Skocz do zawartości

co za 100-150ty. zł


Recommended Posts

witam wszystkich icon_smile.gif

biorę ślub w kwietniu 2008r.

jestęsmy młodymi osobami w wieku 26-27 latek icon_smile.gif

chcemy wybudowac sobie domek icon_razz.gif mam działke (w spadku icon_smile.gif ) w wielkości około 1000m2 ale ona będzie dzielona na pól więc moja dziłeczka będzie w wielkości około 500m2

1. projekt KAMYK - nr 264 -
2. projekt SALSA - nr 328 -
3. projekt AGATKA - nr 315 -
4. projekt JACEK - nr 379 -

który wybrać ???

chcemy wziąść kredy hipoteczny pomiędzy 100-150tys. zł i szukamy czegoś nie dużego o powierzchni pomiędzy 75 a 90m2 max. najlepiej z poddaszem do adaptacji (bo nam sie podobają poddasza) ale poddasze będzie w późniejszym czasie wykonywane icon_smile.gif

domek ma być dla 3-4 osob (bo dzidziusai tez palunejmy ale po ślubie)


dome bedzie w województwie kujawsko pomorskim w okolicach Ciechocienka


co mi poradzice ????

pozdrowienia dla wszystkich icon_smile.gif
Link do komentarza
Gratuluję ślubu icon_smile.gif

Mi najbardziej przypadł do gustu projekt o nazwie Kamyk. Będzie w miarę tani bo jest prosta więźba dachowa.

Jak chcesz za tę kwotę wybudować polecam Ci budowanie systemem szkieletowym, bo drewno jeszcze tak bardzo nie podrożało i za tak mały domek na pewno się zmieścisz w tej cenie.
Link do komentarza
Cytat

Gratuluję ślubu icon_smile.gif




dziękuję icon_smile.gif ja też się cieszę z tego ślubu icon_smile.gif icon_smile.gif icon_smile.gif

Cytat

Jak chcesz za tę kwotę wybudować polecam Ci budowanie systemem szkieletowym, bo drewno jeszcze tak bardzo nie podrożało i za tak mały domek na pewno się zmieścisz w tej cenie.



a możesz coś więcej powiedzieć na ten temat a najlepiej dać przykłady tej konstrukcji i jakąs lekturkę zebym zrozumuaiła o co chodzi z tą konstrukcja.
bo dopiero zaczynam w tym tenacie raczkować i chce dobrze zrozumieć o co chodzi icon_smile.gif

pozdrowienia
Link do komentarza
Cytat



raczej taki domek "drewniany" odpada icon_sad.gif nie podoba mi się to icon_sad.gif wygląda mało solidne i boje sie zimy icon_sad.gif icon_sad.gif icon_sad.gif niby pisze że jest w miare ciepły ale wyglada mało solidnie icon_sad.gif icon_sad.gif icon_sad.gif
Link do komentarza
Cytat


rodzaj przyłącza kablowe* napowietrzone
[zł/kW] [zł/kW]
grupa przyłączeniowa IV V IV V <<<<< co to jest grupa przyłaczeniowa????
Energa
www.energa.pl 140 155 110 125

koszt zaleznosci od ilości kW wyszedł mi ok 2700zł do 3400zł


a jak się to ma gdybym chciał założyć tzw siłe ????
Link do komentarza
Cytat

a jak się to ma gdybym chciał założyć tzw siłe ????



Przyłączenie "siły" to nic innego jak doprowadzenie prądu trójfazowego - czyli wykonanie standardowego przyłącza. Koszty przyłączenia przy odległości od linii 50 - 200 m (zależnie od rejonu energ.) to ryczałtowo ok. 90zł/kW dla przyłącza napowietrznego i ok. 120zł/kW przy kablowym.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Jestem świeżo po przyłączeniu prądu na działce.
Robiłem to dwufazowo tzn. najpierw założono mi prąd 1 fazowy a potem jak "przyszły" nowe potrzeby to 3 fazowy.
Opłaty to ZE wyniosły mnie ok. ponad 2 tys plus opłaty za dokumentację (mapkę geodezyjną miałem) oraz skrzynka i takie tam.
Na prąd 3 fazowy przy braku jakiś skomplikowanych sytuacji potrzeba lekko ponad 3 tys. PLN.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Endriuszko !
Moje gorące "sto lat" dla Młodej Pary icon_smile.gif
Projekt "Kamyk" coś mi dziwnie przypomina icon_wink.gif
http://www.lipinscy.pl/project.xml?id=54300&page=1
Jeżeli zdecydowalibyście się na ten projekt to polecam wymianę informacji:
https://forum.budujemydom.pl/index.php?showtopic=3283
Z tego prostego projektu domku parterowego można zrobić całkiem udany projekt domu z poddaszem użytkowym po niewielkich przeróbkach w projekcie icon_smile.gif
Koszt stanu surowego zamkniętego szacuję na ok. 110 000 - 120 000 zł (bez kosztów zakupu działki).
Z technologii dla oszczędnych polecam "prefabety' lub system "thermodom".
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...