Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam Was,

Mam takie pytanie. Chce wykończyć nowo wybudowany dom. W 2 pokojach na piętrze nie chcę kłaść gładzi na ściany, tylko pomalować farbą tynk maszynowy. I tutaj następuje pytanie, czy nie kładąc gładzi jest możliwość jakiegoś szlifowania czy Robienia czegokolwiek, żeby tynk nie był tak szorstki? Teraz jest równy, ale bardzo szorstki. Co możnaby zrobić, żeby najlepiej przygotować te ściany pod malowanie. No i jak to później pomalować?mam na mysli czy potrzebny jest specjalny grunt i farba?

Link do komentarza

Drabina, miotła/szczotka i pozmiatać ze ścian luźne ziarenka piasku. Jak przejedziesz dłonią po ścianie, to nie ma nic Ci się pod nią sypać.

Potem trzeba zagruntować (nie kupuj najtańszych gruntów, bo to badziew - w sklepie doradzą Ci, który grunt masz kupić).

Potem już tylko malowanie - dwu lub trzykrotne, w zależności od krycia tej farby. Żadna specjalna nie jest potrzebna.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Szanowny Panie,
tynku maszynowego nie powinno się szlifować, gdyż można osiągnąć skutek odwrotny do zamierzonego. Podczas szlifowania mogą się wykruszać fragmenty tynku, a to spowoduje konieczność wykonania remontu. Tynk należy delikatnie obmieść i zagruntować dobrej jakości gruntem, dedykowanym do wybranej farby nawierzchniowej. Po wyschnięciu gruntu można wykonać malowanie. Tu rekomenduję farbę Śnieżka Barwy Natury, która jest odporna na szorowanie i wielokrotne zmywanie, zapewnia doskonałe krycie i jest dostępna w szerokiej palecie kolorystycznej

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik FFiL Śnieżka


 

Link do komentarza

Nie jestem fachowcem, ale się wypowiem bo mam tynki maszynowe w całym domu i we wszystkich pomieszczeniach.

U mnie byli fachowcy.

Mieli taką konsystencję nakładaną z maszyny i taką wprawę w jej rozprowadzaniu, że  nie musiałem niczego gładzić. Po prostu nałożona była lepiej aniżeli gładź. Wymalowałem idealne powierzchnie i już.

Po to zamawiałem tynki gipsowe, nakładane na ścianie drożej, aby zaoszczędzić późniejszych gładzi na tynki cementowe. Taka była idea, sprawdziła się

The End

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Szanowni Państwo,
Aby tynki spełniały nasze oczekiwania oraz wyglądały estetycznie, warto postarać się o zatrudnienie doświadczonej ekipy budowlanej. Gładkość tynku zależy bowiem w dużej mierze od umiejętności tynkarzy. Jeżeli tynk jest bardzo szorstki to jedynym rozwiązaniem jest zagruntowanie powierzchni oraz nałożenie gładzi. Tu mogę zarekomendować ACRYL-PUTZ® ST10 START, która idealnie nadaje się do wszelkiego rodzaju prac wykończeniowych. Jest wyjątkowo przyczepna do podłoża oraz łatwa w obróbce. Dzięki zastosowaniu gładzi ściany i sufity będą idealnie gładkie.

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik FFiL Śnieżka

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...