Skocz do zawartości

Odnowienie elewacji wraz z ociepleniem ścian - formalności i zakres prac


Recommended Posts

Rozważając remont elewacji najlepiej od razu uwzględnić wykonanie dodatkowego ocieplenia, a najlepiej szerszego zakresu prac termomodernizacyjnych mających na celu zmniejszenie zapotrzebowania budynku na energię. Oszczędzanie, to nie tylko obwiązujący od lat trend, ale przede wszystkim ograniczenie kosztów ogrzewania budynku, co w naszym klimacie oznacza ok. 6 miesięcy opłat za ciepło.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/a/23008-odnowienie-elewacji-wraz-z-ociepleniem-scian-formalnosci-i-zakres-prac

Link do komentarza
Gość Sznycel

Jeżeli ocieplać ściany to najlepiej styropianem,ale dobrym certyfikowanym produktem. Radzę unikać nieznanych producentów bo można się nadziać na oszustów. Wbrew powszechnemu mniemaniu styropiany nie są takie same.

Link do komentarza

Ja twierdzę że wbrew powszechnemu mniemaniu lobby styropianowego, o wyższości jednego styropianu nad drugim - są one takie same, albo wręcz identyczne a różnić mogą się jedynie kolorem lub produkowanym kształtem. Jeżeli nawet występują jakieś różnice w izolacyjności to są one tak małe że szkoda o nich nawet wspominać i są jedynie pretekstem do windowania ceny.O.o

To tylko spieniony polistyren a izolatorem jest samo powietrze. Jakoś nie słyszałem żeby ci certyfikowani producenci zamykali w tym polistyrenie jakieś lepsze powietrze albo np argon.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Gość borsuk
Z mojego doświadczenia mogę dodać że ocieplenie domu wymaga rozważnych decyzji żeby nie utopić pieniędzy. Na pewno należy podejść do tematu inwestycyjnie i nie kupować najtańszego styropianu tylko droższy a dobrej jakości, z rekomendacjami ITB i najlepiej u tego samego producenta dobrać pozostałe elementy systemu. Kupując styropian bez certyfikatu ryzykujemy, że parametry podane na opakowaniu są nieprawdziwe a co za tym idzie izolacja nie będzie skuteczna
Link do komentarza
Dnia 15.03.2018 o 12:53, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

System ma tu znaczenie a nie sam styropian. Powtarzam - ETICS (dawniej BSO) to system a nie styropian od producenta A, przyklejony na klej B,  otynkowany tynkiem C i na to farba D. Ma być 4xA albo nawet 5xA bo o siatce i kołkach nie wspomniałem.

Bez przesady proszę z tymi elementami od jednego producenta. A co jak ten od produkcji dobrego styropianu nie produkuje kleju albo tynku ?.:icon_confused:

44 minuty temu, Gość borsuk napisał:

 z rekomendacjami ITB i najlepiej u tego samego producenta dobrać pozostałe elementy systemu. 

Producenta czy sprzedawcy ?. I wtedy wszystko już niby będzie cacy.¬¬

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
17 godzin temu, demo napisał:

Bez przesady proszę z tymi elementami od jednego producenta. A co jak ten od produkcji dobrego styropianu nie produkuje kleju albo tynku ?.:icon_confused:

Producenta czy sprzedawcy ?. I wtedy wszystko już niby będzie cacy.¬¬

Ocieplić każdy może po swojemu - tylko potem sam musi sobie gwarancji udzielać. Mi chodzi raczej o tynki i kleje od różnych producentów. Wtedy ani jeden ani drugi nie przyzna się, że to jego "system".

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Gość Kopaniecki
Ciepła ściana to podstawa ale dobre ocieplenie nalezy odpowiednio zabezpieczyc przed różnymi działaniami atmosferycznymi i od słońca. Styropian nie bardzo lubi być wystawiony na działanie promieni słonecznych. Oczywiście stosowanie tynków jest normalnym działaniem ale zastanawiam się czy takie panele z chyba włóknocementu jak te pokazane na ostatnim zdjęciu (od Creatona) nie sa lepszym i trwalszym, a do tego designerskim materiałem na elewację.
Link do komentarza

Może i od Creatona - Piotrowice II (Alpol) też ma system "deski elewacyjnej. Nie jest to okładzina a imitacja na tynku. Jest tyle możliwości, że kreatywny inwestor zawsze na coś wpadnie ciekawego. Nie zmienia to faktu, że rozwiązania systemowe w tym szczególnym przypadku gwarantują sukces przynajmniej w 90 procentach (10 % zostawiłem na kiepskiego wykonawcę).

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...