Skocz do zawartości

Mieszkanie 56 metrów i gaz


Recommended Posts

Witam, 

Jestem w trakcie remontu generalnego mieszkania 56 metrów w kamienicy. Montuje gaz, zakupiłam piec junkers dwufunkcyjny kondensacyjny 24kw. Oczywiście wciąż borykam się z toną dokumentów i urzędniczych spraw by uzyskać pozwolenie na budowę. Okna w mieszkaniu nie są najnowsze ale kilkuletnie dwuszybowe. Wysokość mieszkania to 250 cm (to nie jest taka klasyczna bardzo wysoka zabytkowa kamienica). Mieszkanie jest środkowe, dwie ściany zewnętrzne, 1 piętro, pode mną mieszkanie puste a nade mną adaptacja strychu. Jakie koszty ogrzewania mogę przewidywać? Czy jest coś, co mogę zrobić by je zmniejszyc (o ociepleniu z zewnątrz wiem, ale to sprawa całej wspólnoty)? Będę wdzięczna za analizę i pomoc 

Link do komentarza
2 godziny temu, alekscukier napisał:

Nom, też mi się wydaje że to dużo. Co prawda ta moc jest od 7 do 24 maksymalnie chyba, tak to rozumiem, ale nie wiem co o tym sądzić 

To jaki piec byłby optymalny według Ciebie? 

Są kotły o modulacji (dolna granica) niewiele powyżej 2 kW i taki byłby chyba najlepszy ale tak jak uroboros nie jestem fachowcem w tym temacie

są kalkulatory pozwalające z grubsza zorientować się w tym ile mocy potrzebujesz w zależności od ocieplenia (lub jego braku), powierzchni,okien,drzwi itp itd

Link do komentarza

Nikt nie zwrócił uwagi na to, że jest to kocioł dwufunkcyjny, a to odrobinkę zmienia postać rzeczy. Ile jest punktów poboru wody? Czy w mieszkaniu jest wanna? Jakie jest ogrzewanie; podłogówka/ grzejniki. Jeśli grzejniki, to czy przewymiarowane?

 

Zamontowany kociołek to "standard". Mi też był podobny wciskany. Instalator może dobrze wykonywać swoją robotę, ale znać się na doborze kotła nie musi.

Link do komentarza

Sąsiedzi będą zadowoleni, bo ci nad Tobą będą mieli teraz fajne ogrzewanie podłogowe, a obok ścienne.

Ten Twój instalator to chyba elektryk też. Jest dobry. W ściemnianiu.

Wrzuca Ci kosztowny kocioł o przesadzonej z pewnością mocy, której istotna część będzie regularnie szła w komin. On tego nie zapłaci.

 

Dom, w którym ogrzewam jakieś 186 m2, ma kociołek 1,9-12 kW. Na Twoje 56 m2, nawet słabo ocieplone, to i tak byłoby za dużo. Pamiętaj, dolna moc jest do ogrzewania domu, górna do ciepłej wody.

 

Kocioł pewnie wybrałaś, ale z zapłatą czekasz na instalację. Zatrzymaj to i ponownie rozważ wybór.

 

Przed chwilą, solange63 napisał:

Nikt nie zwrócił uwagi na to, że jest to kocioł dwufunkcyjny, a to odrobinkę zmienia postać rzeczy. Ile jest punktów poboru wody? Czy w mieszkaniu jest wanna? Jakie jest ogrzewanie; podłogówka/ grzejniki. Jeśli grzejniki, to czy przewymiarowane?

 

Zamontowany kociołek to "standard". Mi też był podobny wciskany. Instalator może dobrze wykonywać swoją robotę, ale znać się na doborze kotła nie musi.

Zwrócił, zwrócił. Chcesz powiedzieć, że 7 kW do ogrzania 56 m2, to ten standard?

Link do komentarza

Punktów poboru nie ma za dużo chyba. Powiedziałabym że standardowo. Grzejniki są duże, nie znam dokładnie ich cech. Prysznic i umywalka w łazience, w kuchni kran i zmywarka. Kuchnia jest ścianę w ścianę z łazienką. Głupia sprawa, bo nie wiem jak to teraz powiedzieć fachowcowi. Czy przez zły wybór kotła możemy placic wyższe rachunki? 

Link do komentarza
5 minut temu, alekscukier napisał:

Punktów poboru nie ma za dużo chyba. Powiedziałabym że standardowo. Grzejniki są duże, nie znam dokładnie ich cech. Prysznic i umywalka w łazience, w kuchni kran i zmywarka. Kuchnia jest ścianę w ścianę z łazienką. Głupia sprawa, bo nie wiem jak to teraz powiedzieć fachowcowi. Czy przez zły wybór kotła możemy placic wyższe rachunki? 

tak

Link do komentarza

Moim zdaniem nie moc kotła jest problemem, ale Twoje podejście przecież to Ty decydujesz co i za ile i co najważniejsze ile będziesz potem płaciła. Jeżeli nie chcesz zrobić przykrości instalatorowi to nic nie rób jakoś to będzie.

Link do komentarza

Nie no, generalnie po to założyłam wątek by poznać inne opcje, kasa to priorytet obecnie. Wiec wybór odpowiedniego kotła też. Miałam nadzieję, że mogę liczyć na podpowiedź co do tego, jakiej mocy piec albo jaki model konkretnie mógłby nam do mieszkania pasować, więc wciąż będę wdzięczna za sugestie - jeśli uważacie, że moc 7 kw będzie za duża, to jaka moc mogłaby być ok? Chcę zadzwonić do instalatora i porozmawiać z nim o tym wszystkim i chciałabym go wypytac,  czy inne moce by nie były lepsze, ale nie mam odpowiedniej wiedzy 

Link do komentarza

Tu jest przykładowy kocioł z możliwością ustalenia mocy co do 7kw ale dwu funkcyjny i małogabarytowy, zwróć uwagę na dostępność serwisu z tą firma nie powinno być problemu  https://www.ceneo.pl/15628296;pla#tab=spec

Przed chwilą, alekscukier napisał:

Nie no, generalnie po to założyłam wątek by poznać inne opcje, kasa to priorytet obecnie. Wiec wybór odpowiedniego kotła też. Miałam nadzieję, że mogę liczyć na podpowiedź co do tego, jakiej mocy piec albo jaki model konkretnie mógłby nam do mieszkania pasować, więc wciąż będę wdzięczna za sugestie - jeśli uważacie, że moc 7 kw będzie za duża, to jaka moc mogłaby być ok? Chcę zadzwonić do instalatora i porozmawiać z nim o tym wszystkim i chciałabym go wypytac,  czy inne moce by nie były lepsze, ale nie mam odpowiedniej wiedzy 

Poniżej wkleiłem propozycję, Twój kocioł nie będzie miał raczej zasobnika bo to mieszkanie budynku wielorodzinnym więc pewno nie ma miejsca, więc moc rzędu 20 kw całkowitą będzie miał na pewno, ważne jest żeby na potrzeby co. móc ustawić  minimalną moc np te 7 kw i zaproponowany ma taka możliwość.

Link do komentarza

To jest kamienica, a ten kociołek pewnie musi się zmieścić w tych 56 m2, więc 2-funkcyjny będzie OK.

Teraz moc. Chodzi o to, że mając przewymiarowany mocowo kociołek za ścianą, nie tylko zapłacisz więcej za gaz, ale może Ci przeszkadzać tzw. "taktowanie" (załączy się cholerstwo 200 razy na dobę i którejś nocy ogarnie Cię wkurw).

 

Niech instalator sam zaproponuje coś. Junkers ma też takie mniejsze. Powiedz, że chcesz najmniejszy, a przed decyzją wrzuć tutaj co to jest.

Edytowano przez Leszek4 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
8 minut temu, gawel napisał:

Tu jest przykładowy kocioł z możliwością ustalenia mocy co do 7kw ale dwu funkcyjny i małogabarytowy, zwróć uwagę na dostępność serwisu z tą firma nie powinno być problemu  https://www.ceneo.pl/15628296;pla#tab=spec

 

To jest kociołek z otwartą komorą spalania...

No i moc od 7 kW.

 

Cukierku, pytaj instalatora o moce zaczynające się od 2 kW

Link do komentarza
1 minutę temu, Leszek4 napisał:

To jest kociołek z otwartą komorą spalania...

No i moc od 7 kW.

 

Cukierku, pytaj instalatora o moce zaczynające się od 2 kW

Tak o takim rozrzucie mocy to będą drogie, ja zaproponowałem w okolicach od 1200 do 2500z ł

Link do komentarza
34 minuty temu, alekscukier napisał:

No tak, my musimy mieć zamkniętą komorę spalania.

OK, to zapytam o niższą moc :)

Policz sobie tak zgrubnie

http://cieplowlasciwie.pl/start

 

mnie wyszło że w domu córki,przy budynku średnioenergooszczędnym o pow 127 m w mrozy potrzeba góra 5 kW z hakiem (jeśli dobrze pamiętam)

a kocioł i tak taktuje (jest chyba 2-12 kW czy jakoś tak)

Link do komentarza

zastanawiam się dlaczego zdecydowałaś się na gaz. Taniej, prościej i komfortowej jest założyć klima konwertery, zasobnik do cuw a w kuchni i łazience elektryczną podłogówkę. Metraż jest niewielki i robienie centralnego nie jest uzasadnione i na pewno nie będzie tanie ani inwestycyjnie ani eksploatacyjnie, pomyśl o dożywotnim abonamencie za gaz już choćby z tego powodu to nie najlepszy pomysł. 

Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
6 minut temu, alekscukier napisał:

Stary piec dwufazowy gazowy junkers, nie pamiętam jego mocy, muszę to sprawdzić. Opłaty zimą mieli w granicach 400 zł, ogrzewanie wody około 80 zł dla dwóch osób. Biorąc piec kondensacyjny chcieliśmy trochę zaoszczędzić tak, żeby ten rachunek zimą był w granicach 300 zł 

???:icon_eek:

Link do komentarza

jeśli kocioł dwufunkcyjny to musi "trochę" mocy mieć, bo 7 kWatami wody przepływowo się nie ogrzeje,

pomijam oczywiście fakt, że komfortu używania ciepłej wody zero. Jesli masz miejsce na zasobnik, to weź kocioł jednofukcyjny, będzie mógł mieć małą moc i komfort używania ciepłej wody będzie

Link do komentarza
3 minuty temu, TINEK napisał:

jeśli kocioł dwufunkcyjny to musi "trochę" mocy mieć, bo 7 kWatami wody przepływowo się nie ogrzeje,

pomijam oczywiście fakt, że komfortu używania ciepłej wody zero. Jesli masz miejsce na zasobnik, to weź kocioł jednofukcyjny, będzie mógł mieć małą moc i komfort używania ciepłej wody będzie

no jasne na 56m2 w kamienicy to zasobnik najlepiej w salonieO.o

Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...