Skocz do zawartości

Zalety i wady budowy ścian w technologii jednowarstwowej


Recommended Posts

Gość bajtek
Napisano

Jestem raczej zwolennikiem technologii 2W, ze względu na lepszą docelową izolacyjność termiczną, ale też akustyczną. Mało tego, nie każdy wie, że pustaki do ścian jednowarstwowych najczęściej mają inną konstrukcję drążeń niż przy pustakach 2W. To się wiąże z tym, że ściany jednowarstwowe muszą być jednocześnie ciepłe i dobrze wygłuszone, a to się w pewnym sensie wyklucza. Widać to np. analizując pustaki ceramiczne w obu systemach. Biorąc to wszystko pod uwagę zdecydowałęm się murować z ceramiki poryzowanej jednak dwuwarstwowego, bo ściana jest lepsza akustycznie, a jednocześnie ciepła, bo zaizolowana...

Napisano
  Dnia 19.12.2017 o 13:41, Pomocnik napisał:

murowanie ścian zewnętrznych w technologii jednowarstwowej. zalety i wady

Rozwiń  

1.

  Cytat

są o wiele trwalsze od ścian z ociepleniem

Rozwiń  

Nie zawsze - zależy od materiału - ściśle to powierzchnia elewacji jest trwalsza, nie sam mur.

 

2. Do wad zaliczyłbym słabą akumulacyjność ciepła - jeśli komuś na tym zależy, albo to ceni - przy możliwościach jakie daje ściana wielowarstwowa.

 

3. cyt:

  Cytat

"Ściany jednowarstwowe mają zazwyczaj grubość większą niż 36 cm. Oznacza to, że ich przekrój poprzeczny przekracza o ponad 50% przekrój ścian z ociepleniem, których warstwa konstrukcyjna ma najczęściej szerokość 18 lub 24 cm. Ściany jednowarstwowe mają zatem większą nośność i sztywność, co pozytywnie wpływa na konstrukcję całego budynku i pozostałe jego elementy."

Rozwiń  

No nie zawsze: ściana pustakowa, itp będzie słabsza od cegły pełnej czy bloczków pełnych - które mają dużą akumulacyjność ciepła i dużą wytrzymałość konstrukcyjną w stosunku cegły "niepełnej". A przy scianie warstwowej warstwa nośna nie jest ważna pod kątem termiki (to zapewnia inna warstwa - zewnetrzna) - więc np. super zdrowa i silna będzie cegła pełna ceramiczna - i akumulacyjna.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ściana pustakowa będzie miała grubość pewnie 44 cm. Co do akumulacyjności - jak najbardziej ściana jednowarstwowa będzie miała ją gorszą niż 2W, a to ze względu na masę pustaków. Dla przykładu Porotherm 44 cm jest materiałem lżejszym niż pustak tej firmy o grubości 25 cm. Wynika to z układu drążeń i ilości "ceramiki w ceramice". Odbija się też na izolacyjności akustycznej, bo pustaki na ściany jednowarstwowe są z reguły słabsze w tym temacie od pustaków 2W. Takich niuansów jest całe mnóstwo i wbrew pozorom wybór między ścianami 1 czy 2W nie sprowadza się do tego czy ktoś lubi izolacje z wełny czy nie lubi. Trzeba sobie odpowiedzieć po drodze na sporo właśnie tego typu kwestii...

Napisano
  Dnia 23.01.2018 o 05:45, janekciekawski napisał:

Odbija się też na izolacyjności akustycznej,

Rozwiń  

Rzeczywiście niuansow jest dużo. Np. kwestia izolacji akustycznej, to kwestia - jakie dźwięki chcemy tlumic  i w jakim stopniu - bo uniwersalnie to najlepiej sprawdza się wielowarstwowa przegroda - w tym np. warstwa beton jak najbardziej też.

 

Wracając do niuansow -  gdyby była jakaś przegoda maksymalnie uniwersalna pod wieloma wymogami - pewniw by producent mnóstwo zarobił, a inni by wpadli w kryzys - bo tylko to rozwiązanie by stosowano. Ale tak nie jest - nie ma takiej maksymalnie dobrej przegrody :zalamka::yahoo: dlatego trzeba kombinować przy rożnych zastosowaniach i warunkach

  • 2 tygodnie temu...
Gość chlopek
Napisano

Co do izolacyjności akustycznej ścian jednowarstwowych to i tak to co oferuje ceramika jest na całkiem wysokim poziomie! Jak popatrzeć na Rw betonów komórkowych o niskiej gęstości surowca to jest to dość śmieszne. Przy Rw na poziomie mniejszym niż 40 db komfort akustyczny jest żaden. Taki poziom izolacyjności mają średnio porządne okna! Producent ceramiki poryzowanej daje ponad 50 db z tego co kojarzę, a to jest już poziom akceptowalny, bo nie będzie słychać np. przejeżdżających kilka metrów od domu aut czy krzyków dzieci. Przy betonach niestety takiej gwarancji nie ma. Ale coś za coś - w Polsce kluczowym parametrem ciągle jest termiczność materiału, z czym ja się nie do końca zgadzam. Termikę najłatwiej zrobić izolacją z wełny, a warstwa nośna musi być solidna i dobra akustycznie!

Napisano
  Dnia 1.02.2018 o 15:04, Elfir napisał:

Jaki jest mostek cieplny na nadprożach i wieńcach?

 

Wydaje mi się, że ta technologia umarła razem z nowelizacją prawa, zakazująca budowy zimnych, energożernych domów.

Rozwiń  

Przepraszam, ale nie rozumiem: to jest mostek na nadprożach i wieńcach, czy go nie ma?

Jaka "ta" technologia umarła razem z nowelizacją prawa?

  • 2 lata temu...
Gość Koti
Napisano

Ściany jednowarstwowe mogą mieć świetne parametry termiczne. Kłopot tylko w tym, że to raczej droga technologia i nigdy nie będzie popularna tak samo, jak choćby zwykła ceramika poryzowana 44 czy beton komórkowy 36 cm. Ale plus jest na pewno taki, że praktycznie w pół roku można mieć dom w stanie surowym zamkniętym, gotowym do wykończeniówki. To jest niewykonalne w przypadku ścian dwuwarstwowych. Często przy ścianach 1W jest też tańsze wykonawstwo, co też jest jakimś argumentem.

Napisano

bawienie się w docieplanie betonowego wieńca i nadproży, osadzaniem okien bez mostków w ścianach jednowarstwowych minimalizuje do zera zyski czasowe. Różnica miedzy ociepleniem całego domu a dopasowywaniem elementów ociepleniowych to będzie ile? tydzień-dwa? Dom ociepla się błyskawicznie.

A tynk kładziesz i na ścianie dwuwarstwowej i jednowarstwowej.

 

Na dodatek w ścianie jednowarstwowej pojawia się problem z puszkami (w tym miejscu ściana jest cieńsza, a więc ma gorsze parametry), z wszystkimi możliwymi szczelinami powstałymi w czasie budowy (np. ukruszenie bloczka, niepełne wypełnienie klejem).

 

Jednowarstwowa ma sens - w Hiszpanii, na południu Włoch, w Kalifornii.

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 3.03.2020 o 09:54, Elfir napisał:

bawienie się w docieplanie betonowego wieńca i nadproży, osadzaniem okien bez mostków w ścianach jednowarstwowych minimalizuje do zera zyski czasowe. Różnica miedzy ociepleniem całego domu a dopasowywaniem elementów ociepleniowych to będzie ile?

Rozwiń  

O czym Ty znowu piszesz??!! Masz pojęcie jak buduje się domy w technologii 1W?

Nie wypisuj takich herezji.

  Dnia 3.03.2020 o 09:54, Elfir napisał:

A tynk kładziesz i na ścianie dwuwarstwowej i jednowarstwowej.

Rozwiń  

Z tą różnica że na ścianie 1W mogę położyć cementowo-wapienny który jest o wiele tańszy od tzw puca (akrylowy,silikatowy czy silikonowy) który kładzie się  przy ścianach 2W.

  Dnia 3.03.2020 o 09:54, Elfir napisał:

 

Na dodatek w ścianie jednowarstwowej pojawia się problem z puszkami (w tym miejscu ściana jest cieńsza, a więc ma gorsze parametry), z wszystkimi możliwymi szczelinami powstałymi w czasie budowy (np. ukruszenie bloczka, niepełne wypełnienie klejem).

 

Rozwiń  

Kolejna bujda która można między bajki włożyć.

  Dnia 3.03.2020 o 09:54, Elfir napisał:

Jednowarstwowa ma sens - w Hiszpanii, na południu Włoch, w Kalifornii.

Rozwiń  

:takaemotka: To powiedz to tysiącom ludzi którzy w Polsce wybudowali domy w technologii 1W, ciekawe jaka będzie ich reakcja.

Napisano

Poza słowem "bujda" masz jakieś argumenty?

 

Bo ja mam na ścianie ocieplonej styropianem tynk cementowo-wapienny, tylko, że cienkowarstwowy a nie tradycyjny.

 

Kiedyś budowano ściany jednowarstwowe, bo wymagania energetyczne były łagodne. Przy dotowanym węglu można było mieć dziury i nikt nie przejmował się stratami energetycznymi.

  • 1 rok temu...
Napisano
gdyby w polsce zaczęto budować tak jak producent zaleca , mianowicie bloczki grubości 24 są przewidziane do ścian 4W a dla ścian 2W minimum bloczek 30 to byłoby po dyskusji ,a tak ....24 kosztuje mniej i już po myśleniu ,sprawa zamknięta. ceramika w module 25 ma 4,5 przegrody powietrznej ułożonej prostopadle do muru a już moduł 30 ma tych przegród 12 ...a kuku polecam ścianę 30 do tego wełna 15 cm i po krzyku .. i tak najwięcej strat ciepła w budynku jest [przez podłogi . tu minimum 20 cm stryku tada

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...