Skocz do zawartości

Co warto wiedzieć przed zakupem drzwi zewnętrznych?


Recommended Posts

Gość Lizurej
Napisano

Drzwi zewnętrzne powinny być nie tylko solidne, ale również odporne na warunki atmosferyczne, dźwiękochłonne i mieć dobrą izolacje termiczną. 

  • 6 miesiące temu...
Napisano

Jeśli są to drzwi wejściowe prosto z dworu a nie z klatki schodowej,  to bardzo ważna jest odporność materiału na czynniki pogodowe. Bardzo ważne jest też by drzwi nie przemarzały zimą, oraz by sprawdzały się akustycznie. 

Napisano
7 godzin temu, szperi12 napisał:

Jeśli są to drzwi wejściowe prosto z dworu a nie z klatki schodowej,  to bardzo ważna jest odporność materiału na czynniki pogodowe. Bardzo ważne jest też by drzwi nie przemarzały zimą, oraz by sprawdzały się akustycznie. 

A najważniejsze jest żeby drzwi miały duży stopień regulacji oraz możliwość dołożenia podkładek. Moje na nieszczęście tego nie posiadają i opadły po 15 latach ale na szczęście są drewniane i pod heblowałem od spodu bo zawadzały o próg.

  • 6 miesiące temu...
Napisano

Bardzo pomocny artykuł. Przy zakupie drzwi również staraliśmy się kierować niektórymi z powyższych czynników i chyba dobrze nam to wyszło, bo jesteśmy bardzo zadowoleni z wybranego modelu :)

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

W przypadku drzwi zewnętrznych stosowanych do budynków mieszkalnych zgadzam się z autorem, ładnie wyglądają gdy kontrastują z elewacją. Co innego w blokach, tam już wydaje mi się, że sytuacja jest odwrotna i lepiej wyglądają te, które zlewają się z otoczeniem, tak jak na tym zdjęciu. drzwi zewnętrzne vox

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Drzwi  wejściowe -  solidne zamki i okucia obwiedniowe , min . 3 zawiasy . Materiał  jak kto woli - metalowe, plastkowe , drewniane . Ja osobiście drzwi drewniane - meranti  drewno , kolor  dostosowany  do elewacji , najczęsciuej ciemny . 

  • 1 rok temu...
Napisano (edytowany)

Zakup drzwi zewnętrznych do domu to bardzo odpowiedzialna decyzja, która będzie skutkowała poczuciem bezpieczeństwa i komfortem cieplnym przez długie lata. Warto poddać analizie kilka istotnych kwestii:

- poziom antywłamaniowości

- poziom termoizolacji, która w ostatecznym rozrachunku wpływa również na nasz domowy budżet (im wyższa energooszczędność drzwi, tym mniej dogrzewamy wnętrze domu)

- atrakcyjny design

 

W przypadku drzwi wejściowych do mieszkania sytuacja jest zupełnie inna. Tutaj ważną cechą jest izolacja akustyczna, aby niechciane dźwięki nie zakłócały naszego spokoju. 
Kolejną kwestią jest odporność naszego skrzydła na dym oraz ogień, abyśmy mogli czuć się bezpiecznie, bez względu na to, co dzieje się dookoła nas.

Zachęcamy do przeczytania praktycznych informacji dotyczących drzwi (do mieszkań i do domów), zamków, wkładek itp. korzystając z naszego doświadczenia na stronie https://gerda.pl/blog/

 

Edytowano przez Ekspert Gerda (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Drzwi otwierane na zewnątrz dużo łatwiej sforsować, gdyż zawiasy są na wierzchu.
Napisano (edytowany)
32 minuty temu, Gość Olek napisał:

Drzwi otwierane na zewnątrz dużo łatwiej sforsować, gdyż zawiasy są na wierzchu.

Takie zwyczajne tak, ale przy antywłamaniowych praktycznie nie ma to żadnego znaczenia, bo drzwi i tak blokują wysuwające się rygle.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...