Skocz do zawartości

KLIMATYZACJA


Recommended Posts

Napisano

Witam,

tworzymy z mężem mieszkanie na poddaszu, obecnie jest tu strasznie gorąco w upały. Na dachu położona jest blacha ale według fachowców odpowiednio zabezpieczona aby nie przepuszczać ciepła. Jakie obecnie stosuje się rozwiązania, klimatyzację na takiej powierzchni? Co możecie polecić aby ochłodzić ten metraż? 

Napisano

Cóż, najlepszym rozwiązaniem jest izolacja termiczna z wełny mineralnej - izoluje latem i zimą. Sam mieszkam w mieszkaniu z poddaszem i zauważyłem, że deweloper chyba zaoszczędził albo wełna z z jakiejś przyczyny nie spełnia swojej pierwotnej roli (12 lat od oddania budynku).

Działanie, które nie obejmuje prawidłowego ocieplenia poddasza to w tym przypadku szybka wymiana powietrza z zapewnieniem źródła zimnego powietrza - piwnica, GWC etc. Ja bym postawił na wydajną wentylację wymuszoną lub rekuperację.

  • 11 miesiące temu...
Napisano

Witajcie,

ja może dzisiaj może nietypowo, ale wypowiem się w temacie klimatyzacji a w zasadzie klimatyzatora, który nie tylko chłodzi, ale tak jak w temacie wątku - również grzeje - polecam Vitoclima 200-S. 

Decydując się na montaż klimatyzatora warto rozważyć zakup urządzenia, które nie tylko będzie schładzać powietrze latem, ale również je ogrzewać zimą. Klimatyzator z funkcją grzania sprawdzi się m.in. w okresach przejściowych, np. wczesną jesienią lub wiosną, gdy chcemy podnieść temperaturę we wnętrzu, ale nie opłaca się jeszcze uruchamiać całego systemu grzewczego w budynku. Klimatyzator Vitoclima 200-S wyposażony jest dodatkowo w specjalną funkcję, która umożliwia utrzymywania dodatniej temperatury we wnętrzu (+8ºC). Funkcja też jest przydatna zimą np. podczas dłuższej nieobecności domowników, ponieważ zapobiega wychłodzeniu budynku i chroni go przed zamarzaniem.

Chcesz wiedzieć więcej - zapraszam po szczegóły: TUTAJ

Co Wy na to? 

Pozdrawiam!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...