huhra Napisano 9 września 2017 Udostępnij #1 Napisano 9 września 2017 Potrzebuje opinii na temat ocieplenia zewnętrznego ościeża okiennego styropianem XPS. Za, przeciw? W takiej opcji Link do komentarza
zenek Napisano 9 września 2017 Udostępnij #2 Napisano 9 września 2017 Jestem za - na pewno lepiej niż styropianem - Ale jeszcze lepiej pianką rezolową, PIR. lambda ʎ = 0,020 - 0.022 W/(mK). Link do komentarza
huhra Napisano 10 września 2017 Autor Udostępnij #3 Napisano 10 września 2017 lambda super ale cena już nie Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 10 września 2017 Udostępnij #4 Napisano 10 września 2017 Obrób okno normalnie xpesem od zewnątrz i będzie dobrze. Dobrze by było gdybyś miał tzw ciepły parapet. Link do komentarza
zenek Napisano 10 września 2017 Udostępnij #5 Napisano 10 września 2017 9 godzin temu, huhra napisał: lambda super ale cena już nie No tak - ale przecież dajeż tylko na ościeże - od okna do styropianu na ścianie - niewiele. 7 godzin temu, mhtyl napisał: Dobrze by było gdybyś miał tzw ciepły parapet. słusznie - i nadproże. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 10 września 2017 Udostępnij #6 Napisano 10 września 2017 Dobrze by było gdyby zrobił, znaczy sie ocieplił tym xpsem otwór okienny węglarek i na ścianie zewnętrznej dał robiąc jakby obramówkę z xpsa. Cos jak na fotce poniżej. Link do komentarza
huhra Napisano 10 września 2017 Autor Udostępnij #7 Napisano 10 września 2017 (edytowany) Właśnie o to chodzi. Wyjąłem okna. Równam właśnie boczne ościeża i wylewam "podporę" bo w dotychczasową + profil podokienny nie zmieściłaby się rama. Mam ciepły parapet, mam taśmy, wszystko na nowo. Jeśli chodzi o piankę rezolową - fakt nie wiele ale znalazłem tylko na pełne paczki. Cena niestety nie do przełknięcia. Edytowano 10 września 2017 przez huhra (zobacz historię edycji) Link do komentarza
huhra Napisano 10 września 2017 Autor Udostępnij #8 Napisano 10 września 2017 1 godzinę temu, mhtyl napisał: Dobrze by było gdyby zrobił, znaczy sie ocieplił tym xpsem otwór okienny węglarek i na ścianie zewnętrznej dał robiąc jakby obramówkę z xpsa. Cos jak na fotce poniżej. Też tak myślałem zrobić. Dom jest otynkowany tzw. płukanką. Na XPS chciałbym położyć tynk mozaikowy. Tylko coś mi się zdaje że słabo wyjdzie właśnie połączenie tynk domu, tynk mozaikowy. Biorąc pod uwagę obecny schemat, myślałem o zamienieniu taśmy poliuretanowej na listwę przyokienną dylatacyjna z siatką. Bedzie ok? Jak ogarnąć to łączenie tynków? Link do komentarza
zenek Napisano 11 września 2017 Udostępnij #9 Napisano 11 września 2017 11 godzin temu, huhra napisał: Właśnie o to chodzi. Wyjąłem okna. Równam właśnie boczne ościeża i wylewam "podporę" bo w dotychczasową + profil podokienny nie zmieściłaby się rama. Mam ciepły parapet, mam taśmy, wszystko na nowo. Mam pytanie - czzy ty ocieplasz tylko te węgarki? Ścian Nie? Link do komentarza
bajbaga Napisano 11 września 2017 Udostępnij #10 Napisano 11 września 2017 13 godzin temu, mhtyl napisał: ........znaczy sie ocieplił tym xpsem otwór okienny węglarek i na ścianie zewnętrznej dał robiąc jakby obramówkę z xpsa. Znaczy się zrobić bonie, które może być dekoracyjne np. Link do komentarza
huhra Napisano 12 września 2017 Autor Udostępnij #11 Napisano 12 września 2017 Dnia 11.09.2017 o 09:13, zenek napisał: Mam pytanie - czzy ty ocieplasz tylko te węgarki? Ścian Nie? Ścian nie. Dnia 11.09.2017 o 09:32, bajbaga napisał: Znaczy się zrobić bonie, które może być dekoracyjne np. Rozumiem. Tylko w takiej opcji jak przedstawione na foto spoko to wygląda, bo elewacja jest "gładka", a u mnie jest płukanka (z grysem, szkłem). Zaciągając to trochę na obecne otynkowanie (tą płukankę) zapewne powstaną takie nie estetyczne gluty bo przeciez na gładko nie ściągne pacą. Link do komentarza
bajbaga Napisano 12 września 2017 Udostępnij #12 Napisano 12 września 2017 W zasadzie pisałem tylko jako ciekawostkę. 30 minut temu, huhra napisał: zapewne powstaną takie nie estetyczne gluty bo przeciez na gładko nie ściągne pacą. Bonie mogą być gładkie - nieźle się komponują z "szorstką" strukturą elewacji: Nie muszą też być tak ozdobne. Ps. To dalej tylko ciekawostka, a nie sugestia. Link do komentarza
zenek Napisano 12 września 2017 Udostępnij #13 Napisano 12 września 2017 27 minut temu, huhra napisał: Ścian nie. 3 minuty temu, bajbaga napisał: Bonie mogą być gładkie - nieźle się komponują z "szorstką" strukturą elewacji: Dobrze - tylko jak to zrobić, żeby nie zaciekało? Mnie się wydaje, że to powinny być gotowe elementy razem z wykończeniem powierzchni montowane (klejone na gołą ścianę - i dopiero do tego powinien dojśc tynk. Tutaj do gotowego tynku dodajemy elementy. Jak to zabezpieczyć przed wwodą i rozmarzaniem? Od góry takie obrzeża - daszki mają blacharkę lub inne ofasowanie wpuszczone pod tynk. Tutaj jest gotowy tynk. A więc: 1. trzeba b. dokładnie przykleić elementy do ściany i tynku (mocnego). Bez żadnych pustek - zaprawa elastyczna. 2. Założyć jakąś taśmię izolacyjną między ścianą - licem ściany zewnętrznej (ale musi być długotrwale elastyczna) , tak, by woda nie mogła wejść między lico a nowe elementy ramy. Szczególnie dotyczy to części nadproża - a przecież blacharki tam nie da. 3. Nie łączyć nowego kleju i tynku na ramie z istniejącym (niech oddziela je wymieniona taśma czy uszczelka. Alternatywne rozwiązanie - kupić gotowe elementy ozdobne (myślę, że są) i zastoosować wg instrukcji fabrycznej. Link do komentarza
huhra Napisano 12 września 2017 Autor Udostępnij #14 Napisano 12 września 2017 (edytowany) 12 godzin temu, zenek napisał: Dobrze - tylko jak to zrobić, żeby nie zaciekało? Mnie się wydaje, że to powinny być gotowe elementy razem z wykończeniem powierzchni montowane (klejone na gołą ścianę - i dopiero do tego powinien dojśc tynk. Tutaj do gotowego tynku dodajemy elementy. Jak to zabezpieczyć przed wwodą i rozmarzaniem? Od góry takie obrzeża - daszki mają blacharkę lub inne ofasowanie wpuszczone pod tynk. Tutaj jest gotowy tynk. A więc: 1. trzeba b. dokładnie przykleić elementy do ściany i tynku (mocnego). Bez żadnych pustek - zaprawa elastyczna. 2. Założyć jakąś taśmię izolacyjną między ścianą - licem ściany zewnętrznej (ale musi być długotrwale elastyczna) , tak, by woda nie mogła wejść między lico a nowe elementy ramy. Szczególnie dotyczy to części nadproża - a przecież blacharki tam nie da. 3. Nie łączyć nowego kleju i tynku na ramie z istniejącym (niech oddziela je wymieniona taśma czy uszczelka. Alternatywne rozwiązanie - kupić gotowe elementy ozdobne (myślę, że są) i zastoosować wg instrukcji fabrycznej. Nie rozumiem punktu 3. Mam kilka płyt xps 2 cm. Myślałem zrobić to wykończenie na zakładkę. Cos jak na foto ponizej. I obciąć tynk na proste linie i dać do czoła obecnego tynku - xps i nie wychodzić ponad lico obecnego tynku a szczeline uzupelnić jakimis uszczelniaczem dekarskim w kolorze albo tytan fix 2 LUB druga opcja też na zakładkę tyle że pierwsza "warstwa" do czoła a druga na obecny tynk, w tej opcji wykończenie bedzie wystawać ponad lico elewacji. (tylko właśnie za duzo chyba kombinowania z tymi zabezpieczeniami w razie zaciekania). A kleić miałem zamiar na klej z pistoletu. Edytowano 12 września 2017 przez huhra (zobacz historię edycji) Link do komentarza
zenek Napisano 12 września 2017 Udostępnij #15 Napisano 12 września 2017 41 minut temu, huhra napisał: Nie rozumiem punktu 3. Chodzi mi o to, czym wykończysz ten styropian, xps. zawyczaj daje się na wierzch klej z siatką i na to tynk. Otóż sądzę, że nie ma jak połączyć tej warstwy z istniejącym tynkem na scianie - więc należy go oddzielić. Nie łączyć. Link do komentarza
huhra Napisano 19 września 2017 Autor Udostępnij #16 Napisano 19 września 2017 Tak na xps będzie klej, i tynk mozaikowy. Dodatkowo listwa przyokienna z siatką. Czyli jak go oddzielić? Dać jakaś dylatacje, czy poprostu nie zaciągać jeden na drugi? Link do komentarza
zenek Napisano 20 września 2017 Udostępnij #17 Napisano 20 września 2017 14 godzin temu, huhra napisał: Czyli jak go oddzielić? Dać jakaś dylatacje, czy poprostu nie zaciągać jeden na drugi? I tu mam kłopot - nie wiem co ci poradzić. Może ta listwa przyścienna - tylko wydaje mi sie za szeroka. albo kit twale plastyczny, fuga. Może ktoś coś jeszcze wymyśli - szczególnie d góry jest to ważne, bo tam będzie najwięcej zaciekać - a chodzi też o porę zimową - taka woda zalegająca między styropianem a pozostałym tynkiem będzie marznąć i demolować tę nakładę ze styropianu. Może znajdziesz odpowiedni klej - nieprzepuszczajacy wody. To może być rozwiązanie. Link do komentarza
Eksperci Foveo Tech Napisano 31 października 2017 Udostępnij #18 Napisano 31 października 2017 Szanowni Państwo, W tym przypadku, przy łączeniu nowej warstwy z już istniejącą, dobrym rozwiązaniem może być zastosowanie wspomnianej listwy przyściennej. Jeśli chodzi o tynk mozaikowy i zaprawę klejącą, polecam zapoznanie się z ofertą wyrobów FOVEO TECH: https://www.foveotech.pl Pozdrawiam serdecznie, E-rzecznik Foveo Tech Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się