek do uruchomienia ogrzewania. Wtedy mamy pewność, że klej osiągnie już w pełni swoje deklarowane parametry.

Klej rozrabiać koniecznie zgodnie z instrukcją, bez nadmiaru wody! To sam co do wielkości zębów pacy i całej reszty - zgodnie z instrukcją. Starannie nakładać i tyle. Nie ma co mnożyć problemów.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie ,

dziękuję za informację ( mój tok myślenia był też w tą stronę ) .

Pozostaje pytanie którą chemię / firmę wybrać w tym konkretnym wypadku ?

Ma to jakieś znaczenie ? Czy te produkty są na tyle podobne,że nie będzie różnicy w tym ,który się zastosuje ?

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

możemy polecić kompletny system na takie rozwiązanie:

- (opcjonalnie) warstwę hydroizolacji weber.tec EP10 -> https://www.netweber.pl/systemy-podlogowe/produkty/zywice-epoksydowe/webertec-ep-10.html webe.tec EP10 zabezpieczy jastrych anhydrytowy przed oddziaływaniem wody, która może się dostać np. przez fugę,

- elastyczny klej do płytek, o zmniejszonym pyleniu, do płytek wielkoformatowych, na ogrzewanie podłogowe: weber ZP414 -> https://www.netweber.pl/ukladanie-plytek/produkty/elastyczne-kleje-do-plytek/weber-zp414.html

 

Przed przyklejaniem płytek w systemach ogrzewania podłogowego, należy wygrzać podłoże, włączyć instalację grzewczą na 24 godziny, po czym wyłączyć i odczekać do ostygnięcia.
Wilgotność jastrychów anhydrytowych nie powinna przekraczać 0,5% wagowo. Dokładne informacje na temat aplikacji weber ZP414 znajdzie Pan na stronie produktu.

 

W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu.

 

Pozdrawiamy

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

sprzedaż odbywa się poprzez sieć dystrybutorów. Najbliższego znajdzie Pan na stronie:

https://www.netweber.pl/serwisy/znajdz-dystrybutora.html

 

Może Pan się też skontaktować z jednym z naszych doradców ds. inwestycji podłogowych. Listę znajdzie Pan na stronie:

https://www.netweber.pl/serwisy/przedstawiciele-handlowi.html?tx_webercasestudiescategory_pi1[v_level]=65&tx_webercasestudiescategory_pi1[v_level1]=162

 

Niestety, bez wiedzy na odnośnie miejsca Pańskiej inwestycji, nie jesteśmy w stanie podać konkretnego kontaktu. ;)

 

 

Pozdrawiamy!

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...

Witam ,

czy ma ktoś doświadczenia z tą chemią którą opisuję powyżej ? Ktoś może coś doradzić ? Pytanie do Administratora -może założyć inny temat o tej chemii budowlanej ?

Basf  czy Kiesol - dalej nie wiem w którą stronę iść a powoli muszę się decydować .Proszę o pomoc i poradę .dziękuję

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Moim zdaniem - trzeba robić wg wskazań producenta.   Przede wszystkim powierzchnia na którą dajesz papę - musi być równa, bez jakichś ostrych wypustów mogących uszkodzić papę. Przyklejanie częsciami moim zdaniem nie jest właściwe, bo może wpływać na nierównomierne potem obciążenie izolacji i narazić ją na uszkodzenia mechaniczne.  Jeśli jest to papa zgrzewalna - producent pewnie chce ją przykleić również po to, by lepik stworzył idealnie równą powierzchnię dla pozostałych warstw papy (bo taka papa ma kilka warstw).  (przy wspomnianej metodzie dawnej "3xpapa na lepiku na gorąco" przekładaniec taki tworzył właśnie taka wielowarstwową przegrodę, zwartą w sobie i elastyczną).   Styropianem bym się nie przejmował, nawet, jak trochę z tej papy zgrzewalnej jak trochę gorącego lepiku spłynie na styropian - nic się nie stanie - uzupełnisz pianką natryskową i z głowy.   Jak wyżej napisał kolega "Redakcja Budujemy Dom" w #6 - nie wolno stosować przy styropianie lepików na zimno, czy podobnych chemii z zawartością rozpuszczalników.   Osobiście nie jestem entuzjastą folii fundamentowej (nie dowierzam jej odporności na mechaniczne uszkodzenia i trwałości)) - ale może to kwestia uprzedzeń?  
    • Słyszałem, że kuna potrafi zniszczyć całą warstwę ociepielnia. W jaki sposób zabezpieczyć połać przed przedostaniem się kuny pod pokrycie?  
    • Wg mnie liczy się miejsce, w którym jest okno - ale od lica muru, nie samego okna. Wątpię, żeby inaczej orzekł sąd, choć sędziowie mądrale się zdarzają. Odległość całej budowli nie jest wyznacznikiem, bo można zrobić cofnięte okno, czy drzwi, wejście (wnęka w murze zewnętrznym) - i wszystko będzie zgodne z prawem. Oczywiście że by przeszło. Teraz przeczytałem twój cytat - i dlatego się odnoszę.   Z własnego doświadczenia opiszę -  było tak, że kuchnia by była ciemna, bo brakowało 60cm do granicy. Więc zrobiłem wnękę w ścianie zewnętrznej (to był wykusz w dachu) - po bokach tego cofnięcia znalazły się szafki wbudowane, a cofnięte okno (normalne, nie dachowe) było z nimi wylicowane do linii. Przeszło bez kłopotu przez urząd.   Podobnie z oknem od klatki schodowej - budynek 3 m od granicy, klatka cofnięta o 1 m - i okno bez trudu było zgodne z prawem.   Oczywiście jest jeszcze kwestia trudności w ociepleniu takich wnęk , szczególnie przy dzisiejszych normach - ale czasem jest to jedyne wyjście oprócz tzw luksfer, choć te bywaja b. dyskusyjne.
    • "Tradycyjnych" metod wolał bym jednak uniknąć, wydaje mi się że przy typowej budowie nowego problemu mają więcej sensu, a remont starego to jednak stosunkowo nietypowe potrzeby, np. ciężko wjechać taczkami do domu, a samochodem ciężarowym ciężko wjechać na działkę.   Podłogi na keramzycie, czy nawet całe domy na płycie na szkle spienionym to chyba jednak nie jest aż taka egzotyka? Na perlicie spotkałem się tylko z jednym przypadkiem na forum internetowym i instrukcjami, z drugiej strony kusi najlepsza termoizolacyjność.   Perlitobeton ma kiepski współczynnik przenikania ciepła w stosunku do ceny i nie wnosi mi nic sensownego, bo beton raczej był by lany z miksokreta.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...