Skocz do zawartości

Koszty przed budową domu


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Jakie trzeba zakładać koszty przed rozpoczęciem budowy? Z tego co liczyłem, to trzeba kupić projekt (~2500zł), potem ktoś go musi zaadaptować. Do tego dochodzą przyłącza: prąd, woda, gaz.

 

Jakie to są koszty i czego jeszcze należy się spodziewać?

 

Z góry dzięki

Napisano

W zależności od wielu czynników ale licz tak średnio do 10 000 zł.

Nie wliczam w to kosztów dodatkowych takich jak np zrobienie zjazdu z drogi, utwardzenie drogi itd.

 

Napisano (edytowany)

Mapki, geolog, adaptacja, geodeta, projekt, przyłacz prąd, przyłącz wodny, kupno garażu- blaszaka lub postawienie jakiejś wiaty na czas budowy...

Gaz możesz zrobić póżniej bo do niczego ci przed budową nie jest potrzebny...

 

Ale to wszystko to są drobne w stosunku do późniejszych wydatków...

Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Napisano

Projekt 2500, mapka do celów projektowych 600, adaptacja ze szkodami górniczymi 2200, projekt przyłączy (gaz, prąd, kanaliza, woda) 2000, geolog 800, wytyczenie budynku 550, wytyczenie granic działki 200, zaliczka dla kierownika budowy i inspektora nadzoru (łącznie) 1200, 550 przyłączenie do sieci elektrycznej. To tak na szybko co mi się przypomniało, za co ile płaciłem.

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

  • 2 miesiące temu...
Napisano
A gdzie TOI-TOI....:), KOSZT OKOŁO 120-180 złotych miesięcznie.:wallbash:
Jak masz dobrego sąsiada to pogadaj może użyczy prądu i wody.
Potwierdzam, wszystkie papiery dokumenty, zgody, projekt itd - koszty licząc do wbicia szpadla w ziemię to ok 10tys zł Woj. Lubelskie

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Wszystko zależy od tego w jakiej lokalizacji masz działkę oraz jakie dodatkowe pozwolenia musisz uzyskać. W moim przypadku pozwolenie wodno-prawne, które było wymagane kosztowało mnie 2 500 PLN. Bardzo duże znaczenie ma odległość od sąsiadów (gaz, woda, kanalizacja, prąd). Budowałem się kilka lat temu więc pewnie ceny się zmieniły ale możesz poczytać o tym więcej na stronie MGProjekt 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Pytanie jakie media masz już przy działce? W moim przypadku jest tylko kanalizacja. Nie mam wody więc wiercę studnię bo do najbliższego wodociągu jest daleko. Prąd to też kwestia odległości - do 200m chyba jest bez dodatkowych kosztów, tylko kwestia przyłącza jakieś kilkadziesiąt zł/1kw zależnie od dostawcy. Projekt domu to pewnie koszt ok 2500 zł plus adaptacja drugie tyle (pytanie czy zmieniasz coś w projekcie). 2000 zł pochłonie pewnie samo wytyczenie granic działki, mapa do celów projektowych i badanie gruntu. 
W moim przypadku projekt + prąd + adaptacja, geodezja to jakieś 10 tys zł. Nie liczę wody, gazu nie doprowadzam.

Napisano
6 minut temu, Maciek Anklewicz napisał:

2000 zł pochłonie pewnie samo wytyczenie granic działki

Ale po co? Przecież działkę już ma .

9 minut temu, Maciek Anklewicz napisał:

i badanie gruntu.

Badanie gruntu nie jest standardem, nie wszędzie trzeba je robić.

Napisano

Nie było to sprecyzowane, a padło pytanie czego można się spodziewać. Chociaż prawda jeśli ma media, wytyczoną działkę, nie ma wymagań dodatkowych badań to koszty można zamknąć w 4000 zł czyli projekt + adaptacja.

Napisano
19 minut temu, Maciek Anklewicz napisał:

Nie było to sprecyzowane, a padło pytanie czego można się spodziewać.

Ale pewne rzeczy można było wykluczyć, choćby wytyczenie tej działki. A tak na marginesie to wytyczenie działki nie należy do inwestora, wytycza działkę sprzedający i za to płaci.

Pisał o tym, że działkę już ma :) 

Dnia 29.01.2018 o 18:48, bedemialdoma napisał:

Drogę mam utwardzoną pod samą działkę,

 

Napisano
Dnia 22.08.2018 o 21:40, mhtyl napisał:

Ale po co? Przecież działkę już ma .

Badanie gruntu nie jest standardem, nie wszędzie trzeba je robić.

Ale może nieraz wiedzieć czy na działce nawet o dobrej przenikliwości gruntu typu piasek nie ma tkzw cieki wodne

Napisano

Cieki wodne są praktycznie na każdej działce. Przykład? Każdy z moich znajomych i nie tylko, nawet tu na forum robili studnie i na każdej działce woda była.

Ale nie zmienia to faktu, że badania geologiczne nie są standardem przy budowie domku, można je zrobić dla siebie aby móc dobrze spać a nieraz jest to wymóg.

Napisano

Tak masz rację, kiedy kupowałem działkę pod budowę domu miałem do wyboru trzy działki. Jedna z nich miała cztery tkzw kurzajki wodne więc ni wpak domu bym nie ustawił, bardzo płytko były,wiec dla świetego spokoju na działce naszej wymarzonej zrobiłem geologię. Z drugiej strony starostwo gdzie uzyskiwałem pozwolenie na budowę nic sie nie zajaknęło że takich badań nie potrzeba, grzecznie kazali zrobić cztery kopie i dostarczyć.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...