Skocz do zawartości

Hydroizolacja w nowobudowanym domu z piwnicą


Recommended Posts

Napisano

Witam, na dniach zaczynam budowę domu z pełnym podpiwniczeniem usytuowanym na płycie fundamentowej. Posadowienie płyty -2,99m, pod płytą 10cm chudego betonu. Według projektu hydroizolacja została (moim zdaniem) trochę ogólnikowo opisana. Na płycie ma znajdować się izolacja przeciwwodna, natomiast jedną z warstw ściany fundamentowej jest izolacja przeciwwilgociowa. Przeprowadzone w marcu zeszłego roku odwierty na głębokość -5,5m wykazały następujący układ warstw: 0-0,2 gleba, 0,2-1,2 pył piaszczysty, 1,2-2,0 piasek gliniasty, 2,0-3,3 pospółka gliniasta, 3,3-4,2 ił brązowo-pomarańczowy, 4,2-5,5 ił pylasty. Sączenia i stabilizacja lustra wody mniej więcej na głębokości -3,3m.

 

pf.jpg.c084ae8d09d85e02c724bb30012f92d1.jpgsf.jpg.d3910126fb94014eeefd681dc1aee6a6.jpg

 

Zastanawiam się jak powinienem wykonać hydroizolację budynku, aby uniknąć problemów w przyszłości. Kierownik budowy sugeruje zastosowanie jednej warstwy bardzo dobrej papy o grubości 4-5mm jako izolację poziomą. Na izolację pionową wskazał dysperbit 2-3 warstwy. Z drugiej strony podczas konsultacji mailowych z producentami systemów Izohan i Icopal wskazali konieczność zastosowania pełnych systemów w wersji izolacji ciężkiej. Propozycja kier.buda wydaje mi się trochę niewystarczająca natomiast ta od producentów trochę na wyrost, dlatego proszę o poradę specjalistów wykonujących takie izolacje na co dzień. Chciałbym uzyskać wystarczające zabezpieczenie przed wodą nie wydając na to fortuny. Aha planuję wykonać również drenaż opaskowy.

 

Pozdrawiam

Napisano

Warunki gruntowe pozwalają na zastosowanie tylko izolacji przeciwwilgociowej (powłoka z lepiku), ale zawsze istnieje ryzyko powstania zastoin wody opadowej wokół budynku (grunt nieprzepuszczalny) jak i przewarstwień z żyłami wodnymi  na poziomie powyżej lustra wody gruntowej. Standardowa izolacja w takich warunkach to: lepik, papa i folia kubełkowa z odprowadzeniem do drenażu.

Napisano

Dzień dobry,

 

podajemy przepis na bezpieczną i trwałą hydroizolację fundamentów.

https://www.netweber.pl/weber-technologia-deitermann/systemy/hydroizolacja-fundamentow.html

 

Jako warstwę izolacji na płycie jak i na ścianach, zalecamy pokrycie tych elementów 2-3 warstwami produktu webertec bitumal:

https://www.netweber.pl/weber-technologia-deitermann/produkty/izolacje-bitumiczne/webertec-bitumal.html

 

Dodatkowo, na ścianach zalecamy przyklejenie styroduru za pomocą tej samej emusji, czyli webertec bitumal.

Jest to nowa, bezrozpuszczalnikowa emulsja bitumiczno-lateksowa służąca do wykonywania powłok przeciwwilgociowych, przeciwwodnych oraz impregnacyjnych. Nie degraduje styropianu i wełny mineralnej. Jest bezpieczna dla środowiska.

 

2eb21ee0b3.jpg

 

Napisano (edytowany)

Mogę prosić wykonawców o odniesienie się do wypowiedzi producenta Weber?

 

Dnia 27.04.2018 o 05:51, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

wykonaj płytę z betonu W 8 

na papę kasy nie trać

z czego ściany ????

A co Pan proponuje na izolację pionową?

Edytowano przez dawid86 (zobacz historię edycji)
Napisano
4 minuty temu, dawid86 napisał:

Mogę prosić wykonawców o odniesienie się do wypowiedzi producenta Weber?

każda sroka swój ogon ........

osobiście zastanowiłbym się nad wykonaniem ścian piwnicy z tego samego materiału co płytę 

najważniejsze by lać beton na czysty zwilżony beton bez  żadnych zbędnych izolacji poziomych beton na beton.

nie  nie przypuszczam że ktoś kto nie jest specjalistą w zakresie budów hydrotechnicznych zrobi to szczelnie , ale koszt doszczelnienia jest niewysoki w porównaniu do wykonania zabezpieczenia w innych systemach .

doszczelnieniu podlegają styki łączenia ścian z płytą , względnie łączenia części ściany z inną częścią ściany oraz przejścia technologiczne wynikające z użycia szalunków systemowych

izolacja pionowa ?

beton W można poczernić od zewnętrznej strony dla poprawy nastroju albo i nie .

 

Dnia 27.04.2018 o 09:09, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Warunki gruntowe pozwalają na zastosowanie tylko izolacji przeciwwilgociowej (powłoka z lepiku), ale zawsze istnieje ryzyko powstania zastoin wody opadowej wokół budynku (grunt nieprzepuszczalny) jak i przewarstwień z żyłami wodnymi  na poziomie powyżej lustra wody gruntowej. Standardowa izolacja w takich warunkach to: lepik, papa i folia kubełkowa z odprowadzeniem do drenażu.

Standardowa nie oznacza dobra

Jak po 5 latach w wodzie wygląda izolacja pozioma z papy ?????

https://photos.app.goo.gl/4d6LAALz4RKqSsbQ8

Parcie negatywne robi swoje 

istotne na filmie jest pierwsze zawinięcie papy w 18 sekundzie dla patrzącego prawy bok papy jak pięknie się załamuje pod własnym ciężarem wartość izolacyjna - (minus) 100%

Jaka to była papa ?

 

https://photos.app.goo.gl/rWRbniF3wFcgeiDF8

 

Producenta - nie znam 

Bynajmniej jak widać po przekroju nie był to najtańszy szajs

Dnia 26.04.2018 o 16:38, dawid86 napisał:

Przeprowadzone w marcu zeszłego roku odwierty na głębokość -5,5m wykazały następujący układ warstw: 0-0,2 gleba, 0,2-1,2 pył piaszczysty, 1,2-2,0 piasek gliniasty, 2,0-3,3 pospółka gliniasta, 3,3-4,2 ił brązowo-pomarańczowy, 4,2-5,5 ił pylasty. Sączenia i stabilizacja lustra wody mniej więcej na głębokości -3,3m.

Problem jest tego typu że co prawda układ warstw jest stały jednak głębokość aktywnych cieków wodnych jest zmienna wystarczy że obywatel X wykopie dziurę i przewie żyłę która u Ciebie wychodziła na -3,3, a że woda drogę znajdzie to przeniesie się do warstwy między od  -0,2 do - 1,2 i problem gotowy

  • 9 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...