Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry 

Jestem tu nowy na tym forum. Buduję garaż dwustanowiskowy i w związku z tym mam pytanie .Projektant w moim projekcie postawił wymiary 2400x2200 dla bram jakie powinny być wymiary bramy dla takich wymiarów?. Czy można zastosować 1 bramę dłuższą np 5000x2200 . Czy segmentową czy uchylną?. Jaka byłaby cena + montaż

Napisano

Jak rozumiem to w projekcie masz garaż dwu stanowiskowy i zaprojektowane masz dwie bramy a chciałbyś mieć jedną 5 m X 2,2 m, a wymiar 2,4 m X 2,2 m to wymiar bramy czy wymiar otworu? Najlepiej byłoby gdybyś wkleił projekt domu a dokładnie fragment garażu, bo chcąc zastosować tak długą bramę 5 m musiałbyś zrobić podciąg a to wiąże sie z wizytą u projektanta, ale jest to jak najbardziej wykonalne.

Napisano

W zasadzie masz podany wymiar bramy garażowej jak również wymiar drzwi, ale jeżeli chodzi o otwory drzwiowe to zawsze robi sie większe/szersze, co do wymiar ów jakie ma mieć otwór pod bramę garażowa nie wiem czy robi sie otwór na styk czy też większy. Jeżeli nie dowiesz sie tu od experta to zadzwoń do punktu gdzie handlują i montują takie bramy i tam zapytaj jaki powinien być wymiar otworu pod bramę garażową.

Co do rodzaju to wydaje mi sie że  przy rozmiarze 2,4 X 2,2 brama mogła by być uchylna ale również i segmentowa, natomiast przy wymiarze 5 X 2,2 to w rachubę wchodzi już tylko brama segmentowa.

Jeżeli chciałbyś dać jedną bramę to tak jak pisałem musi to zmienić projektant i zamiast nadproży zaprojektować podciąg.

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

W tym przypadku lepiej zastosować jedną bramę większą, dwustanowiskową.
Szerokość bramy 240cm, przy obecnych rosnących gabarytach
samochodów, może nie gwarantować komfortowego wjazdu do garażu.
Standardem w bramach do pojedynczego wjazdu jest raczej wymiar 260cm.
Zastosowanie jednej bramy to też niższe koszty montażu oraz samego produktu.
Po więcej informacji dotyczących doboru wymiarów, ceny i montażu zapraszamy do najbliższego punktu sprzedaży -> http://www.wisniowski.pl/gdzie-kupic.

 

Wypowiedź: Marcin Strzelec, Menedżer Grupy Produktowej Bramy Garażowe i Stolarka

  • 2 lata temu...
Napisano

Pytałem już wcześniej w innym wątku ale zapytam tu o wasze bramy. Ile miejsca potrzeba zostawić na prowadnice bramy segmentowej dwustanowiskowej licząc od nadproża do sufitu? Myślę o bramie ze światłem otworu 225x515

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość generalnie doradzał wymianę tego namułu, ewentualnie właśnie postawienie na palach albo kopanie piwnicy, a tej w planach nie mieliśmy, więc raczej i tak się nie zdecydujemy. Co do konstrukcji, to szukaliśmy projektów domów murowanych. A jak murowany to zakładam, że raczej bez wymiany gleby się nie obędzie? Albo rzeczywiście zainteresować się domem z inną kosktrukcją.
    • Wygląda na to, że wszystko tam jest nieźle przewarstwione, w efekcie grunt jest mocno zróżnicowany w zależności od miejsca. Zakładając płytkie posadowienie mamy tam po usunięciu ziemi urodzajnej (pierwsze 30 cm): - I otwór - mada (0,3-0,6 m), potem piasek średni od 0,6 m aż do 3 m (tyle zbadano); - II otwór - piasek, ale tylko od 0,3 do 1 m, niestety głębiej, aż do 2,7 m, jest namuł z gruntu pochodzenia organicznego; - III - mada (0,3-0,5 m), potem piasek, ale tylko do głębokości 0,9 m i znów gruba warstwa namułu.   Z całą pewnością namuł nie nadaje się do posadowienia. Typowy fundament zagłębiony na 1 m lub głębiej nie wchodzi więc w grę. Głębokie posadowienie musiałoby być zrobione na palach. Te przebijałyby grubą warstwę namułu i sięgały warstw o dobrej nośności. Ale to już dość poważne przedsięwzięcie.  Mady są też bardzo wątpliwe jako grunt budowlany. One z zasady zawierają przynajmniej 2-3% domieszek organicznych, a to im bardzo pogarsza nośność. Chociaż bywają bardzo zróżnicowane. Jednak ta warstwa mady jest płytko położona i cienka (20-30 cm).    Celowałbym w związku z tym w lekką konstrukcję domu, raczej szkieletowego, posadowionego na płycie fundamentowej. I to płycie bardzo płytko zagłębionej. Można usunąć ziemię urodzajną oraz warstwę mady, zastępując to wszystko choćby zagęszczonym grubym piaskiem, ewentualnie zagęszczaną pospółką, tłuczniem lub żwirem aż do poziomu gruntu. Dopiero na tym umieszczamy zbrojoną płytę żelbetową (np. 30 cm). Jeżeli konstrukcja domu jest szkieletowa, czyli z izolacją cieplną wewnątrz przekroju ścian, to płyta żelbetowa nie musi być izolowana cieplnie od spodu. Robimy na niej typową izolowaną cieplnie podłogę na gruncie, tak jakby ta płyta była odpowiednikiem chudego betonu na gruncie. Ostatecznie otrzymujemy przynajmniej ok. 1 m gruntu o dobrej nośności (częściowo naturalnego piaszczystego, a częściowo uzyskanego sztucznie przez wymienienie górnych warstw na zagęszczony piasek. Dopiero na tym spoczywa żelbetowa płyta.     
    • Nie warto w żaden. Ja się już wyleczyłem z tego.
    • Cześć,   trafiłem ostatnio na jednej ze stron na dwa systemy, które mnie zaciekawiły - Grenton i Loxone. Co o nich myślicie? W co lepiej iść?    dzwoniłem do tej firmy i sporo ciekawych rzeczy mi powiedzieli, ale pytanie jak to wygląda z Waszego doświadczenia - prywatnego    dzięki 
    • Udało się w końcu uzyskać dokumentację. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...