Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Reklamuję u dewelopera wykonanie tarasu. 
Taras 22metry przed domem, ktory wybudował deweloper. Taras wyglada po 3 miesiącach tak jak na poniższej fotce
Na całej długości tarasu powstały dziury o głębokości od 1 do 5 cm 
Zgłosiłem reklamacje ale o dziwo deweloper odpisał mi ze taras „wylany bez podania klasy betonu i do wykończenia przez nabywcę” i ze ogólnie mogę mu naskoczyć :)
Wtf ?? Co o tym sądzicie 
Czy deweloper ma racje ? Jak dochodzić swoich praw
df19a345f3d2c825.jpg

89620E44-82E6-4CD0-A59F-85C51A31D20C.thumb.jpeg.3360648eafe5e0866e24110fcf059bd5.jpeg05145572-7952-4034-BB13-4A8E61539EC0.thumb.jpeg.90640076b7671315be695bd0cf944457.jpeg

Napisano

Wygląda jak glify i ściana pionowa ale odpływy są OK na progu na dole okna/drzwi balkonowych :) 🤔 Teraz trzeba to wyrównać jakąś silną szlichtą - a ta co masz nie kruszy się??? Może pięlęgnacja była na szybko w upał bez zbytniego polewania. Zacierkę niby widać ale chyba po ciemku robiona. Zrób rozpoznanie u sąsiadów czy też takie dziury po dojrzewaniu zostały?

 

Ta reklamacja to chyba bez sensu bo ci jakiś "spec" przyjdzie od tego samego dewelopera i dalej zrobi to po swojemu jak do tej pory. Sam wykończ i najwyżej zbieraj rachunki na wykończenie powierzchni a potem domagaj się zwrotu kosztów.

Zawsze możesz dodatkowo wziąć rzeczoznawcę z wojewódzkiej izby inżynierów i upewnić się, ze taras wystarczy jedynie prawidłowo wykończyć i wzmocnić warstwę nośną pod okładzinę (płytki, płyty etc.). Rzeczoznawcza to koszty ale potem w ewentualnej potyczce z deweloperem i sprawie w sądzie masz ekpsertyzę nie do podważenia.

Napisano
Dnia 19.05.2017 o 11:41, Eksperci Buderus - technika grzewcza napisał:

Niestety nie ma możliwości zdalnej określenia rzeczywistych kosztów ogrzewania. Można wykonać szacunek bazując na dokładnym obliczeniu projektowego zapotrzebowania na ciepło. Jednak kluczowym czynnikiem będzie też oczywiście pogoda. Zachęcamy do kontaktu z firmą instalacyjną, która na miejscu zweryfikuje potrzeby klienta i dostosuje propozycję.

Po deszczu powstają nowe dziury, 

najgłębsza ma 5 cm ;).

kluczową sprawą jest to, że deweloper twiedzi, ze taras jest fachowo wykonany. 

Napisano
6 godzin temu, Rafał Jarząbek napisał:

Po deszczu powstają nowe dziury, 

najgłębsza ma 5 cm ;).

kluczową sprawą jest to, że deweloper twiedzi, ze taras jest fachowo wykonany. 

To już zapawa na fuszerkę. Wypłukiwane jest kruszywo bo pewno cementu żałowali. Tak zgaduję. W jednej dziurze widać wylewkę i warstwy jak w torcie - siwe na górze (zacierka czy co to jest za cudo - nie wiem) a głębiej coś w jasniejszym kolorze (jakby zwietrzałe kruszywo). Możliwe, że mi się wydaje.

taras_screen.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Dzień dobry,

 

naszym zdaniem należałoby to skuć i wylać poprawnie odpowiedni jastrych spadkowy.

 

Przykładowo pokazujemy w załączonym przekroju, jak powinien wyglądać poprawnie wykonany taras w systemie Weber.

https://www.netweber.pl/weber-technologia-deitermann/systemy/hydroizolacja-balkonow-i-tarasow.html

 

W przypadku pytań, zapraszamy do kontaktu.

 

Pozdrawiamy

hydroizolacje-2018-06-ochrona-tarasu.pdf

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...