Skocz do zawartości

Tyberiusz / Domena


Recommended Posts

Napisano
Mac_G
Świetna robota!!! Masz rację, zdjęcia pokazują jasno, że lepiej nie podnosić ścianki kolankowej - ogromna różnica...Salon pod kontem 45 stopni wygląda super. Jeśli chodzi o wysokość okien na parterze to również będziemy się nad tym zastanawiać.
A teraz mam pytanie z innej beczki;
Jaki robicie kolor dachówek i elewację?
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Z czego robicie ściany?


Budujemy z Porotherm 30, pokrycie dachu blacho-dachówka lub gont bitumiczny...

Koloru dachu jak i elewacji jeszcze nie wybieram, to tak za 2 lata najwcześniej icon_sad.gif
Napisano
Witam
Dawno nie wchodziłam na stronę Tyberiusza,ale jestem bardzo zaskoczona wypowiedziami niektórych forumowiczów na temat podniesienia ścianki kolankowej o jeden pustak. Niestety jestecie ostro w błędzie, bo w moim domku jest ścianka kolankowa podniesiona nie o jeden pustak a o dwa. Jeśli ktoś lubi tracić większą część pomieszczenia na dach to ja nie mam nic do tego. Ściana przed podniesieniem była całkowicie dla mnie nie urzyteczna i nie praktyczna. Teraz mam piękną dużą łazienkę i pokoje są bardzo przestrzenne + garderoba która teraz może nazywać się garderobą ,nie mówiąc już o strychu który przeistoczył się w piękny pokój, a słupy znajdujące się tam tylko dodaja uroku temu pomieszczeniu. . Konsultowałam się z ekspertem w tej sprawie i jeśli ktoś uważa że dom traci przez to na wyglądzie to grubo się myli. I nie zgadzam się z tym że przez to moje pokoje są bardziej zaciemnione, bo to trzeba ocenić po wybudowaniu . Więc najlepiej będzie jeśli osoba która uważa się za eksperta na tym forum najpierw powinna skontaktować się z osobami które postawiły ten budynek i zobaczyć go w realu a nie snuć przypuszczenia i wprowadzać innych w błąd!! Pamiętajcie zdjęcia to jedno, ale rzeczywistość to zupełnie co innego.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam
Dawno nie wchodziłam na stronę Tyberiusza,ale jestem bardzo zaskoczona wypowiedziami niektórych forumowiczów na temat podniesienia ścianki kolankowej o jeden pustak. Niestety jestecie ostro w błędzie, bo w moim domku jest ścianka kolankowa podniesiona nie o jeden pustak a o dwa. Jeśli ktoś lubi tracić większą część pomieszczenia na dach to ja nie mam nic do tego. Ściana przed podniesieniem była całkowicie dla mnie nie urzyteczna i nie praktyczna. Teraz mam piękną dużą łazienkę i pokoje są bardzo przestrzenne + garderoba która teraz może nazywać się garderobą ,nie mówiąc już o strychu który przeistoczył się w piękny pokój, a słupy znajdujące się tam tylko dodaja uroku temu pomieszczeniu. . Konsultowałam się z ekspertem w tej sprawie i jeśli ktoś uważa że dom traci przez to na wyglądzie to grubo się myli. I nie zgadzam się z tym że przez to moje pokoje są bardziej zaciemnione, bo to trzeba ocenić po wybudowaniu . Więc najlepiej będzie jeśli osoba która uważa się za eksperta na tym forum najpierw powinna skontaktować się z osobami które postawiły ten budynek i zobaczyć go w realu a nie snuć przypuszczenia i wprowadzać innych w błąd!! Pamiętajcie zdjęcia to jedno, ale rzeczywistość to zupełnie co innego.
Pozdrawiam


Witaj ewa27,

Myślę że nie masz powodów aby się unosić w tym temacie icon_wink.gif - nikt z Nas tutaj nie jest ekspertem budownictwa a luźne rozmowy na temat tego projektu mają na celu wymianę spostrzeżeń w jego zakresie. Niektóre osoby będą patrzeć jedynie na funkcjonalność kosztem zmiany bryły domu, inne wręcz odwrotnie - wybudują identyczny domek bez zmian, zakładając iż autor projektu wiedział co robi projektując go i zakładając pewną powierzchnie użytkową domku.

Podniesienie ściany kolankowej choćby o 10 cm zmieni bryłę domu, a Twoim przypadku jest to prawie 50 cm to już musi być widoczne - albo skracasz krokwie i okap będzie około 80 cm (dach podnosi się wglądem balkoników i poziomu podłogi na poddaszu) albo krokwie wydłużasz i okap zwiększa się do około 130-140 cm (przy tym kącie dachu) lub zmieniasz kąt dachu i wtedy będzie on bardziej stromy ale można faktycznie zatrzeć różnice w okapie i linii dachowej. Czy możesz pochwalić się swoimi zdjęciami z budowy, jak to u Ciebie wygląda - ja bardzo chciałbym podnieść ściankę kolankową o 1 a nawet 2 pustaczki ale w/w przeze mnie rzeczy mnie przed tym powstrzymały. Chętnie skorzystałbym z Twojej pomocy w rozwiązaniu problemu, warunkiem jest brak zmiany w bryle domu dotyczący szerokości okapu (maksymalna dopuszczalna zmiana to 20%) i poziomu dachu względem poddasza (musi być na wysokości balkoników, jak w oryginale)

Masz całkowitą rację, że wyższa ściana kolankowa daje możliwość lepszego rozmieszczenia mebli w pokoikach, że jest więcej przestrzeni, lepsze ich wykorzystanie - ale jestem przekonany że jakimiś zmianami w bryle budynku musi się to odbywać. Np. wydłużenie owego okapu np. do 120-130 cm spowoduje że promienie słoneczne będą docierać pod innym kątem o część z nich nie będzie doświetlać parteru - wiem że to tylko matematyka i powinno odnieść się to do konkretnej sytuacji na działce, ale to jest uwaga którą ja zgłosiłem na forum aby ktoś mógł się zastanowić przed szybką decyzją - podnosimy ścianę kolankową icon_wink.gif

Jeżeli możesz, podziel się fotografiami ze swojej realizacji, zapewne większość uczestników forum zechciałoby zobaczyć Twój domek na zdjęciach i skorzystać z Twoich rad w kwestii wykonania zmian. W tym celu powstało to forum aby wymieniać się spostrzeżeniami na temat pomysłów, zagrożeń i rozwiązań do prezentowanych projektów, dlatego Twoja wypowiedź jest bardzo ważna i cenna dla Nas.

Czekamy na fotki icon_biggrin.gif

Pozdrawiam serdecznie icon_smile.gif
Napisano
Witam!
Z przyjemnością dołączam do osób budujących tyberiusza. Mamy zamiar zacząć budowę w następnym roku, obecnie jesteśmy na etapie załatwiania papierków.
Do naszego tyberiusza wprowadzamy takie zmiany jak:
poszerzenie wejścia i dobudowanie filarów
likwidacja spiżarki i poszerzenie wiatrołapu ( spiżarkę mamy zamiar zrobić pod schodami)
dodatkowe okno w kuchni od strony wykuszu
dodatkowe okna w pomieszczeniu na garażem
Pozdrawiam
Napisano
Mam pytanie do osób które budowały tyberiusza z garażem dwustanowiskowym. Czy poszerzaliście go ( wydłużali) jeśli tak to o ile? Jak wtedy wygląda dach? My chcieliśmy wydłużyć go o 1 metr w przód i tył, ale nasz architekt odradził nam ten pomysł gdyż powiedział że dach będzie prawie równy. Jak to jest u Was?
Bardzo prosiłabym o przesłanie jakiś zdjęć na mój email : agawg@o2.pl
Napisano
Witam wszystkich Tyberków!!!!

Ja raczej nie planuje podniesienia scianki kolankowej - linia okapu musi byc równo z balkonami - inaczej będzie kiepsko wygladać. Pomieszczenia na górze są na tyle duże że wystarczy.

Schody - majster mi zmodyfikowal że zamiast 19 będą miały 17 wysokości.

Co do garażu - dla mnie jest on spory. Można go jednak rozszerzyć kolejno o odległośc jaka jest między krokwiami czyli chyba co 80cm. Wydłuzenie wiąze się ze zmianą konstrukcji dachu - więc chyba nie warto. Ja zrezygnowałem z powiększania - gdyz zwiekszy mi to koszty - więcej drewna, więcej scian, więcej izolacji i wykończenia no i więcej pokrycia dachowego.
Ja dodatkowo planuję przejście z garażu na strych.

pozdr.
Napisano
Witam wszystkich!
Ja też rozpocząłem budowę Tyberiusza w Skołyszynie woj.podkarpackie. Właśnie zakończyłem w tym roku etap budowy na poziomie stropu. Wprowadziłem kilka zmian tj:
- mam odbicie lustrzane projektu, przez co musiałem go ustawić troszkę inaczej na działce (działka prostokątna 28x40),
- wjazd do garażu nie umieściłem od strony frontowej tylko bocznej przez co musiałem wydłużyć garaż o 250cm. Garaż zrobił się naprawdę duży ale i tak z żoną wpadliśmy na pomysł że można garaż podzielić i w jednej części zrobić np. skład opału. Od strony frontowej wstawiliśmy w części garażowej duże okno takie jak w części mieszkalnej,
- zrezygnowaliśmy z schodów betonowych kosztem schodów drewnianych,
- zamurowaliśmy wejście do kotłowni od strony domu, teraz wchodzi sie do kotłowni albo z drugiego wejścia zewnętrznego gdzie zrobimy jeszcze taki mały hol (będzie na rowery lub narzędzia ogrodnicze) albo przez garaż.
- strych podzielimy wzdłuż na połowę i w jednej części zrobimy pralnię a w drugiej suszarnię.
- reszta bez zmian, ścianki kolankowe zostają takie jak w projekcie - czytałem dużo Waszych opinii na ten temat i doszliśmy z żoną do wniosku, że jednak bryła ulega zmianie czy to w większym czy mniejszym stopniu.
Za parę dni umieszczę kilka fotek.
Pozdrawiam Tomasz P.
Napisano
Witam.
Mam pytanie do osób które zmieniają wyjście na taras pod kątem 45 stopni, a mianowicie:
- Jak poradziliście sobie z rozłożeniem obciążeń w salonie? (jeżeli można to proszę o jakiś szkic icon_smile.gif);
- Czy belki są widoczne, czy schowane w stropie?
Pozdr.

p.s Jaki robicie dach? My chcieliśmy kłaść blacho - dachówkę ale osoba która nam adaptuje projekt twierdzi, że przy takim dachu będzie dużo odpadów i że się to nie opłaca. Co o tym sądzicie?
Napisano
Cytat

Witam.
Mam pytanie do osób które zmieniają wyjście na taras pod kątem 45 stopni, a mianowicie:
- Jak poradziliście sobie z rozłożeniem obciążeń w salonie? (jeżeli można to proszę o jakiś szkic icon_smile.gif);
- Czy belki są widoczne, czy schowane w stropie?
Pozdr.

p.s Jaki robicie dach? My chcieliśmy kłaść blacho - dachówkę ale osoba która nam adaptuje projekt twierdzi, że przy takim dachu będzie dużo odpadów i że się to nie opłaca. Co o tym sądzicie?



Wszystkie belki schowane w stropie. Majster sobie poradzi.

Na dach planuje ceramikę (droższa od cementu tylko 2000zł). dobra blacha jest w cenie ceramiki więc wniosek jasny.
Żywotność blachy za 20zł można przewidzieć - ja nie zamierzam za mojego życia wymieniać dachu...

pozdr.
Napisano
Cytat

Jaki ładny Tyberiuszek!!!

4energy daj może jeszcze jakieś zdjęcia ze środka (parteru i pietra).
Napisz jakie zmiany wprowadziliście w budowie...?

pozdr.




Mi tez sie podoba:)
Zmiany:
1. dodatkowe okno w kuchni
2. podniesiona scianka kolankowa - prosze o opinie jak wyglada po zmianie:)
3. lazienka nad garazem
4. odchudzony strop ze stali i cienszy
5. zdjec ze srodka wstyd przyznac nie mam:)

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Mi tez sie podoba:)
Zmiany:
1. dodatkowe okno w kuchni
2. podniesiona scianka kolankowa - prosze o opinie jak wyglada po zmianie:)
3. lazienka nad garazem
4. odchudzony strop ze stali i cienszy
5. zdjec ze srodka wstyd przyznac nie mam:)

Pozdrawiam




zapomnialem ze zrezygnowalismy z balkonu z tylu i wstawilismy normalne okno.
Napisano
Cytat

Mi tez sie podoba:)
Zmiany:
1. dodatkowe okno w kuchni
2. podniesiona scianka kolankowa - prosze o opinie jak wyglada po zmianie:)
3. lazienka nad garazem
4. odchudzony strop ze stali i cienszy
5. zdjec ze srodka wstyd przyznac nie mam:)

Pozdrawiam



Tyberiusz wygląda super.
Czy można wiedzieć jakie koszty dotychczas wyniosła Państwa ta budowa?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Tyberiusz wygląda super.
Czy można wiedzieć jakie koszty dotychczas wyniosła Państwa ta budowa?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.





Co do kosztow to niestety nie wiem i boje sie podsumowac:) ale nie jest to projekt tani.
Podniesiona scianka nie wyglada zle? Opinie rozne na forum i juz sam nie wiem:)
Napisano
Naprawde ładny masz ten domek 4energy.

Mam jednak do ciebie pytanie odnośnie podniesienia ścianki kolankowej.
O ile centymetrów ją podniosłeś?
Podnosiłeś także lukarny?

Ja właśnie jestem na etapie murowania ścianki kolankowej.
Zamierzam podnieść ją o jedną cegłę lecz bez podnoszenia lukarn.

pozdrawiam, icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Naprawde ładny masz ten domek 4energy.

Mam jednak do ciebie pytanie odnośnie podniesienia ścianki kolankowej.
O ile centymetrów ją podniosłeś?
Podnosiłeś także lukarny?

Ja właśnie jestem na etapie murowania ścianki kolankowej.
Zamierzam podnieść ją o jedną cegłę lecz bez podnoszenia lukarn.

pozdrawiam, icon_smile.gif




Scianke podnioslem o 1 pustak a co do lukarny to nie wiem ale jak bede na budowie to sie dowiem:)
Napisano
4energy dziękuje za odpowiedź.

Mam jeszcze pytanie do osób które wykonały już dach.
Mianowicie chodzi mi o to czy może robiliście właz na dach(właz kominowy)?

z tego co widzę to na planie są tylko stopnie kominiarskie.

pozdrawiam,
icon_smile.gif
Napisano
Witam
Jestem na etapie pokrycia dachu. W projekcie jest wyszczegulnione że można zastosować, albo stopnie kominiarskie, albo wyłaz kominiarski. Ja zastosowałam wyłaz kominiarski szklany, i jestem zadowolona bo dzięki wyłazowi będę miała więcej światła w pomieszczeniu.
Pozdrawiam icon_smile.gif
Napisano
Witam wszystkich! To świetnie, że dzielicie się praktycznymi informacjami,
które pomagają w podejmowaniu decyzji, które przecież mają wpływ na nasze
życie w wymarzonym domu. Jeśli chodzi o mnie, budujemy z mężem Tyberiusza w
okolicach Krakowa. W tym miejscu serdecznie proszę o kontakt 4energy,
mam nadzieję na wymianę doświadczeń i ewentualne oglądnięcie domu w
realu.
Jeśli chodzi o nasze zmiany, to pokrywają się one z Waszymi,
więc nie będę ich wymieniać. Jest jednak coś, o czym nie czytałam na żadnym
forum. Otóż my pod schodami robimy WC, kosztem łazienki, ponieważ musimy ją
zmniejszyć, aby z tamtej strony zrobić wejście do pom. gosp. Pozdrawiam!
Napisano
Cytat

Właśnie kończę stan surowy. Mogę przesłać zdjecia i podzielić się doświadczeniem
hubert31@poczta.onet.pl




Witam,
Moze kilka slow i zdjec wiecej na forum?icon_smile.gif
Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Witam,
Moze kilka slow i zdjec wiecej na forum?icon_smile.gif
Pozdrawiam.


Proszę bardzo....
W projekcie zlikwidowałem taras z boku, zostało to całkowicie zabudowane, a wyjście na taras jest w tylnej ścianie o szer 4 metry. Dodałem okno w kuchni i na ścianie, gdzie jest wykusz. Ścianka kolankowa łącznie z murłatą ma wys 90 cm, co w zupełności wystarcza, ponieważ dach ma całkiem spory kąt. Zmieniłem również szerokość dzrzwi wejściowych na szersze. Na poddaszu dwa pokoje są naprawdę duże, ich powierzchnia po podłodze to 20 m i 28 m. Trzeci ma 12 m.
Pomieszczenie nad garażem ma po podłodze 30m
Jadalnia i salon po powiększeniu wyglądają naprawdę super.
Jestem obecnie na etapie krycia dachu dachówką, połozyłem deski i papę. W dachu zamontowałem 5 okien dachowych i wyłaz dachowy.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Witamy, całkowicie sie z Toba zgadzamy, jezeli chodzi o te scianke kolankowa. My ja podnieslismy o 30 cm i dla nas bryla wcale nie traci na wygladzie, a pomieszczenia w srodku sa naprawde przestronne i jasne. Wszystko zalezy jakie strony swiata sie wybierze...

a oto nasz Tyberiusz...

http://picasaweb.google.pl/niziolki/Tyberiusz#

- sciana kolankowa podniesiona o 30 cm
- wyjscie na taras pod katem 45 stopni
- garaz poszerzony o 1.5 m
- kąt wykusza 60 stopni,
- poszerzenie lazienki i kotłowni na parterze,
- likwidacja spiżarki kosztem szafy wnekowej w wiatrołapie,
- w kuchni duza szafa cargo zamiast spizarni

pozdrawiamy Wszyskich Tyberiuszowców i czekamy na Wasze fotki
Napisano
Wie ktoś ile jest m2 dachu jest do ocieplenia? Jaki srednio przyjmuje się jego koszt (robocizna + materiał) - najlepiej dla Tyberiusza z podwójnym garażem.
Czy orientuje się ktoś w kosztach wykonania instalacji oraz posadzek?

z góry dziekuję i pozdrawiam
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
witam w nowym roku

u nas dach prawie skonczony zaczynamy instalacje (juz gotowa instalacja odgromowa), jak zwykle wszystkie zdjecia na

www.tyberiusz.znamirowski.eu

jesli ktos ma zdjecia rowiazan wentylacji mechanicznej, ogrzewania, lazienek, kotłowni, elektryki to prosze o umieszczanie zdjec na forum

znamir
Napisano
na dzien dzisiajszy ustalilem tylko cene za przewody wentylacyjne do rekuperatora z robocizna- 4000zl, odgromnik jonostar rowniez 4tys

cen jeszcze nie dyskutowalem precyzyjnie, ale zakładam iz z elektrykiem rozlicze sie za całość (tel, net, radio, videodomofon, alarm, oświetlenie zewnetrzne, sterowanie co, wentylacja, zaluzje, rozdzielnia z esami, zabezpieczenia przeciwpradowe i przeciwprzepieciowe) powiniemem sie zmiescic w 10tys, natomiast kwestia wykończen gniazdek, oświetlenia, swichów do tv, radia i netu, centralki alarmowej itp to zostwaie to sobie na etap pózniejszy

tablica rozdzielcza tez mi nie pasuje w wejsciu, pewnie bedzie w kotłowni na scianie działowej z łazienką lub w garazu

podobnie licze ogrzewanie - nie za punkt, planuje piec kondensacyjny, zasobnik 300l, solary, kominek z plaszczem, sterowniki, podłogówka prawie na całym dole, tak ze ciezko za punkt liczyc, predzej ustale cene za robocizne plus materialy - przy tym kilka punków pod zlewy, lodówke, prysznic i wanne to szczegół

na pewno rozdziele wode do uzytku na polu (co by za kanalizacje nie placic), cigle zastanwiam sie na ciglym obiegiem wody cieplej do kuchi - spora odleglosc od kotowni - pewnie bedzie pompa sterowana czosowo do wymuszania ciaglego obiegu - ale ciegle sie zastanawim nad innymi rozwiazanimi

pozdrawiam
znamir
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
WENTYLACJA
Witam wszystkich!
Wczoraj staliśmy się posiadaczami tego projektu! Pod koniec lutego mamy mieć pozwolenie icon_smile.gif
Słuchajcie mam problem jak rozwiązać wentylację w budynku? Moim zdanie każde pomieszczenie powinno mieć wentylację!
Może rekuperator?

Nasze zmiany to:
- likwidacja wykuszu a w to miejsce duże okno
- likwidacja wyjścia na taras z salonu zostaje tylko z jadalni
- powiększenie garażu dwustanowiskowego o 1,5 m
- powiększenie kotłowni
- dodanie jednego kanału spalinowego w kominie
- likwidacja balkonu nad wykuszem zostaje sama lukarna z oknami
- likwidacja spiżarki na rzecz kuchni i szafy wnękowej w wiatrołapie
- dodanie okien dachowych w pomieszczeniach nad garażem
Napisano
Witam

Wydaje mie sie iz w tym proejkcie nie ma innego wyjscia niz wentylacja mechaniczna z rekuperatorem (jeden komin) i takie tez rozwiazanie przyjelismy. Sam rekuperator miesci sie na stryszku nad klatka schodowa i kanalami jest rozprowadzone do wszystkich pokoi oprocz kotlowni i garazu gdzie pozostala wentylacja grawitacyjna (w saloni obok kominka rowniez pozostala grawitacyjna - wymogi bezpieczenstwa). W kuchi dodatkowo zostal zrobiony kana wentylacyjny do okapu kuchennego podlaczony do dachówki z kominkiem. Wentylacje mamy rozmieszczna nastepujaco: kuchnia wyciag powietrza, jadalnia nadmuch, salon - wyciag (blisko kominka) i nadmuch, pokoj na dole - nadmuch, strych na garazem - nadmuch, pokoje i garderoba u gory - nadmuchy, lazienka gora wyciag. Dodatkowo nad balkonikami od wschodu i zachodu jest czerpnia i wyrzutnia powietrza. Koszt instalacji to ok 4000 zl do tego dojda jeszcze amenostaty no i sam rekuperator (ok 4 do 8 tys).

Co do zmian ktore proponuje Gołek:
- likwidacja wyjścia na taras z salonu zostaje tylko z jadalni - polecam zrobic dwa wyjscia, gdyz wizualnie z zewnatrz okna bedzie na innym poziomie co wyjscie , a z tego co sie orientowalem to duzej roznicy w cenie okna nie ma, czy jest otwierane czy nie to ta sama cena - za to nie polecam okien przesuwnych

-likwidacja spiżarki na rzecz kuchni i szafy wnękowej w wiatrołapie - tez zrezygnowalismy ze spizarki tzn po powiekszeniu garazu (7,5 m dlugosci) przenieslismy spizarke do garazu (garaz 6m dlugosci, 1,3 spizarka)

- dodanie okien dachowych w pomieszczeniach nad garażem - pop powiekszeniu kotlowni lazienki i garazu pomieszczenie na nimi jest naprawde duze i bardzo ladne (konstrukcja dachu bez slupów jest mozliwa!!) dlatego warto dodac tam okna, my wstawilismy jedno 118*160 oraz wylaz dachowy od poludnia i byc moze jest to za malo

- dodanie jednego kanału spalinowego w kominie - po wykonaniu wentylacji mechanicznej pozostaja wolne dwa kanaly wentylacyjne - spokojnie do jednego da sie wlozyc rure od pieca kondensacyjengo gazowego, ale tak czy inaczej zdecydowalismy sie na dodatkowy kanal spalinowy ceramiczny (jak by kiedys na zmusilo do palenia w piecu na wegiel)

zdjecia z budowy na
www.tyberiusz.znamirowski.eu

pozdrawiam
znamir
Napisano
Witam dawno nie zaglądałam na forum, dorzucam kilka fotek mojego domku. Za miesiąc ruszam ostro do przodu z dalszą budową , więc na pewno wkleję jeszcze kilka zdjęć z dalszych postępów budowy.
Pozdrawiam i życzę wszystkim szybkiego zakończenia rozpoczętych prac przy swoich upragnionych domkach. icon_biggrin.gif

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Witam serdecznie wszystkich Tyberiuszowców!!

Mam na imię Iwona i mieszkam w świętokrzyskim. Jesteśmy z mężem zainteresowani projektem Tyberiusz i chcielibyśmy narazie orientacyjnie zobaczyć wymiary pomieszczeń. Czy byłaby możliwość przesłania rysunków z projektu w formie PDF na maila??
mój e-mail : iwi83@interia.pl
pozdrawiam
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
[My też myślimy o tyberiuszu i jestem bardzo ciekawa tych cofniętych drzwi wejściowych i elewacji bez balkonów. Czy mogłabym liczyć na fotki. Będziemy wdzięczni. Ania nasz adres behao@op.pl
Napisano
Cytat

Witam wszystkich! To świetnie, że dzielicie się praktycznymi informacjami,
które pomagają w podejmowaniu decyzji, które przecież mają wpływ na nasze
życie w wymarzonym domu. Jeśli chodzi o mnie, budujemy z mężem Tyberiusza w
okolicach Krakowa. W tym miejscu serdecznie proszę o kontakt 4energy,
mam nadzieję na wymianę doświadczeń i ewentualne oglądnięcie domu w
realu.
Jeśli chodzi o nasze zmiany, to pokrywają się one z Waszymi,
więc nie będę ich wymieniać. Jest jednak coś, o czym nie czytałam na żadnym
forum. Otóż my pod schodami robimy WC, kosztem łazienki, ponieważ musimy ją
zmniejszyć, aby z tamtej strony zrobić wejście do pom. gosp. Pozdrawiam!


Czy Wasz domek taż bedzie można zobaczyć. My bijemy się z myślami, czy dałoby się na górze zrobić czwarty mały pokój? Nie ruszając jednak strychu.
Napisano
znamir.Wasz domek prezentuje się rewelacyjnie. Mam ogromną prośbę o kontakt na adres bogoren@op.pl bo chciałbym oglądnąć na żywo to cudeńko. Ja też zaczynam budowe tyberiusza pod Rzeszowem i interesuje mnia jak wyglądają pomieszczenia na poddaszu bez podnoszenia ścianki kolankowej .Jeśli możesz to prosze o kontakt
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Hej Tyberiuszowcy,
Na jesieni zakończyliśmy budowę w stanie surowym i w tym roku chcemy zająć sie wykończeniem naszego domku. Nie wprowadzaliśmy większych zmian, zecydowalismy sie jednak na podniesienie ścianki kolankowej o 4 pustaki, co wydaje mi sie dobrym posunięciem bo w przeciwnym razie pomieszczenia na podaszu byłyby małe i nieuzyteczne. Jedynym wiekszym mankamentem jakizauwazylismy jest klatka schodowa - wąska i stroma. Wprowadzimy sie z małymi dziećmi i juz się zastanawiamy w jaki sposób ją zabudować zeby była bardziej bezpieczna.
Pozdrawiamy.


DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Witam
Czy ma Pan również zdjęcia ze środka Tyberiusza?
Czy rzeczywiście schody są strome i niewygodne?
Pozdr.




Ja mam schody zmienione na wysokość stopni 17cm - czyli wygodne ( w projekcie są 19). Na każdej budowie jest pole do popisu - wystarczy trochę kreatywności no i dobrego wykonawcy.

pozdr.
Napisano
witam, mamy straszny dylemat z wyborem projektu (jak każdy chyba) podoba nam się Ozyrys bardzo podobny do Tyberiusza, ale ciekawi nas na jakie koszty się natawiać. Czytałam że sama więźba dachowa z kryciem to wydatek rzędu 80 tyś + . Nie wiem czy nie brać bardziej oszczędnego projektu... ale kosztem naszego zadowolenia bo Ozyrys i Tyberiusz są na samym początku listy. Proszę napiszcie ile was zakosztował ten domek.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Witam wszystkich, planuje zakupić plan Tyberiusza, lecz mam małe pytanko. Ponieważ mam nie za dużą działke, szerokosc tylko 20m. Może ktos sie orientuje czy mozna postawic Tyberiusza bez garażu, zakonczyc na łazience oraz kotłowni. Czy ktos moze sie dowiadywał w tym temacie a jesli nie to gdzie moge sie dowiedziec takich rzeczy? I ile kosztuja zmianki w projekcie i u kogo sie takie zmianki wprowadza? Z góry dziekuje za odpowiedz bo jak na razie jestem zielony w tych sprawach. Pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Ja mam schody zmienione na wysokość stopni 17cm - czyli wygodne ( w projekcie są 19). Na każdej budowie jest pole do popisu - wystarczy trochę kreatywności no i dobrego wykonawcy.

pozdr.




Witam zacząłem wreście budowę Tyberiusza po walce ze starostwem i otrzymaniem pozwolenia na budowę. Czy możesz mi powiedzieć jak rozwiązałeś te schody. Bo ja widzę tylko jedno rozwiązanie, to jest wydłużenie ściany wzdłuż schodów od salonu. Czy to zrobiłeś w ten sposób.

Koszt budowy - robocizny dla ekipy to 30000 zł. z piwnicą pod salonem ( nie jestem do końca pewny tego pomysłu lecz rozwiązałoby to moje problemy z małą kotłownią i brakiem pomieszczenia gospodarczego ) Pomysł tem powstał ponieważ moja działka ma duża róznicę poziomów 1,5 m na długości domu.

Dach mi wycelili ma kwotę 65000 zł. w dachówce ceramicznej. Jungmajera " Reńska cosmo" wraz z oknami dachowymi 5 szt. + właz dachowy. icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...