Skocz do zawartości

Jak dobrać grubość warstwy izolacyjnej?


Recommended Posts

Napisano

Witam,

mam następującą sytuację. Remontuję mieszkanie na 3 piętrze zabytkowej kamienicy. Remont generalny, zbiłem stare tynki ze ścian bo już się sypały jak piasek, więc został sam mur.

Na węwnętrzne ściany planuje po zagruntowaniu przykleić bezpośrednio na mur płyty XPS do izolacji cieplnej. Znalazłem płyty Climapor firmy Sarpoor o grubości 4 i 7 mm. Wydaje mi się to być trochę mało, gdyż czytałem na różnych stronach, iż warstwa izolująca powinna mieć conajmniej 5 cm. Inni producenci (Synthos, Austotherm, BASF) oferują płyty znacznie grubsze od 2 do 12 cm w podobnej cenie.

Pytanie jest, dlaczego płyty Climapor 7 mm są droższe od n.p. płyt Synthos Prime S 3 cm, skoro to ten sam materiał?

Czy w moim przypadku płyta Climapor jest za cienka? Może się nadaje tylko do dodatkowego docieplenia od wewnątrz przy już istniejącej izolacji od zewnątrz?

Czy płyty Synthos Prime również można (jak przy Climapor) pomalować farbą bez konieczności tynkowania?

Bardzo cięzko jest znaleźć jakichkolwiek informacji na moje pytania w internecie. Za odpowiedzi byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam

Kamil

Napisano
Cytat

Synthos Direct

„Zapraszamy do składania zamówień za pośrednictwem poniższego systemu. Formularz zamówienia zostanie wysłany do działu handlowego. Skontaktujemy się w celu potwierdzenia Państwa zamówienia. System Synthos Direct dostępny jest jedynie dla przedsiębiorców i nie prowadzi sprzedaży na rzecz konsumentów! W przypadku pytań lub wątpliwości związanych z funkcjonowaniem systemu prosimy o kontakt telefoniczny lub email. Dziękujemy”

jeśli jesteś przedsiębiorcą  to dzwoń do nich , jeśli nie - to też dzwoń może wskażą kogoś kto to wykonuje na twoim terenie

.

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Różnice w cenach wymienianych przez Pana materiałów mogą wynikać z wielu czynników, jak np. rozmiar płyt, gęstość, odporność na ściskanie (CS) czy współczynnik lambda. Proszę pamiętać, że XPS, tak samo jak EPS nie jest materiałem jednorodnym i posiada odmiany. Każdorazowo trzeba porównać właściwości materiałów i dobrać rozwiązanie odpowiednie do konkretnego zastosowania.

 

Jeśli chodzi o grubość płyt, jaką należy w tym przypadku zastosować, warto najpierw poradzić się specjalisty, który pomoże zaprojektować warstwę ocieplenia. Proszę pamiętać, że ocieplanie od wewnątrz jest ryzykowne ze względu na możliwość wykraplania się pary wodnej w przegrodzie, co może w dalszym czasie skutkować rozwojem pleśni. Najodpowiedniejszym punktem wyjścia do projektowania systemu ocieplenia jest w tym przypadku obliczenie współczynnika oporu dyfuzyjnego pary wodnej dla przegrody.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Szanowny Panie,


w kwestii doboru odpowiedniej izolacji wewnętrznej, najlepiej skontaktować się z producentami tego typu systemów. Takie ocieplenie może bowiem skutkować, wspomnianym w poprzednim wpisie, rozwojem pleśni oraz zawilgoceniem ścian. Optymalnym rozwiązaniem byłoby wykonanie izolacji termicznej ścian zewnętrznych. Jeśli zdecyduje się Pan na ocieplenie od wewnątrz, warto zwrócić również uwagę na odpowiednie wykończenie materiału izolacyjnego – przydatne może być tu skorzystanie z oferty gładzi ACRYL-PUTZ®.

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik FFiL Śnieżka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właściwie to może być jakikolwiek przewód trójżyłowy  o przekroju żył nie mniejszym niż 1,5 mm2 i o wystarczającej długości. W zasadzie to w piekarniku do zabudowy nie musi to być nawet przewód giętki (linka). Zakładam przy tym, że wtyczka jest potrzebna, bo spora część sprzętów do zabudowy jest przewidziana do podłączenia wprost do zacisków w puszce elektrycznej. Trzeba sprawdzić jak było tutaj.  Zaś co do ceny to ta tutaj jest dobre dwa razy zawyżona.
    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...