Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
JohnBlack

Izolacja pozioma w warstwie izolacji na wysokości cokołu - czy wymagana?

Recommended Posts

Dzień dobry wszystkim, :-)
Przede mną ocieplenie budynku i mam wątpliwość odnośnie zachowania ciągłości izolacji poziomej, która jest między ścianą fundamentową a ścianą nośną.

 

Poniższy rysunek ilustruje aktualny stan.

5aac29636d985_izolacjaciany-stanaktualny.thumb.jpg.fdf56aec57ee29ac619dc50628fad759.jpg

 

A tutaj to co chcę zrobić.

5aac2991c2e9d_izolacjaciany-stanoczekiwany.thumb.jpg.8215b4fb55bbea60c501d5e469e4bd03.jpg

 

Zastanawiam się:
1) Czy izolacja (zaznaczona kolorem czerwonym) jest wymagana?
2) Czy ta izolacja może zostać wykonana z folii izolacyjnej  o grubości 0,3 mm? Jeśli nie to z jakiego materiału?
3) Czy ta izolacja powinna zachodzić na ścianę? Jeśli tak to ile?

 

Jak Wy byście wykonali taką izolację?
Ewentualnie jak wykonać takie ocieplenie?

Jakie są Wasze opinie i doświadczenia?

Dziękuję i czekam na Waszą pomoc.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko że ja chcę zrezygnować z listwy startowej.
Z dwóch powodów:

1) Listwa startowa jest dla mnie jakimś medium, które podczas zimy przenosi niską temperaturę bezpośrednio na mur, ponieważ jest wyprodukowana z aluminium albo jakiejś innej stali. ( A dodatkowo kosztuje nie mało ;-)  )

2) Jestem w stanie sobie bardzo dokładnie wyprofilować w poziomie izolację fundamentu (styropian aqua o grubości 15 cm) i ta izolacja będzie taką "listwą startową". Już kilka metrów styropianu na moim budynku mam wypoziomowane.

Dlatego pojawiło mojej głowie pytanie, czy trzeba "odcinać" poziomo wodę/wilgoć, która mogłaby sobie "podchodzić" po murze fundamentowym na ścianę nośną?
Co Pan powie na takie moje rozumowanie?

 

pzdr

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, JohnBlack napisał:

No tak, tylko że ja chcę zrezygnować z listwy startowej.
Z dwóch powodów:

1) Listwa startowa jest dla mnie jakimś medium, które podczas zimy przenosi niską temperaturę bezpośrednio na mur, ponieważ jest wyprodukowana z aluminium albo jakiejś innej stali. ( A dodatkowo kosztuje nie mało ;-)  )

2) Jestem w stanie sobie bardzo dokładnie wyprofilować w poziomie izolację fundamentu (styropian aqua o grubości 15 cm) i ta izolacja będzie taką "listwą startową". Już kilka metrów styropianu na moim budynku mam wypoziomowane.

Dlatego pojawiło mojej głowie pytanie, czy trzeba "odcinać" poziomo wodę/wilgoć, która mogłaby sobie "podchodzić" po murze fundamentowym na ścianę nośną?
Co Pan powie na takie moje rozumowanie?

 

pzdr

 

To jest argument - aluminium lub inny....metal (jeśli mowa o tym wieeeeeeeeeeeeelkim zagrożeniu  :))

A teraz tak na logikę.

Jak ta wilgoć ma sobie chodzić po murze skoro będziesz miał izolację poziomą? A poza tym na dole masz styropian, na górze masz wełnę - a na tym będzie tynk. Ja się pytam - którędy ta wilgoć ma Ci wejść w ten mur? Czy Ty się boisz, że Ci "napada" na styku styropianu i wełny??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taaa tośmy się pośmiali ......

OK, a tak poważnie to dlatego pytam bo zastanawiam się nad różnymi "błędami budowlanymi" i wolę zapytać niż udawać że wszystko wiem a później zastanawiać się dlaczego znowu coś jest spieprzone przez "fachowców"

Generalnie z Waszych wypowiedzi rozumiem, że nie potrzebuję żadnego dodatkowego zabezpieczenia izolacji poziomej w warstwie izolacji zewnętrznej? Tak?

 

pzdr

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie,
Jeżeli fundament jest w prawidłowy sposób ocieplony, to po wykonaniu izolacji ścian będzie zachowana jej ciągłość. Warto postawić na dobrej jakości materiały izolacyjne oraz kompleksowy system ocieplenia, np. Foveo-Tech W3 z tynkiem silikonowym TN30. Dzięki zastosowaniu systemu, fasada będzie nie tylko estetyczna, ale także odporna na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych, w tym deszczu

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik Foveo Tech

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hydroizolację ściany fundamentowej należy wyprowadzić min. 30 cm powyżej poziomu gruntu czy opaski żwirowej (min. 50 cm przy opasce betonowej) i powinna być ona połączona z izolacją poziomą ściany. Celem wykonania hydroizolacji nie jest zabezpieczenie materiału termoizolacyjnego, a konstrukcji. Tynki stosowane do aplikacji na wełnę mineralną stanowią odpowiednie zabezpieczenie przed opadami atmosferycznymi.

 

Na rysunku nie została zaznaczona izolacja ściany fundamentowej od wewnątrz budynku.  Izolacja pionowa powinna być wykonana z obu stron ściany fundamentowej, tak jak na rysunku pod linkiem https://www.izohan.pl/pl/systemy-hydroizolacji/fundamenty/system-dyspersyjny-izolacja-przeciwwilgociowa. Brak izolacji wewnątrz budynku skutkuje podciąganiem kapilarnym wody do pomieszczenia i niszczeniem materiału, z którego wykonana jest ściana.

 

Nie została również zaznaczona izolacja posadzki na gruncie. Aby izolacja była właściwie wykonana, należy zachować jej ciągłość. Dlatego pionowa i pozioma izolacja ścian, a także izolacja posadzki na gruncie, powinny być połączone.

 

Uwaga: powłoka z IZOHAN DYSPERBIT nie stanowi izolacji przeciwwodnej, a jedynie przeciwwilgociową. Tam, gdzie występują grunty spoiste lub zwierciadło wody gruntowej jest wysokie, należy zastosować masy bitumiczne grubopowłokowe, takie jak IZOHAN WM/WM 2K.

 

Więcej informacji znajdzie Pan na naszej stronie internetowej https://www.izohan.pl/pl/.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość Rafał
      Podoba mi się tekst o polewaniu dachu wodą. W murowanym czasem dach nie jest konstrukcją szkieletową drewnianą? Domy szkieletowe faktycznie akumulują mało ciepła. Czy to jest wada czy zaleta? wg mnie jest to cecha. Wstawianie kotłowni (w postaci kominka) do takiego domu to w mojej opinii spory błąd. Po rozpaleniu w kominku pewnie farba spływa ze ścian. W szkieleciaku powinno stosować się ogrzewanie którym szybko można sterować aby tę cechę wykorzystać. Da się wtedy zmieniać temperaturę w pomieszczeniach nawet kilka razy na dobę. Choć by obniżać kiedy nikogo nie ma lub na noc. Da to komfort i zapewne jakieś oszczędności. Nawet ogrzewanie podłogowe jest dyskusyjne. Jest to spory akumulator ciepła który uniemożliwia szybkie sterowanie temperaturą. To istotne szczególnie w okresach przejściowych jak teraz(koniec września). Mieszkam teraz w domu w którym jest tylko podłogówka(wynajmuję) wieczorem zrobiło się trochę chłodno ale ogrzewania nie włączę bo skutki jego działania poczuję za kilkanaście godzin kiedy będzie słoneczny dzień a w domu zrobi się 30 stopni. Jeszcze jedna rzecz o której się często nie mówi. W domu szkieletowym ściana o grubości 35 cm (mierzone od obrazka na ścianie w salonie do elewacji budynku) spełnia wymagania stawiane domom pasywnym. U=0,099 W/m2*K (opracowanie ze strony budujzdrewna.pl Aby się do tego zbliżyć w przypadku np ceramiki poryzowanej od zewnątrz trzeba zastosować 30 cm styropianu dobrej jakości. Razem z tynkiem i elewacją da to ścianę o grubości niemal 60 cm. Niezły bunkier tylko otworów strzelniczych brak;)
    • No  nie! W Twoim piecu już nie stwardnieją....Może szmelc jaki? Choć twardość, nie zawsze oznaczała trwałość w ogniu, Mrówka pewnie nie ma o tym pojęcia....Następne kupisz w klasie AS.  
    • Zadzwoń na infolinie do PGE i dowiedz się u źródła. Nie zawsze w necie znajdziesz informacje aktualne.
    • Zastanawiam sie jeszcze czy dobre cegly szamotowe kupilem bo w porownaniu z poprzednimi te z mrówki sa dość kruche, bardzo lekko dawaly sie przecinac - jest szansa ze stwardnieja kiedy dostana temperatury w piecu?
  • Popularne tematy

×