Skocz do zawartości

Dobudowa ogrodu zimowego do istniejącego budynku


Recommended Posts

Dobudowa ogrodu zimowego do istniejącego budynku to niebanalny sposób na powiększenie przestrzeni w domu. Efektowna jadalnia, funkcjonalne biuro, salon wypoczynkowy… No właśnie musimy wiedzieć, czego chcemy, żeby projekt wymarzonego ogrodu zimowego uwzględniał nasze potrzeby, a sam ogród funkcjonalnie spełniał przypisane mu zadanie. 


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/budowlane-abc/remonty-i-modernizacje/a/19344-dobudowa-ogrodu-zimowego-do-istniejacego-budynku

Link do komentarza
Niestety, Starostwo moje nie dało zgody na ogród zimowy. Muszę zaczynać od początku: projekt - płać, kier. budowy - płać. Mapki - płać. A tak się cieszyłam...i j już mi się odechciało. Umieją ludzi zachęcić do zniechęcenia. Oj umieją. a miało być różowo...
Link do komentarza
Właśnie dzisiaj złożyłam NOWE zgłoszenie. Dostałam odp. (świetna!), jakie zgłoszenie taka decyzja!!! Ja pisałam o zaadaptowaniu tarasu na ogród zimowy.Błąd!! Teraz napisałam krótko: o zamiarze zbudowania ogrodu zimowego o pow. 13 m2 zgodnie z art. 29.1.2. Zobaczymy (za 21 dni) co mi odpiszą. Pozdrawiam
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 rok temu...
  • 4 miesiące temu...
Podobna jest nasza historia z Wrocławia. Ogród 24m2, na istniejacym już tarasie betonowym. Zgłoszenie zgodne z prawem, ale byla odmowa i boksowanie sie przez rok z urzedami. Ciągle domagaja sie dokumentów które sa potrzebne przy normalnym wniosku o budowe. Wrocław ciągle robi w konia mieszkańców miasta łamiac prawo, przeciagajac sprawy.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
W artykule są dwa błędy: 1) Zgłoszeniu, a nie pozwoleniu na budowę podlega WOLNOSTOJĄCA oranżeria czyli ogród zimowy (lub wiata, altana), 2) powierzchnia takiego obiektu może mieć 35 m2, a nie 25 m2, przy spełnieniu pozostałych wymogów co do wielkości działki.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam. Mam pytanie czy majac hektar ziemi rolnej w dwóch różnych lokalizacjach ( 0,3h jedna dzialka i 0.7h druga) można postawić dom w zabudowie zagrodowej. Dom chcialabym postawić jeszcze w innej lokalizacji niż powyższe działki rolne. Bardzo proszę o podpowiedź.
    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...