Skocz do zawartości

Czy warto kupić ten dom?


Recommended Posts

Napisano

Chcemy kupić gotowy dom w stanie deweloperskim, ale nie znamy sie na budownictwie. Wszystko nam odpowiada: okolica, duża działka, projekt domu, pozostaje kwestia technologii. Warto?

 

IMG_0697.JPG

Napisano

Jeżeli nie ma jakiś niedoróbek i Wam pasuje lokalizacja jak i sam domek oraz cena to tylko i wyłącznie wasza decyzja. Zanim  go kupicie dobrze aby oglądnął go ktoś kto zna się na tym, najlepiej wynająć rzeczoznawce budowlanego do takie przeglądu.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

1. Dom spełnia prawdopodobnie obecne wymagania cieplne, ale nie jest specjalnie energooszczędny jak na obecne czasy. Lepsze parametry to min. 20-30 cm styropianu w podłodze i min. 30 cm wełny w dachu. Szyby w oknach o U 1,3 to dość kiepski wynik.  Zwłaszcza, że ciepło ucieka bardziej przez ramy niż szybę. A ramy na pewno mają jeszcze gorszy wynik. 

Nie podano współczynnika U dla drzwi. Antywłamaniowe zwykle oznaczają drzwi stalowe - kiepsko ocieplone.

2. Ścianki z betonu komórkowego słabo tłumią hałasy. Ma to duże znaczenie gdy dom jest w zabudowie szeregowej, bo może być słychać sąsiadów. 

3. Ważne - gdzie odprowadzana jest woda z dachów?  Jaki jest dojazd na działkę? Jaki jest odpływ wody z dojazdu na działkę?

  • 5 tygodnie temu...
Napisano

Witam, jeśli obecne ściany z betonu komórkowego zostały ocieplone styropianem o grubości 18 cm, nie spełniają one aktualnych wymagań pod względem termoizolacyjności. Należy zerwać obecne docieplenie i zastosować styropian grafitowy o współczynniku lambda 0,031 W/mK i minimalnej grubości 15 cm, np. http://www.knauf-industries.pl/products,product,204,etixx-fasada--31.html  Tak jak pisał przedmówca, na pewno należy wymienić okna, obecne wymagania termoizolacyjności dla okien to minimum Uw=0,23 W/m2K, a od 2021 roku – 0,2 W/m2K. Doprowadzenie budynku do poziomu obowiązujących a nawet przyszłych wymagań energooszczędności będzie miało znaczenie dla wartości nieruchomości.

Napisano

moim zdaniem kwestia ceny. Wygląda z opisu nieźle, jak na deweloperski. Kwestia dokladności wykonania, w tym ocieplenia. Poddasze zazwyczaj łatwo docieplić, ścianyc-to większy problem - ae raczej bym dodał styropianu, jeśli już, niż zdzierać i dawać nowy. Podłoga ocieplona 15 cm styropianu - jeśli dokładnie - wg mnie nieźle, choć nie pasywnie.

 

Konstrukcja, ściany - z opisu solidne. Okna - tu może być mizeria. 

Jak napisałem - kwestia ceny + ewentualne poprawki - albo trochę wyższe koszty ogrzewania. Przy tym nowym domu chyba wybrałbym trochę wyższe koszty grzania. 

 

Ale porada fachowca na miejscu po wizji - jeśli się nie znacie na budownictwie - wskazana.

 

Dnia 12.09.2017 o 17:01, Elfir napisał:

Lepsze parametry to min. 20-30 cm styropianu w podłodze i min. 30 cm wełny w dachu.

To już chyba parametry domu pasywnego, tylko wtedy na  dachu 40 - 50 cm wełny :14_relaxed: 

  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...