Skocz do zawartości

Dom pow. użyt. 125 m2, pow. podłóg 166m2 jaka moc grzewcza pompy ?


Recommended Posts

Napisano
Buduję dom którego powierzchnia użytkowa to 125 m2 a powierzchnia całkowita podłóg 166m2 (parter + poddasze użytk.) czy moc pompy ciepła dobiera się do 125 czy 166 m2 zakładając ze pompa bedzie podstawowym źródłem ciepła (bedzie kominek ale awaryjnie i w weekendy)

- sciana: pustak keramzytobetonowy 24cm + 12 cm steropian; U=0,25
- podłoga na gruncie 10 cm steropian
- dach wełna mineralna 25 cm
Napisano
Moc pompy ciepła dobierana jest ze względu na straty cieplne domu, a powierzchnia użytkowa jest tylko jednym z elementów potrzebnych do ich wyznaczenia. Istotna jest bowiem także ciepłochronność ścian, okien, podłóg, wysokość pomieszczenia.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
PC bedzie tez ogrzewac cwu wiec ilosc osob stale przebywajacych jest istatna. Mnie proponuja PC na 8 kW na ok. 150 m2 pow uzytk. (parter i poddasze uzytk) oraz do 4 osob.
Planuje Porotherm 25 i 20cm styropianu,went. z reku. oraz jak wystarczy kasy to GWC zwirowe a podlogowka wszedzie bedzie.

Pzdr.
Napisano
A nie lepiej, dom zaizolować? Zamienić poroterm z wełną dać folię paraizolacyjną . Izolacja to nie ściana jak podajesz np za muratotrem. Izolacja trmiczna to termos. Suchy gruby i zamknięty.
http://www.isover.fr//doc/isover/ficheP/RT2005.pdf
Jak na instrukcji isovera.
.... tylko po co wtedy pompa ciepła ... Skuteczna izolacja termiczna wsparta rekuperatorem, obniży koszty ogrzewania 4-krotnie. A nakład żaden tylko zamknąć suchą izolację.
  • 4 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam

8 kW powinno w zupełności wystarczyć dla tego budynku dla c.o. i c.w.u.




jak zaproponowałbym naszą najmniejszą pompę ciepła z bezpośrednim odparowaniem DXW45LG o maksymalnej mocy grzewczej 13,1kW oraz maksymalnej mocy chłodniczej 11,8kW, maszyna ta zabezpieczy centralne ogrzewanie i chłodzenie domu oraz przygotuje ciepłą wodę użytkową
FONKO
Napisano
jak dobierano mi pompę ciepła to w kilku firmach dano mi tę samą propozycję - mam 268m i pompę 11 kw IVT Green Line HT C Plus 11, 700 mb wymiennika fi40 ułozonego w wilgotnej glinie. Zbyt duża pompa nie da Ci więcej ciepła tylko straty na prądzie i będzie się szybciej zużywała. Dobrze dobrana pompa chodzi prawie cały czas i rzadko się wyłącza. Latem natomiast samą wodę grzeją mi solary, więc pompa wtedy praktycznie nie chodzi. Przy włączaniu pobiera najwięcej prądu i się w tym momencie zużywa. Im mniej razy się włączy tym lepiej dla niej. Niech ktoś z fimy autoryzowanej przyjedzie i Ci doradzi, to nie są pytania na forum tylko na miejscu po uwzględnienieu kilku składowych. Nie bądź Adamem Słodowym.
Napisano
Cytat

a jak jest z gwarancją udzielaną na pompę ciepła? I jak jest z ich awaryjnością?



na pompę mam 5 lat gwarancji, serwis mam nadzieje że bezproblemowo. Awaryjność ... ?? a jak oceniasz awaryjność lodówki ?? moja stara lodówka chodziła 13 lat i tylko gumki się wyrobiły w drzwiach ... w pompie ciepła nie ma drzwi.

Tak właściwie wszyscy instalatorzy mówią, ale ma to sens bo mechanika w środku jest identyczna tylko bardziej profesjonalnie wykonana
Napisano
Cytat

na pompę mam 5 lat gwarancji, serwis mam nadzieje że bezproblemowo. Awaryjność ... ?? a jak oceniasz awaryjność lodówki ?? moja stara lodówka chodziła 13 lat i tylko gumki się wyrobiły w drzwiach ... w pompie ciepła nie ma drzwi.

Tak właściwie wszyscy instalatorzy mówią, ale ma to sens bo mechanika w środku jest identyczna tylko bardziej profesjonalnie wykonana


dzięki za odpowiedź, i właśnie o to mi chodzi - stara lodówka chodzi dobrze, z nowymi to już różnie bywa, ja po prostu zawsze się obawiam, że jak sobie tak ładnie policzę, że coś mi się zwróci za taki a taki czas, bo koszt urządzenia, koszt montażu, koszt eksploatacji, spodziewana oszczędność i mamy piękne wyliczenie. A potem przychodzi awaria i koszty wzrastają tak, że się zwróci po 100 latach.
Napisano
Cytat

A nie lepiej, dom zaizolować? Zamienić poroterm z wełną dać folię paraizolacyjną . Izolacja to nie ściana jak podajesz np za muratotrem. Izolacja trmiczna to termos. Suchy gruby i zamknięty.
http://www.isover.fr//doc/isover/ficheP/RT2005.pdf
Jak na instrukcji isovera.
.... tylko po co wtedy pompa ciepła ... Skuteczna izolacja termiczna wsparta rekuperatorem, obniży koszty ogrzewania 4-krotnie. A nakład żaden tylko zamknąć suchą izolację.


T.B. tylko by izolował, czy pan prowadzi jakąś firmę izolującą?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

jak dobierano mi pompę ciepła to w kilku firmach dano mi tę samą propozycję - mam 268m i pompę 11 kw IVT Green Line HT C Plus 11, 700 mb wymiennika fi40 ułozonego w wilgotnej glinie. Zbyt duża pompa nie da Ci więcej ciepła tylko straty na prądzie i będzie się szybciej zużywała. Dobrze dobrana pompa chodzi prawie cały czas i rzadko się wyłącza. Latem natomiast samą wodę grzeją mi solary, więc pompa wtedy praktycznie nie chodzi. Przy włączaniu pobiera najwięcej prądu i się w tym momencie zużywa. Im mniej razy się włączy tym lepiej dla niej. Niech ktoś z fimy autoryzowanej przyjedzie i Ci doradzi, to nie są pytania na forum tylko na miejscu po uwzględnienieu kilku składowych. Nie bądź Adamem Słodowym.


Ja uważam, że dobrze robi pytając na forum - nie można w 100% zaufać firmie, że dobierze nam odpowiedną moc pompy - dobrze jest sie dowiedzieć, że np. przy wyborze pompy nie chodzi wyłącznie o powierchnię czy kubaturę domu, ale również trzeba uwzględnić straty ciepła domu, a każdy ma inne - zależy jakie ma sciany, dach itp. Forum to dobre źródło informacji. Chociaż czasami ludzie piszą też głupoty icon_biggrin.gif z uporem maniaka .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam duży problem a mianowicie muszę wypełnić otwór w suficie o głębokości ok 25-20 cm kotwą chemiczną najszczelniej jak się da. Aplikacja może odbyć się od dołu do góry...inaczej sie nie da. Dzióbek do aplikacji ma dlugość 10-15 cm  czyli zostanie pusta przestrzeń 10-15 cm .Jak to zrobić wg Was, żeby wcisnąć tę masę najdalej jak się da, najlepiej do samego końca pod górę. Myślałem, żeby jakimś kołkiem tam to wcinąć ale możnaby jakoś ten "dzióbek " przedłużyć ....? To taka nietypowa sytuacja, co radzicie ?Jakies pomysły ?    Drugie pytanie - czy znacie jakaś kotwę chemiczną dedykowaną do sufitów , dachów ? właśnie z dłuższym "dzióbkiem" do aplikacji? Czy wystarczy zwykła z marketu budowlanego? Aczkolwiek patrzyłem tam to bieda straszna  o doradztwie nie wspominam, bo co jeden sprzedawca to lepsze "porady" daje ...
    • Rozumiem że się niecierpliwisz, ale mnożenie tematów nie ma sensu. Ten pierwszy został zauważony przez tych którzy są na forum w weekendy, ale pewnie nikt nie czuje się na siłach, aby odpowiedzieć. Ja też Ci nie podpowiem, bo znam się na ogrzewaniu podłogowym elektrycznym, a prąd - jak wiadomo - płynie równo dobrze zarówno z górki jak i pod górkę, więc analogii z wodą tu nie ma.  Pewnie dopiero w poniedziałek pojawią się specjaliści.
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...