Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Cześć.

Czy możecie doradzić w kwestii jaki STROP lepiej zastosować w swoim domu? Zbliża się czas gdzie z architektem będziemy pracować nad naszym domkiem i powinniśmy podjąć decyzję.

Dom będzie bardzo podobny jeżeli chodzi o bryłę i dach do tego:
https://www.extradom.pl/projekt-domu-e-111-WAX1013


1) Strop terriva - przemawia za nim to, że wtedy zostawili byśmy miejsce na schody i w przyszłości mogli sobie zaadaptować poddasze. Nie wiem jednak jak wygląda taki strop jeżeli chodzi o koszta. Czy chcąc w przyszłości adaptować poddasze powinienem od razu mieć w zamyśle jakiś układ i okna dachowe zrobić od razu czy można je wstawić w przyszłości?

2) Konstrukcja wiązarowa - w tym przypadku stryszek ze schodami rozkładanymi. Zastanawiam się tu również nad kosztami w porównaniu z terrivą i tradycyjną więźbą. Zastanawia mnie tu jaka jest akustyka np. w przypadku padającego deszczu czy silniejszego wiatru - czy bardzo słychać to przez sufit ocieplony obudowany płytami GK.

Jeżeli nie poruszyłem istotnego tematu na plus lub minus za którymś rozwiązaniem to proszę pisać.
Jeżeli różnica na rzecz terrivy nie jest ogromna, a niesie ze sobą plus użytkowego poddasza w przyszłości to skłaniałbym się ku temu odwlekając w ten sposób koszt schodów na później. A jak z tymi oknami dachowymi - od razu czy można później?

Proszę o rady. Dzięki!!

Napisano

1. Przy dachu (spadkach połaci) jak w ww projekcie - wg mnie niewiele bedzie tego poddasza użytkowego.

2. Zdaje się że rozpatrujesz, co lepsze - strop drewniany czy żelbetowy (w jakichś odmianach). Ja bym wybrał żelbetowy - mury konstrukcyjne parteru są murowane. Jeśli nie - drewno , szkielet - to wtedy naturalnie strop na konstr. drewnianej .

 

I od tych faktorow należy wg mnie wyjść.

Napisano

Jeszcze nie dodałem, że dom będzie prostokątem typowym bez żadnych wcięć.
zenek - niech będzie 50-60m, projekt będziemy robić indywidualny więc projektant będzie informował na bieżąco ile do adaptacji może być.
Głównie chodzi o to jak to wychodzi kosztowo w porównaniu z wiązarami, bo jeżeli mam zapłacić kilka tys więcej to wolę tradycyjny strop i zostawić sobie pole manewru (nie wiem jednak z jakimi różnicami się liczyć).

Napisano
12 godzin temu, rafalt1717 napisał:

Głównie chodzi o to jak to wychodzi kosztowo w porównaniu z wiązarami

nie wiem, jak wyjdzie cenowo - ale przy tym układzie pomieszczeń i ścian - znaczy dość mało klarownym konstrukcyjnie (co nie znaczy że złym, całkiem niezłe to ustawienie, choć nie zgłębiałem funkcji - ale nie tego tyczy twe pytanie) - ja bym robił płytę żelbetową, chyba że w projekcie jest jakaś inna sensowna alternatywa niedrewniana. Dlaczego nie drewniany strop. Bo bedzie stabilny,zwiąże te wszystkie ściany i ścianki, ognioodporny. Łatwo też go ocieplić i oprzeć na nim dach. Ale to ja bym tak wybrał :14_relaxed: 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry.   Dom parterowy, poddasze nieużytkowe. Obecnie budowany z Ytong.   Czy warto kombinować i zamienić ostatnią warstwę Ytong na Solbet? Podniesie mi to o 4 cm wieniec względem sufitu podwieszanego.  Dla Ytong wieniec zacznie się 4 cm wyżej niż linia sufitu, a dla Solbetu będzie to 8 cm. Czy ma to jakiś wymierny wpływ na izolacyjność termiczną?
    • Szanowny Panie,   Pański przypadek wymaga głębszej analizy, ponieważ z opisu wynika dość duży stopień skomplikowania. Możemy domyślać się, że w pewnych obszarach połaci dachowych lub bezpośrednio do nich przyległych znajdują się ściany budynku, które planuje Pan ocieplić warstwą termoizolacji. W takim przypadku sugerujemy wykonać minimum w postaci ocieplenia fragmentów ścian w obszarze styku z dachem. Należy pamiętać, że każda aktywność na dachu po jego ułożeniu może skutkować zniszczeniem pokrycia dachowego lub jego trwałym uszkodzeniem wymagającym wymiany. Wszelkiego rodzaju zaprawy, kleje i tynki mogą uszkodzić powłokę lakierniczą doprowadzając do jej zniszczenia. Powstałe na późniejszym etapie prac dociepleniowych uszkodzenia mechaniczne profilu do nieszczelności. Jest wiele zagrożeń wynikających z czynnika ludzkiego, które należy brać pod uwagę. Jest więc możliwe wykonanie docieplenia a w późniejszym czasie pokrycia dachowego, wiąże się to jednak z dużym ryzykiem jego uszkodzenia i/lub z niemożliwością jego wykonania. Rekomendujemy w pierwszej kolejności wykonanie docieplenia na całym obszarze ścian, a w kolejnym etapie dopiero montaż pokrycia dachowego. ___________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510, Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Ok  tak to wygląda . Jednym słowem mówiąc bajazol . Chciałem zdystansować podłogę od wełny o jakieś 3 centymetry. Natomiast nie wiem, co z tymi ścianami szczytowymi. ? Zdejmować to robić najpierw jakiś stellarz. Na ścianie też mu chciały mieć jakąś półkę, a popakanie niespodzianka myślałem, że zostawią je gołe.
    • Komentarz dodany przez Mciek: Zdecydowanie odradzam
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...