Skocz do zawartości

Okna zamiast drzwi balkonowych


Recommended Posts

Mamy wymurowane ściany w których na piętrze są otwory pod drzwi balkonowe - niestety drzwi są ale my zlikwidowaliśmy balkon.

Z tego powodu zastanawiamy się czy zamiast drzwi nie podmurować ścian i wstawić tam okien. Dopowiem, że w dachu w tych dwóch pokojach w których są przedmiotowe drzwi nie ma okien dachowych. Ściana w której chcemy zrobić zmianę jest od strony zachodu.

Mniej więcej koncepcję zmiany przedstawiają poniższe wizualizacje. Którą z opcji lepiej wybrać?

 

 

Elewacja 2 - na działce - okna z tyłu 1.jpg

Elewacja 2 - na działce - okna z tyłu.jpg

Elewacja 3 - na działce.jpg

Elewacja 4 - na działce.jpg

Link do komentarza
1 godzinę temu, przemty napisał:

Mamy wymurowane ściany w których na piętrze są otwory pod drzwi balkonowe - niestety drzwi są ale my zlikwidowaliśmy balkon.

Z tego powodu zastanawiamy się czy zamiast drzwi nie podmurować ścian i wstawić tam okien. Dopowiem, że w dachu w tych dwóch pokojach w których są przedmiotowe drzwi nie ma okien dachowych. Ściana w której chcemy zrobić zmianę jest od strony zachodu.

Mniej więcej koncepcję zmiany przedstawiają poniższe wizualizacje. Którą z opcji lepiej wybrać?

 

A Ty już masz odbiór tego budynku?

Bo zmniejszając powierzchnię doświetlenia możesz się nie wyrobić w stosunku 1:8

Masz zamontowane te drzwi balkonowe?

 

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_SMALL_barierka.jpg

Link do komentarza
53 minuty temu, przemty napisał:

No a tak z praktycznego punktu widzenia - okna czy drzwi (nie mówimy o względach naświetlania) ?

Z praktycznego to po cholerę drzwi, skoro nie masz gdzie wyjść?

 

Pionowe/wysokie elementy dodają smukłości budynkowi. Poziome i szerokie poszerzają go i "przyduszają" go do ziemi.

Link do komentarza

z praktycznego - okna: łatwiej o aranżację przestrzeni w pokoju i jest taniej.

 

Portfenetry jednak dają złudzenie balkonu i otwierają pokój na zewnętrze. Ale to kewstia estetyczna bardziej niż praktyczna.

 

Jest wersja pośrednia - okno zaczynające się ok. 30-50 cm nad podłogą - mocne otwarcie na świat zewnętrzny a jednak pozostaje oknem a nie drzwiami balkonowymi. Przy czym, aby nie mocować barierek, dolna część okna nieotwieralna. 

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Decyzja zapadła zostają drzwi ale jest kolejny problem.

Montaż drzwi balkonowych/tarasowych zwykłe otwierano-uchylne. Od aktualnego poziomu posadzki do poziomu zero mamy 24 cm.Czy pod drzwi lepiej:
- wymurować solbetem 12 cm i dać poszerzenie,
- wymurować solbetem 12 cm i dać klinaryt
- dać sam klinaryt 24 cm.

Która wersja będzie najlepsza, najstabilniejsza?

Link do komentarza
56 minut temu, przemty napisał:

15 cm styro, 7 cm wylewka + 2 cm dodałem na ewntualne panele lub płytki.

Ale my ciągle o poddaszu mówimy?

 

Najstabilniej na poszerzeniu. Tylko blaszane parapety nie podejdą, trzeba je przykręcać do poszerzenia.

 

Lepiej odizolowane na klinarycie. Aczkolwiek bez przesady 24cm, podmurować solbetem. I tak zakryje to styropian na elewacji.

 

Montaż typowy, na piance?

Link do komentarza

Mój błąd bo nie dopisałem, ta wysokośc 24 cm jest na parterze i na tym bardziej skupiam się.

Na piętrze dam 12 cm klinarytu i będzie OK, jedynie ten dół mnie zastanawia bo wstępnie miałem dać klinaryt na 24 cm ale pożniej powstało pytanie, czy taki wysoki klinaryt zapewni stabilność...

 

Montaz na piance z wykorzystaniem taśm paro...

Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Decyzja zapadła a właściwie została zmieniona poprzednia bo każdy z kim rozmawialiśmy był za oknami - dzisiaj wykonaliśmy mały eksperyment na budowie aby zobaczyć jak to będzie wyglądać i okna nawet zbytnio nie pogarszają ogólnie wizualnie elewacji...

 

A odnośnie osadzeia drzwi balkonowych, na parterze pójdzie podmurówka 12 cm z betonu komórkowego + 12 cm klinar a na piętrze 10 cm klinar.

IMG_20180127_124733.jpg

IMG_20180127_125815.jpg

IMG_20180127_143203.jpg

IMG_20180127_143213.jpg

Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...