Skocz do zawartości

Remont tarasu


a1801

Recommended Posts

Napisano

Witam, proszę o pomoc.
Mam do naprawy taras na którym planuję przydarzenie (taras z szczelinami w wylewce na około 1 cm przez całą długość, które doprowadziły do przeciekania oraz dużymi zaciekami które doprowadziły do odpadającego tynku z ściany ). Taras wymiarów ok 3x4m, nad gankiem w którym panuję może 5-10 stopi w zimie. Aby zapewnić brak skraplającej się wody w ganku, taras został zabezpieczony folią w płynie, na którą została nałożona zwykła lita folia.
Planuję:
-skuć starą wylewkę 
-położyć papę
-naprawić/ wymienić okuwki (blachę która zabezpiecza ścianę przed zaciekaniem) 
-położyć wylewkę 
- i dalej ruszyć z zadaszeniem
Jednak mam kilka obaw:
Po pierwsze, czy tok postępowania będzie wystarczający pod przydarzenie? 
Po drugie, czy papa jest wymagana? 
Po trzecie, czy zamocować kotwy (elementy mocujące kantówki na przydarzenie) przed zrobieniem wylewki?
Po czwarte, czy oddzielać jakoś wylewkę od stykającej ją ściany (ze względu na wypuszczenie tarasu ganku poza głowy obrys domu)? 
Po piąte , czym uszczelnić przestrzeń miedzy wylewką a okuwka? W oryginale leżał tam jakiś kit, później silikon?
Zależy mi na dobrym a zarazem tanim sposobem wykonania napraw. Dlatego też proszę, o nie kierowanie mnie do konstruktora budowlanego i nie przedstawianie drogich nowoczesnych rozwiązań. 
Przepraszam za ewentualne błędy w nazewnictwie oraz inne błędy z strukturą postu.
Pozdrawiam i bardzo proszę o pomoc 

Bez tytułu.jpg

1.jpg

2.jpg

3.png

Napisano
11 minut temu, a1801 napisał:

taras na którym planuję przydarzenie

 

11 minut temu, a1801 napisał:

wystarczający pod przydarzenie

 

11 minut temu, a1801 napisał:

kantówki na przydarzenie

Co to jest PRZYDARZENIE?

Napisano

prawdopodobnie coś podobnego (załącznik). Przydarzenie o konstrukcji drewnianej o  pokryciu z poliwęglanu komorowego. Podparty na 3 kantówkach powinno wystarczyć.

7.jpg

Napisano

Szanowny a1801,

Skucie obecnej wylewki jest wskazane ze względu na jej stan. Dalsze etapy prac zależą od stanu zastanego po skuciu. Zgrzanie papy jako paroizolacji to dobry pomysł, jeżeli na warstwie konstrukcyjnej jest spadek (dla tarasów powinien wynosić od 1,5 do 2%). Zgodnie z aktualnymi wytycznymi, dla pomieszczeń, w których temperatura wynosi poniżej 8°C, współczynnik przenikania ciepła powinien wynosić 0,7 [W/(m2K)]. By spełnić ten warunek, należy na papie ułożyć styropian EPS o grubości ok. 5 cm.

Na ociepleniu należy wykonać warstwę dociskową o stałej gr. min. 4,5 cm. Jeżeli wysokość progu nie pozwoli Panu na zastosowanie termoizolacji, należy zastosować warstwę separacyjną pomiędzy papą a wylewką betonową, np. z folii PE. Warstwę wylewki betonowej, jak słusznie Pan zauważył, należy oddylatować od przegrody pionowej. Dylatacja powinna mieć szerokość ok. 10 mm. W przerwę dylatacyjną należy wkleić w hydroizolację IZOHAN taśma uszczelniająca 120/120, tworząc kształt W, następnie włożyć IZOHAN sznur dylatacyjny o średnicy 20% większej niż szerokość szczeliny. Dylatację należy wypełnić elastycznym produktem uszczelniającym, np.  IZOHAN EKO polimer 45. Dalsze prace w dużej mierze zależą od sposobu wykończenia tarasu. Jeżeli szuka Pan rozwiązania ekonomicznego, może to być np. sztuczna trawa. Pomimo zadaszenia, wylewka będzie narażona na działanie warunków atmosferycznych oraz na zaleganie śniegu, dlatego należy zabezpieczyć ją hydroizolacją wykonaną mikrozaprawą uszczelniającą IZOHAN szczelny taras. Hydroizolacja nie powinna być przebijana, dlatego zaleca się mocowanie nowej balustrady tym razem od czoła konstrukcji. Na zdj. obecne słupki balustrady wydają się być skorodowane, czy rozważa Pan wymianę balustrady?

Ze zdjęć wynika, iż opierzenie nie spełnia swojej funkcji i jest przyczyną zawilgocenia ściany, stąd odpadanie tynku w okolicach orynnowania. Należy usunąć opierzenie, w wykonanej wylewce wykonać uskok o gr. 3 mm oraz szerokości 80 mm w celu montażu profilu tarasowego IZOHAN TB 30 lub TB 40 (profil TB 40 pozwala na montaż orynnowania). Pozwoli to na „wtopienie” profilu w warstwę mikrozaprawy, dzięki czemu zostanie zapewniona szczelność oraz brak potencjalnych miejsc przecieku wody do wnętrza przegrody konstrukcyjnej.

Wspomniane przez Pana elementy do montażu zadaszenia należy mocować do wylewki. Zamontowane poniżej mogą spowodować pękanie warstwy betonu przy skraju płyty tarasowej.
Z pozdrowieniami
Eksperci Izohan

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, mamy projekt kanalizacji, ale jest on dość ubogo przedstawiony i wydaje się, że nieprzemyślany - główna rura idzie pod klatką schodową, pod którą jest schowek, z podłoga obniżoną o jakieś 57cm względem podłogi w domu. Chciałbym zrobić zmianę i prosiłbym o sprawdzenie czy taka zmiana wydaje się poprawna. Kanalizacja według projektu jest to brązowa linia. Moja propozycja to zielona linia (ciemnozielona - Fi160, jasnozielona F110): To jest rzut parteru. Na poddaszu użytkowym mam dwie łazienki znajdujące się nad pionem kanalizacyjnym po lewej stronie (ten oznaczony jako "I"). Nad drugim pionem (oznaczonym jako "II") nie ma nic do przyłączenia, to chyba tylko odpowietrzenie. Pierwsza zmiana, to przeniesienie pionu z kuchni do biura - tak czy inaczej będzie to pod łazienką na poddaszu. Chce tu zastosować rurę niskoszumową Fi160 i odpowiednie mocowania by maksymalnie zredukować możliwość hałasu. Mogę na poddaszu tę rurę przedłużyć do dachu i zrobić tam odpowietrzenie? Druga zmiana to poprowadzenie linii przez małą łazienkę zamiast przez schowek (który jest obniżony o 57cm). Trzecia zmiana to drugi pion. Jeśli to tylko odpowietrzenie (bo na poddaszu nie ma tam żadnych odpływów) to czy jest sens kuć ścianę, jak obok mam komin z wolnym szybem wentylacyjnym w kominie, który tez wystaje 50cm ponad dach? Na kominie nad tym szybem dam daszek i wydaje mi się, że to będzie to samo co idąca tuż obok rura w ścianie. Czwarta zmiana to dodanie odpływu liniowego w garażu. Nie chce by ktoś mi powiedział czy to jest dobrze i brał za to odpowiedzialność. Chce porady i opinii. Jak będę wiedział, czy to ma sens, czy może kompletna katastrofa, to wtedy uderzę do projektanta i z nim będę dalej rozmawiał.
    • Czy Redakcja nie może zapytać rzecznika prasowego ministerstwa?
    • Prowadzisz firmę i chcesz spać spokojnie, wiedząc że wszystko jest zgodne z przepisami? Zostaw BHP profesjonalistom! Oferujemy pełną obsługę z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy: ✅ Szkolenia BHP wstępne, okresowe i stanowiskowe – online lub stacjonarnie ✅ Ocena ryzyka zawodowego – dopasowana do realiów Twojej branży ✅ Dokumentacja powypadkowa – szybko, sprawnie i zgodnie z wymaganiami ✅ Stała obsługa BHP – wsparcie, kontrole, audyty i przypomnienia ✅ Instrukcje BHP, IBWR, analiza wypadków, konsultacje – wszystko, czego potrzebujesz Obsługujemy firmy z różnych branż – budowlanych, usługowych, produkcyjnych i biurowych. Działamy głównie w Szczecinie i woj. zachodniopomorskim, ale oferujemy także usługi zdalne. Nie czekaj na kontrolę PIP – działaj z wyprzedzeniem! 📞 Skontaktuj się z nami i sprawdź, jak możemy Ci pomóc. Bezpieczeństwo Twoich pracowników to inwestycja, która się opłaca! https://piotrdoradca.pl/uslugi-bhp-szczecin-kompleksowa-obsluga-firm/
    • My już nie na bieżąco, prędzej mogę podać ceny sprzed 10 lat.
    • Zostało złożone zapytanie o polać dachu nad garażem, czy takie pismo rozwiązuje sprawę i starostwo jej nie podważy przy prubie uzyskania pozwolenia na budowę? 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...