Skocz do zawartości

Połączenie dwóch poziomów podłogi


Recommended Posts

Napisano

Jak najlepiej połączyć dwa poziomy podłogi, listwy które udało mi się znaleźć uwzględniają max. różnicę poziomów - 20 mm.
U mnie jest ok. 40mm (obie podłogi to płytki: łazienka - korytarz).

Napisano

Musisz dać kątownik mosiężny, niczym innym nie zrównasz tak dużej różnicy wysokości.

Napisano

Dałbym próg w drzwiach - dlaczego? - paradoksalnie żeby podkreślić różnicę poziomów - będzie mniej potykania się. Moim zdaniem, chociaż jeśli to mieszkanie prywatne, to i tak decyduje kwestia przyzwyczajenia z czasem :12_slight_smile:

Druga możliwość - podejrzewam, że łazienka jest niżej - zrobić, jeśli jest miejsce - pochylnie, łagodną. w kierunku kratki odwodnieniowej. Będzie bezpieczniej. I łagodnie sfazowana różnica poziomów. Tylko to wiąże się jednak z grubszą robotą z tą częścią podłogi. No i powierzchnia pochylni nawet łagodnej musi być mocno antypoślizgowa. 

Napisano

 

1 godzinę temu, cesarks napisał:

Jak najlepiej połączyć dwa poziomy podłogi, listwy które udało mi się znaleźć uwzględniają max. różnicę poziomów - 20 mm.
U mnie jest ok. 40mm (obie podłogi to płytki: łazienka - korytarz).

Tak, zrób cesarks pochylnie i dobrze sie ubezpiecz oraz znajdź sobie dobrego chirurga bo to naprawdę suuuuuuuuper rozwiązanie, szczególnie jeżeli chodzi o łazienkę. A swoją drogą to  czy Ty pisałeś że masz kratkę odwadniająca jakąś w łazience i czy ta nierówność jest z korytarza do łazienki czy na odwrót?

Napisano

ok, kątownik mosiężny nawet by mi pasował do koloru podłogi, pomyślałem o trochę innym kształcie (jak w załączonym rysunku) tylko gdzie ja takie kątowniki dostanę ?katownik.jpg.989dfdfc4bd1b94cfdcc94b8fb3eec9f.jpg

Napisano
2 minuty temu, cesarks napisał:

ok, kątownik mosiężny nawet by mi pasował do koloru podłogi, pomyślałem o trochę innym kształcie (jak w załączonym rysunku) tylko gdzie ja takie kątowniki dostanę ?

Od razu powiem - nie o taką stromą pochylnię mi chodziło - wg mnie to nie jest zbyt bezpieczne. Ale decyzja należy do ciebie

Napisano

Nie mam kratki odwadniającej, wyższy poziom podłogi jest w łazience, jest to stan przejściowy po prostu w łazience zostało położone ogrzewanie podłogowe a w korytarzu na razie nie. Przyszłościowo te poziomy zostaną wyrównane, ale na razie jest taki duży próg.

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, cesarks napisał:

Nie mam kratki odwadniającej, wyższy poziom podłogi jest w łazience, jest to stan przejściowy po prostu w łazience zostało położone ogrzewanie podłogowe a w korytarzu na razie nie. Przyszłościowo te poziomy zostaną wyrównane, ale na razie jest taki duży próg.

jeżeli stan przejsciowy to co innego. To zrób dodatkowy próg i z głowy. Potem go wyjmiesz. Listwa z pochyłem - nie dałbym! Ze względu na bezpieczeństwo. Tak ja bym zrobił.

Kratkę odwodnieniową jednak bym radził. Na wszelki wypadek, a zalanie łazienki jest częstsze niż inne kataklizmy, a po co woda ma się lać na mieszkanie.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano
3 godziny temu, zenek napisał:

 

Druga możliwość - podejrzewam, że łazienka jest niżej - zrobić, jeśli jest miejsce - pochylnie, łagodną. w kierunku kratki odwodnieniowej. Będzie bezpieczniej. I łagodnie sfazowana różnica poziomów. Tylko to wiąże się jednak z grubszą robotą z tą częścią podłogi. No i powierzchnia pochylni nawet łagodnej musi być mocno antypoślizgowa. 

 

1 godzinę temu, zenek napisał:

Listwa z pochyłem - nie dałbym! Ze względu na bezpieczeństwo. Tak ja bym zrobił.

 

Kolejna cudowna porada, dałbym a za chwile nie dałbym. To jest własnie parcie na szkło bez przemyślenia.

3 godziny temu, cesarks napisał:

ok, kątownik mosiężny nawet by mi pasował do koloru podłogi, pomyślałem o trochę innym kształcie (jak w załączonym rysunku) tylko gdzie ja takie kątowniki dostanę ?

 

 W każdym sklepie z panelami czy z drzwiami oraz w marketach budowlanych. Ten na rysunku poniżej jest w pozycji z dłuższym bokiem poziomo ale dla twojego przypadku spokojnie możesz dać go odwrotnie, czyli dłuższym bokiem 40 mm pionowo.

 

147766169653_big.jpg

Napisano
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Kolejna cudowna porada, dałbym a za chwile nie dałbym.

minimalna pochylnia kilku st. to nie 30 st metalu grożącego upadkiem po poślizgnięciu. Myśl - to nie boli.

Ten profil który proponujesz wyżej jest lepszy niż ten z pochylem.

Kwestę progu wyjaśniłem.

Napisano
19 minut temu, zenek napisał:

minimalna pochylnia kilku st. to nie 30 st metalu grożącego upadkiem po poślizgnięciu. Myśl - to nie boli.

Ten profil który proponujesz wyżej jest lepszy niż ten z pochylem.

Kwestę progu wyjaśniłem.

Dlatego warto wcześniej zadać pomocnicze pytanie autorowi niż pisać po to aby coś napisać. Doradzałem Ci już nie raz, tu nie piekarnia, lepiej poczekać na odpowiedź zainteresowanego niż wypisywać porady z których potem sie wycofuje.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Widoczność łączeń zależy bardziej od układającego, nie tylko od tapety. Raufazy przeglądałeś?   Są takie raufazy, które układa się na powierzchni pokrytej grubo klejem. Rolka jest sucha i lekka. Spokojnie dajesz radę układać dwumetrowej szerokości rolkę.  one są z włókna szklanego. Nierozciągliwe.   Ale przy wysokiej temperaturze druga osoba jest niezbędna, bo klej na ścianie (suficie) bardzo szybko wysycha. W praktyce to tempu układania zależy od szybkości pokrywania powierzchni klejem. Układanie tapety idzie szybciej.
    • Taka ciekawostka w temacie, okazuje się, ze jedną z poważnych przyczyn ostatniego blackoutu w Hiszpanii było właśnie nieskompensowanie przesyłanie dużej ilości energii biernej, która tak wpłynęła na obciążenie sieci, ze zabezpieczenia kolejno "puściły" i system energetyczny Hiszpanii padł. Temat będzie teraz analizowany we wszystkich krajach europejskich i nie tylko.
    • Przeszukałem cały internet w poszukiwaniu jakiejś tapety białej na sufit, ale nic nie znalazłem.   Szukam takiej, gdzie nie będzie widać łączeń i miała delikatny wzór. Tak jak ta, ale niestety nie ma jej już na rynku:     Widział ktoś może coś ciekawego?
    • Sprawdzona metoda zabezpieczenia domu z bala przed UV bez efektu żółknięcia. Używam zestawu OSMO: WR Aqua 4001, 429 Naturalny Efekt i 420 UV-Ochrona – daje świetny, surowy wygląd i trwałość. Pełny opis tutaj: [link]
    • Przypominam podsumowanie mojego poprzedniego wpisu - wiążąca jest dopiero interpretacja przepisów wydana przez sąd, jego wyrok w konkretnej sprawie. Niestety, tak jak w tym przypadku przez dewelopera, bywa to wykorzystywane do tworzenia dość karkołomnych interpretacji. Chociaż i sądom też zdarzają się dość dziwne oraz wzajemnie sprzeczne wyroki.  Proszę spojrzeć jeszcze raz na brzmienie § 308. Podano w nim liczbę kondygnacji (przynajmniej 2 nadziemne), jako obligujące do zastosowania dalszych zapisów. Nie ma tam zawężenia do budynków wielorodzinnych. Najwyraźniej prawodawca nie miał więc intencji zastosowania takiego zawężenia, Tym bardziej, że w wielu innych przepisach tego samego rozporządzenia jest wyrażone wprost rozróżnienie na budynki wielorodzinne i jednorodzinne.  Argument o zmianie przepisów lub ich interpretacji od 2022 r. także jest nietrafiony. Ta część rozporządzenia (§ 308), brzmi tak samo od momentu przyjęcia jego pierwotnej wersji jeszcze w roku 2002, czyli 20 lat wcześniej. Fakt, że budynek został oddany do użytkowania , zaś nadzór budowlany nie wnosił uwag wcale nie znaczy, że wszystko wykonano prawidłowo. Jego przedstawiciele mogli czegoś nie sprawdzić, nie zauważyć itd.  Wreszcie mamy kwestię zasadniczą, czyli przywołany już § 146. 1.    § 146. 1. Wyloty przewodów kominowych powinny być dostępne do czyszczenia i okresowej kontroli, z uwzględnieniem przepisów § 308.   Proponuję zacząć od zadania deweloperowi pytania (na piśmie) jak w takim razie realizowany jest obowiązek wynikający z tego przepisu? Na jakiej podstawie twierdzi, że wystarcza do tego ruchoma drabina? Jeżeli odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca następnym krokiem powinno być zwrócenie się z tymi samymi pytaniami do nadzoru budowlanego.    Osobiście uważam, że w tym przypadku powinno być zapewnione wejście na dach od zewnątrz, po drabinie stałej. Słusznie Pan zauważył, że wejście na dach przez wyłaz, z jednego z domów tworzących budynek szeregowy, nie zapewnia faktycznie dostępu na dach w celach opisanych w § 146. 1.  Dlatego przypominam o cytowanym już § 101. 1.   § 101. 1. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych względami użytkowymi, jako dojście i przejście między różnymi poziomami mogą służyć drabiny lub klamry, trwale zamocowane do konstrukcji.    Nie bardzo widzę w tej sytuacji możliwość obrony stanowiska, że drabina ruchoma jest wystarczająca. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...