Skocz do zawartości

Jak dobrać grubość warstwy izolacyjnej?


Recommended Posts

Napisano

Witam,

mam następującą sytuację. Remontuję mieszkanie na 3 piętrze zabytkowej kamienicy. Remont generalny, zbiłem stare tynki ze ścian bo już się sypały jak piasek, więc został sam mur.

Na węwnętrzne ściany planuje po zagruntowaniu przykleić bezpośrednio na mur płyty XPS do izolacji cieplnej. Znalazłem płyty Climapor firmy Sarpoor o grubości 4 i 7 mm. Wydaje mi się to być trochę mało, gdyż czytałem na różnych stronach, iż warstwa izolująca powinna mieć conajmniej 5 cm. Inni producenci (Synthos, Austotherm, BASF) oferują płyty znacznie grubsze od 2 do 12 cm w podobnej cenie.

Pytanie jest, dlaczego płyty Climapor 7 mm są droższe od n.p. płyt Synthos Prime S 3 cm, skoro to ten sam materiał?

Czy w moim przypadku płyta Climapor jest za cienka? Może się nadaje tylko do dodatkowego docieplenia od wewnątrz przy już istniejącej izolacji od zewnątrz?

Czy płyty Synthos Prime również można (jak przy Climapor) pomalować farbą bez konieczności tynkowania?

Bardzo cięzko jest znaleźć jakichkolwiek informacji na moje pytania w internecie. Za odpowiedzi byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam

Kamil

Napisano
Cytat

Synthos Direct

„Zapraszamy do składania zamówień za pośrednictwem poniższego systemu. Formularz zamówienia zostanie wysłany do działu handlowego. Skontaktujemy się w celu potwierdzenia Państwa zamówienia. System Synthos Direct dostępny jest jedynie dla przedsiębiorców i nie prowadzi sprzedaży na rzecz konsumentów! W przypadku pytań lub wątpliwości związanych z funkcjonowaniem systemu prosimy o kontakt telefoniczny lub email. Dziękujemy”

jeśli jesteś przedsiębiorcą  to dzwoń do nich , jeśli nie - to też dzwoń może wskażą kogoś kto to wykonuje na twoim terenie

.

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Różnice w cenach wymienianych przez Pana materiałów mogą wynikać z wielu czynników, jak np. rozmiar płyt, gęstość, odporność na ściskanie (CS) czy współczynnik lambda. Proszę pamiętać, że XPS, tak samo jak EPS nie jest materiałem jednorodnym i posiada odmiany. Każdorazowo trzeba porównać właściwości materiałów i dobrać rozwiązanie odpowiednie do konkretnego zastosowania.

 

Jeśli chodzi o grubość płyt, jaką należy w tym przypadku zastosować, warto najpierw poradzić się specjalisty, który pomoże zaprojektować warstwę ocieplenia. Proszę pamiętać, że ocieplanie od wewnątrz jest ryzykowne ze względu na możliwość wykraplania się pary wodnej w przegrodzie, co może w dalszym czasie skutkować rozwojem pleśni. Najodpowiedniejszym punktem wyjścia do projektowania systemu ocieplenia jest w tym przypadku obliczenie współczynnika oporu dyfuzyjnego pary wodnej dla przegrody.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Szanowny Panie,


w kwestii doboru odpowiedniej izolacji wewnętrznej, najlepiej skontaktować się z producentami tego typu systemów. Takie ocieplenie może bowiem skutkować, wspomnianym w poprzednim wpisie, rozwojem pleśni oraz zawilgoceniem ścian. Optymalnym rozwiązaniem byłoby wykonanie izolacji termicznej ścian zewnętrznych. Jeśli zdecyduje się Pan na ocieplenie od wewnątrz, warto zwrócić również uwagę na odpowiednie wykończenie materiału izolacyjnego – przydatne może być tu skorzystanie z oferty gładzi ACRYL-PUTZ®.

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik FFiL Śnieżka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...