Skocz do zawartości

KLIMATYZACJA


Recommended Posts

Napisano

Witam,

tworzymy z mężem mieszkanie na poddaszu, obecnie jest tu strasznie gorąco w upały. Na dachu położona jest blacha ale według fachowców odpowiednio zabezpieczona aby nie przepuszczać ciepła. Jakie obecnie stosuje się rozwiązania, klimatyzację na takiej powierzchni? Co możecie polecić aby ochłodzić ten metraż? 

Napisano

Cóż, najlepszym rozwiązaniem jest izolacja termiczna z wełny mineralnej - izoluje latem i zimą. Sam mieszkam w mieszkaniu z poddaszem i zauważyłem, że deweloper chyba zaoszczędził albo wełna z z jakiejś przyczyny nie spełnia swojej pierwotnej roli (12 lat od oddania budynku).

Działanie, które nie obejmuje prawidłowego ocieplenia poddasza to w tym przypadku szybka wymiana powietrza z zapewnieniem źródła zimnego powietrza - piwnica, GWC etc. Ja bym postawił na wydajną wentylację wymuszoną lub rekuperację.

  • 11 miesiące temu...
Napisano

Witajcie,

ja może dzisiaj może nietypowo, ale wypowiem się w temacie klimatyzacji a w zasadzie klimatyzatora, który nie tylko chłodzi, ale tak jak w temacie wątku - również grzeje - polecam Vitoclima 200-S. 

Decydując się na montaż klimatyzatora warto rozważyć zakup urządzenia, które nie tylko będzie schładzać powietrze latem, ale również je ogrzewać zimą. Klimatyzator z funkcją grzania sprawdzi się m.in. w okresach przejściowych, np. wczesną jesienią lub wiosną, gdy chcemy podnieść temperaturę we wnętrzu, ale nie opłaca się jeszcze uruchamiać całego systemu grzewczego w budynku. Klimatyzator Vitoclima 200-S wyposażony jest dodatkowo w specjalną funkcję, która umożliwia utrzymywania dodatniej temperatury we wnętrzu (+8ºC). Funkcja też jest przydatna zimą np. podczas dłuższej nieobecności domowników, ponieważ zapobiega wychłodzeniu budynku i chroni go przed zamarzaniem.

Chcesz wiedzieć więcej - zapraszam po szczegóły: TUTAJ

Co Wy na to? 

Pozdrawiam!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • W artykule też są opisane konsekwencje negatywne co może się dziać w momencie kiedy ta szczelina będzie zastosowana.     Zapewne sprawa nie jest oczywista i myślę, że ten temat już powinniśmy przymknąć aby nie rozdrabniać się aż nadto. Wątek wyszedł. Nie wiem czy będą jeszcze w tym konkretnym wątku jakieś pytania. Ja spotkałem się bardziej z opinią taką jak cytowanym w artykule.   Bardziej miałbym kierunek od strony srebrnej folii zbrojonej, paroizolacyjnej od wewnątrz. Spotkałem się z opinią, że między tą folią srebrną paroizolacyjną, a płytą MDF, OSB lub GK powinien być odstęp 15-30mm, ponieważ ta folia srebrna odbija promienie cieplne do środka. Realizuje się to też podczas inwestycji standardowo? Zachowanie tej dodatkowej szczeliny jak już będę to robił na wieszakach wydaje mi się dodatkowym problemem. Jak można to najprościej zrobić?
    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...