Skocz do zawartości

Tynk gipsowy i ocieplenie budynku.


Recommended Posts

Witam,

Przewaliłem wiele wątków, ale mojego przypadku nie znalazłem chociaż temat stary i wałkowany. 

Mam budynek w stanie surowym zamkniętym porotherm, bez wentylacji grawitacyjnej. Dach płaski wykonany miesiąc temu. Wilgotność w środku ok 65%. Instalacje wewn. gotowe, okna montaż na taśmach.

Zależy mi na tym, żeby w maju rozpocząć wykańczanie wiec planowałem tynki wewnętrzne (gips maszynowy) zrobić przed zimą  - mam umówionego fachowca na przyszły tydzień. 

Jednak boję się że lada chwila przyjdą mrozy i te gipsy wewnątrz nie wyschną i coś się od tego mrozu stanie. Ściany też mocno zamakają od deszczu jesienią więc nie wiem czy zamiast schnąc nie będą jeszcze chłonąc wody z niezaizolowanych ścian.

I moje pytanie: czy zrobienie ocieplenia w listopadzie (styropian grafit) - miesiąc po tynkach gipsowych wewnętrznych rozwiąże moje problemy? 

 

 

Link do komentarza

Dziękuję za odpowiedz.

A czy jeżeli ocieplę budynek, i będę codziennie otwierał okna + wstawię piecyki gazowe do ogrzewania, ewentualnie jakąś kozę to dam radę mimo zimy taki budynek bez większego szwanku dopchać do wiosny?

Zakładam że jeżeli go nie ocieplę, to ogrzewanie nie będzie miało większego  sensu. 

Czy lepiej zrobić tynki i go nie ocieplać teraz zupełnie i po prostu mocno go wietrzyć? Duże jest wtedy ryzyko że ściany będą zamiast schnąc to wchłoną wilgoć jesienną?

 

Link do komentarza

Wietrzenie przez otwieranie okien to nie sposób na osuszenie - powinna funkcjonować normalna wentylacja w sposób ciągły, a w domu chyba jakaś będzie?  Ogrzewać można  w sposób bez  wprowadzania  wilgoci - ogrzewacze gazowe więc odpadają , jeśli nie mają odprowadzenia spalin do komina. Ocieplenie można odłożyć do wiosny,  jeśli i tak dom nie będzie normalnie użytkowany,, a wewnątrz utrzymywana temperatura na poziomie 8 - 10 st C. 

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

Szanowny Panie,

 

zgodnie z wcześniejszymi poradami internauty, z ociepleniem budynku najlepiej poczekać do wiosny, jeśli nie będzie on teraz użytkowany. Rekomenduję zapoznanie się z ofertą systemów ociepleń FOVEO TECH, opartych na wełnie mineralnej i na styropianie. Wykorzystanie kompletnego systemu ocieplenia to oszczędność czasu i pewność, że wszystkie elementy będą do siebie pasować.

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik Foveo Tech

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Najlepiej pozostawić budynek bez ocieplenia i tynków do wiosny.

Jeśli zdecyduje się Pan jednak położyć tynki, powinien Pan zapewnić odpowiednie warunki do odparowania tynków, czyli solidna wentylacja plus umiarkowane ogrzewanie. W chłodnych i wilgotnych warunkach tynki będą podciągać wilgoć, tak jak Pan zasugerował.

 

Ocieplenie budynku należy wykonać dopiero po wyschnięciu tynków.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...