Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Co warto wiedzieć przed zakupem drzwi zewnętrznych?


Recommended Posts

Drzwi zewnętrzne często są uznawane za wizytówkę domu. Dlatego powinny być nie tylko ładne i dobrze komponować się z bryłą budynku, ale także tłumić dźwięki, chronić przed zimnem oraz stanowić przeszkodę trudną do sforsowania dla włamywaczy.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/okna-i-drzwi/a/1326-co-warto-wiedziec-przed-zakupem-drzwi-zewnetrznych

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 6 miesiące temu...
7 godzin temu, szperi12 napisał:

Jeśli są to drzwi wejściowe prosto z dworu a nie z klatki schodowej,  to bardzo ważna jest odporność materiału na czynniki pogodowe. Bardzo ważne jest też by drzwi nie przemarzały zimą, oraz by sprawdzały się akustycznie. 

A najważniejsze jest żeby drzwi miały duży stopień regulacji oraz możliwość dołożenia podkładek. Moje na nieszczęście tego nie posiadają i opadły po 15 latach ale na szczęście są drewniane i pod heblowałem od spodu bo zawadzały o próg.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 6 miesiące temu...

Bardzo pomocny artykuł. Przy zakupie drzwi również staraliśmy się kierować niektórymi z powyższych czynników i chyba dobrze nam to wyszło, bo jesteśmy bardzo zadowoleni z wybranego modelu :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie temu...

W przypadku drzwi zewnętrznych stosowanych do budynków mieszkalnych zgadzam się z autorem, ładnie wyglądają gdy kontrastują z elewacją. Co innego w blokach, tam już wydaje mi się, że sytuacja jest odwrotna i lepiej wyglądają te, które zlewają się z otoczeniem, tak jak na tym zdjęciu. drzwi zewnętrzne vox

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...

Drzwi  wejściowe -  solidne zamki i okucia obwiedniowe , min . 3 zawiasy . Materiał  jak kto woli - metalowe, plastkowe , drewniane . Ja osobiście drzwi drewniane - meranti  drewno , kolor  dostosowany  do elewacji , najczęsciuej ciemny . 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok temu...

Zakup drzwi zewnętrznych do domu to bardzo odpowiedzialna decyzja, która będzie skutkowała poczuciem bezpieczeństwa i komfortem cieplnym przez długie lata. Warto poddać analizie kilka istotnych kwestii:

- poziom antywłamaniowości

- poziom termoizolacji, która w ostatecznym rozrachunku wpływa również na nasz domowy budżet (im wyższa energooszczędność drzwi, tym mniej dogrzewamy wnętrze domu)

- atrakcyjny design

 

W przypadku drzwi wejściowych do mieszkania sytuacja jest zupełnie inna. Tutaj ważną cechą jest izolacja akustyczna, aby niechciane dźwięki nie zakłócały naszego spokoju. 
Kolejną kwestią jest odporność naszego skrzydła na dym oraz ogień, abyśmy mogli czuć się bezpiecznie, bez względu na to, co dzieje się dookoła nas.

Zachęcamy do przeczytania praktycznych informacji dotyczących drzwi (do mieszkań i do domów), zamków, wkładek itp. korzystając z naszego doświadczenia na stronie https://gerda.pl/blog/

 

Edytowano przez Ekspert Gerda (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam. Myślałem że będę się cieszył po zalaniu stropu ale wyszła bolesna prawda. Mam sporo nadciągów i belek narożnych z którymi majster chyba sobie nie poradził. Beton zamówiony B30 (drobnoziarnisty) za poradą kierownika, ale przyszedł tak gęsty i szybko wiążący że nie wypełnił góry nadciągów dobrze. Oczywiście majster mógł sobie go rozcieńczyć przed całą operacja ale wolał to zrobić później gdy zalewał górę nadciągów żeby ich nie wibrować bo wypływało dołem. Poprzedni strop na garażu też był z B30 w dodatku gruboziarnisty, robiła to inna ekipa i jakos poradziła sobie z dwoma nadciągami. Tutaj coś poszło nie tak. Tam gdzie góra narzucana była z rzadszego jest w miarę ok, ale gdzie poszło gęste jest baranina, dziury i po rozszalowaniu wykruszyło się. Polecenie kierownika "skuć co luźne, zagruntować i wypełnić CX20". Mam cos innego co prawda, Sika Repair 10F i 13F ale chyba musiało by na to iść kilka worków bo to nie są raki ale wielkie ubytki. Wyglada to tak:           Najgorzej jest chyba w metrowym wsporniku gdzie widać wyraźną granicę wibrowanego i narzuconego ręcznie:       Jest tu wielka jama, przez którą leci woda do środka. Widać też wyraźną nieszczelność tej "czapy". Nalałem na balkonik wody i wyciekła sobie dziurkami aż do wnętrza domu:             Ponadto zobaczyłem w nadciągu niewielką dziurkę, ładnie zamaskowaną przez cienką gładką warstwę betonu wyrównanego szalunkami. Po rozkuciu okazało się że tam też woda:       Moim zdaniem przez brak wibracji beton nie otulił spodu prętów i powstały kanały przez co leci woda. Aż strach pomysleć gdzie tam jeszcze mogą być jamy. Nie wiem czy przejmować się tym, czy z tym żyć? Jak sądzicie: 1.  Czy teraz skuwać to co zostało narzucone, czy zalać czymś rzadszym żeby wypełnić kanały.  2. Jaka gruba musiała by być warstwa gdybym chciał skuć górę nadciągów i zalać ją ponownie? 3. Jak sprawdzić pozostałe nadciągi? Ja opukuje młotkiem i sprawdzam czy gdzieś się nie rusza, czy dzwoni metal. Nie wiem czy tak jest ok. Myślę że jakbym skuł to co zostało ręcznie narzucone to ładnie by się oddzieliło od zawibrowanego. Wiem że nadciągi można zalewać na dwa razy po dniu czy dwóch. Ja chciałem zalać to w jednym etapie żeby było mocniejsze ale teraz chyba lepiej było by to zrobić na dwa razy? Przecież takie rowy i baranina chyba tylko osłabiają? Kierownik uważa że dół wspornika balkonu jest dobrze zawibrowany a on działa na ściskanie wiec jest ok, a rozciągana góra musi mieć tylko otuline. Tylko czy aby na pewno ją ma. Wspornik wspornikiem ale przecież w nadciągach stropu jest odwrotnie, to góra jest ściskana?
    • Tylko gdzie w tym interes jest, przed zmianą prąd był o połowę tańszy przez 20 lat, potem jeżeli instalacja nie generowała kosztów remontu to prąd był prawie za darmo, teraz można zainwestować pieniądze w coś innego, starczy na prąd i jeszcze zostanie.      
    • Gość bubu
      przecież wnet palić nie będzie można
    • Gość Gość
      Stronę DC mam zabezpieczoną ds60vgpv-1000 typ 1+2
    • Gość Gość
      Potrzebuje pomocy. Chcę zakopać basen w pobliżu mikroinstalacji fotowoltaicznej na gruncie. Odległość od uziomu pionowego i metalowych filarów wynosi ok 3,5m. Czy odległość tak jest wystarczająca. Martwi mnie jeżeli napięcie z DC pójdzie na ramę i do gruntu. Stronę AC mam zabezpieczoną różnicówką i ogranicznik przepięć. Strona DC ma ogranicznik przepięć specjalny do paneli ds60vgpv-1000 typ 1+2
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...