Skocz do zawartości

Okna zamiast drzwi balkonowych


Recommended Posts

Mamy wymurowane ściany w których na piętrze są otwory pod drzwi balkonowe - niestety drzwi są ale my zlikwidowaliśmy balkon.

Z tego powodu zastanawiamy się czy zamiast drzwi nie podmurować ścian i wstawić tam okien. Dopowiem, że w dachu w tych dwóch pokojach w których są przedmiotowe drzwi nie ma okien dachowych. Ściana w której chcemy zrobić zmianę jest od strony zachodu.

Mniej więcej koncepcję zmiany przedstawiają poniższe wizualizacje. Którą z opcji lepiej wybrać?

 

 

Elewacja 2 - na działce - okna z tyłu 1.jpg

Elewacja 2 - na działce - okna z tyłu.jpg

Elewacja 3 - na działce.jpg

Elewacja 4 - na działce.jpg

Link do komentarza
1 godzinę temu, przemty napisał:

Mamy wymurowane ściany w których na piętrze są otwory pod drzwi balkonowe - niestety drzwi są ale my zlikwidowaliśmy balkon.

Z tego powodu zastanawiamy się czy zamiast drzwi nie podmurować ścian i wstawić tam okien. Dopowiem, że w dachu w tych dwóch pokojach w których są przedmiotowe drzwi nie ma okien dachowych. Ściana w której chcemy zrobić zmianę jest od strony zachodu.

Mniej więcej koncepcję zmiany przedstawiają poniższe wizualizacje. Którą z opcji lepiej wybrać?

 

A Ty już masz odbiór tego budynku?

Bo zmniejszając powierzchnię doświetlenia możesz się nie wyrobić w stosunku 1:8

Masz zamontowane te drzwi balkonowe?

 

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_SMALL_barierka.jpg

Link do komentarza
53 minuty temu, przemty napisał:

No a tak z praktycznego punktu widzenia - okna czy drzwi (nie mówimy o względach naświetlania) ?

Z praktycznego to po cholerę drzwi, skoro nie masz gdzie wyjść?

 

Pionowe/wysokie elementy dodają smukłości budynkowi. Poziome i szerokie poszerzają go i "przyduszają" go do ziemi.

Link do komentarza

z praktycznego - okna: łatwiej o aranżację przestrzeni w pokoju i jest taniej.

 

Portfenetry jednak dają złudzenie balkonu i otwierają pokój na zewnętrze. Ale to kewstia estetyczna bardziej niż praktyczna.

 

Jest wersja pośrednia - okno zaczynające się ok. 30-50 cm nad podłogą - mocne otwarcie na świat zewnętrzny a jednak pozostaje oknem a nie drzwiami balkonowymi. Przy czym, aby nie mocować barierek, dolna część okna nieotwieralna. 

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Decyzja zapadła zostają drzwi ale jest kolejny problem.

Montaż drzwi balkonowych/tarasowych zwykłe otwierano-uchylne. Od aktualnego poziomu posadzki do poziomu zero mamy 24 cm.Czy pod drzwi lepiej:
- wymurować solbetem 12 cm i dać poszerzenie,
- wymurować solbetem 12 cm i dać klinaryt
- dać sam klinaryt 24 cm.

Która wersja będzie najlepsza, najstabilniejsza?

Link do komentarza
56 minut temu, przemty napisał:

15 cm styro, 7 cm wylewka + 2 cm dodałem na ewntualne panele lub płytki.

Ale my ciągle o poddaszu mówimy?

 

Najstabilniej na poszerzeniu. Tylko blaszane parapety nie podejdą, trzeba je przykręcać do poszerzenia.

 

Lepiej odizolowane na klinarycie. Aczkolwiek bez przesady 24cm, podmurować solbetem. I tak zakryje to styropian na elewacji.

 

Montaż typowy, na piance?

Link do komentarza

Mój błąd bo nie dopisałem, ta wysokośc 24 cm jest na parterze i na tym bardziej skupiam się.

Na piętrze dam 12 cm klinarytu i będzie OK, jedynie ten dół mnie zastanawia bo wstępnie miałem dać klinaryt na 24 cm ale pożniej powstało pytanie, czy taki wysoki klinaryt zapewni stabilność...

 

Montaz na piance z wykorzystaniem taśm paro...

Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Decyzja zapadła a właściwie została zmieniona poprzednia bo każdy z kim rozmawialiśmy był za oknami - dzisiaj wykonaliśmy mały eksperyment na budowie aby zobaczyć jak to będzie wyglądać i okna nawet zbytnio nie pogarszają ogólnie wizualnie elewacji...

 

A odnośnie osadzeia drzwi balkonowych, na parterze pójdzie podmurówka 12 cm z betonu komórkowego + 12 cm klinar a na piętrze 10 cm klinar.

IMG_20180127_124733.jpg

IMG_20180127_125815.jpg

IMG_20180127_143203.jpg

IMG_20180127_143213.jpg

Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...