Skocz do zawartości

Zerwanie tapety z włókna szklanego na płytach GK


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witajcie,

 

mam wydzielony pokój z płyt GK a na nich położona tapeta z włókna szklanego. Chciałbym położyć nową tapetę. Zastanawiam się jak usunąć tą tapetę nie uszkadzając płyty GK zbytnio... ponoć taka tapeta schodzi bardzo ciężko... czy nie ma się czego obawiać. Kupić po prostu płyn do usuwania tapety i działać szpachelką i nie powinno być problemu ?

Edytowano przez XandriX (zobacz historię edycji)
Napisano

No, właśnie...

To jest jeden z powodów, przez który zawsze odradzam robienie ścian, czy ich wykańczanie płytami g/k...

Wypada Ci faktycznie próbować z tym płynem do usuwania tapet i ostrożnie zrywać, pewnie razem z tym rozmoczonym kartonem, potem zaszpachluj zadrapania i uszkodzenia gipsu, wygładź, zagruntuj i wtedy klej nową tapetę.

Napisano

 

 

Tak myślę, że jeśli ściana jest nieduża, to mniej roboty będzie, jak na wierzchu dodasz nowe płyty g/k, zakleisz połączenia i będzie równiej

Napisano (edytowany)
32 minuty temu, uroboros napisał:

No, właśnie...

To jest jeden z powodów, przez który zawsze odradzam robienie ścian, czy ich wykańczanie płytami g/k...

Wypada Ci faktycznie próbować z tym płynem do usuwania tapet i ostrożnie zrywać, pewnie razem z tym rozmoczonym kartonem, potem zaszpachluj zadrapania i uszkodzenia gipsu, wygładź, zagruntuj i wtedy klej nową tapetę.

Wychodzi na to, że po zrywaniu czekać mnie będzie szpachlowanie ubytków tak czy siak... i to dużych wygląda na to. Wniosek z tego jest taki, że bez szpachlowania się nie obejdzie.

Znalazłem takie rozwiązanie dla tapet z włókna szklanego. Jest to szpachla przeznaczona specjalnie do tego celu...  link poniżej

 

25 minut temu, uroboros napisał:

 

 

Tak myślę, że jeśli ściana jest nieduża, to mniej roboty będzie, jak na wierzchu dodasz nowe płyty g/k, zakleisz połączenia i będzie równiej

oj nie za dużo roboty i pokój się zmniejszy. 3 ściany z GK i 1 nośna z betonu. Do nowych płyt dochodzi również szpachlowanie. Zobacz na to rozwiązanie poniżej.

 

 

Ogólnie wydaje mi się, że to chyba będzie to ... co myślicie ? Chyba wyjdzie najtaniej i najmniej pieprzenia.

 

 

 

 

Edytowano przez XandriX (zobacz historię edycji)
Napisano

Problemem nie jest tapeta, tylko farba którą ją pomalowano.

Jeśli farba była dedykowana do takiej tapety, to jest też "antydotum" - którą jest woda.

Po "namoczeniu" wodą tapeta odchodzi lepiej niż papierowe, bo się nie drze - no może trochę piska :icon_cool:

Napisano (edytowany)
2 minuty temu, bajbaga napisał:

Problemem nie jest tapeta, tylko farba którą ją pomalowano.

Jeśli farba była dedykowana do takiej tapety, to jest też "antydotum" - którą jest woda.

Po "namoczeniu" wodą tapeta odchodzi lepiej niż papierowe, bo się nie drze - no może trochę piska :icon_cool:

Czyli warto spróbować ją zdrapać... jak nie będzie szło to potraktuje to szpachlą do tego celu przeznaczoną ...

Edytowano przez XandriX (zobacz historię edycji)
Napisano

Dużo zależy od tego, jaką nową tapetę masz zamiar położyć - niektóre wymagają idealnie gładkiej powierzchni.

Napisano
2 godziny temu, uroboros napisał:

Dużo zależy od tego, jaką nową tapetę masz zamiar położyć - niektóre wymagają idealnie gładkiej powierzchni.

No i cała tapeta musiałaby być usunięta. Przecież jak zostaną gdzieś resztki to będzie prześwitywać nieusunięta tapeta i nie wiem czy bąble dodatkowo nie wyjdą...

Napisano

Tapeta z satynowym połyskiem pokazuje KAŻDE ziarenko piasku, czy najdrobniejsze nierówności podłoża...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...