Skocz do zawartości

Wstawienie drzwi balkonowych


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam.

Mam pytanie odnośnie wstawienia drzwi balkonowych - poniżej dwa 'projekty', nie wiem który będzie łatwiejszy do wykonania. W pierwszym wiąże się to z wykuciem nowego otworu w ścianie - czy potrzebuję wtedy pozwolenia na budowę czy tylko na zgłoszenie? Jest to ściana z cegieł w kamienicy (własność).

W drugim projekcie jest 'tylko' powiększenie otworu na drzwi i do tego zmiana okien + przeniesienie kaloryfera. Czy tu też potrzeba pozwolenia na budowę czy na zgłoszenie?

Ewentualnie wchodzi w grę jeszcze likwidacja okien i wstawienie na ich miejsce drzwi po całości - tylko gdzie wtedy najlepiej przenieść kaloryfer?

A może inne pomysły? Powód remontu - wejście do ogródka od strony ulicy.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

1.jpg

2.jpg

Edytowano przez Damian.gfc (zobacz historię edycji)
Napisano

Z wykuciem całkiem nowego otworu na drzwi balkonowe wiązałaby się można powiedzieć potężna przeróbka nadproża jeśli byłaby w ogóle możliwa.Ja bym drogą "najmniejszego oporu" zastosował wariant drugi.Wtedy z nadprożem nic nie robisz i dajesz zamiast np grzejnika V22 lub C22 bo taki chyba masz ,grzejnik V33 lub C33 o tej samej mocy cieplnej ale krótszy.Fakt że wtedy więcej odstaje od okna ale coś za coś. Tak to widzę tak na szybko.

Napisano
55 minut temu, Buster napisał:

Z wykuciem całkiem nowego otworu na drzwi balkonowe wiązałaby się można powiedzieć potężna przeróbka nadproża jeśli byłaby w ogóle możliwa.Ja bym drogą "najmniejszego oporu" zastosował wariant drugi.Wtedy z nadprożem nic nie robisz i dajesz zamiast np grzejnika V22 lub C22 bo taki chyba masz ,grzejnik V33 lub C33 o tej samej mocy cieplnej ale krótszy.Fakt że wtedy więcej odstaje od okna ale coś za coś. Tak to widzę tak na szybko.

słuchaj Bustera dobrze Ci radzi.

i uwierz mi nie chce Ci się wykuwać starego nadproża i wstawiać dłuższego

Napisano

Takie remonty,  w rozumieniu przepisów ustawy Prawo budowlane należy zakwalifikować do przebudowy obiektu budowlanego, a więc ich wykonanie wiąże się z koniecznością uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę.

Na 1 wariant bardzo kosztowny raczej nie dostaniesz zgody i pozwolenie na budowę.

Wariant drugi bardzo możliwy i przyłącza od grzejnika nawet pasują.

Wariant trzeci drzwi po całości + grzejnik podłogowy - optymalne rozwiązanie współgra z elewacją.

Dowiedz się czy od konserwowego  nie potrzebna zgoda (rejestr zabytków).

 

Do tego jeszcze, schody lub taras zewnętrzny.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam duży problem a mianowicie muszę wypełnić otwór w suficie o głębokości ok 25-20 cm kotwą chemiczną najszczelniej jak się da. Aplikacja może odbyć się od dołu do góry...inaczej sie nie da. Dzióbek do aplikacji ma dlugość 10-15 cm  czyli zostanie pusta przestrzeń 10-15 cm .Jak to zrobić wg Was, żeby wcisnąć tę masę najdalej jak się da, najlepiej do samego końca pod górę. Myślałem, żeby jakimś kołkiem tam to wcinąć ale możnaby jakoś ten "dzióbek " przedłużyć ....? To taka nietypowa sytuacja, co radzicie ?Jakies pomysły ?    Drugie pytanie - czy znacie jakaś kotwę chemiczną dedykowaną do sufitów , dachów ? właśnie z dłuższym "dzióbkiem" do aplikacji? Czy wystarczy zwykła z marketu budowlanego? Aczkolwiek patrzyłem tam to bieda straszna  o doradztwie nie wspominam, bo co jeden sprzedawca to lepsze "porady" daje ...
    • Rozumiem że się niecierpliwisz, ale mnożenie tematów nie ma sensu. Ten pierwszy został zauważony przez tych którzy są na forum w weekendy, ale pewnie nikt nie czuje się na siłach, aby odpowiedzieć. Ja też Ci nie podpowiem, bo znam się na ogrzewaniu podłogowym elektrycznym, a prąd - jak wiadomo - płynie równo dobrze zarówno z górki jak i pod górkę, więc analogii z wodą tu nie ma.  Pewnie dopiero w poniedziałek pojawią się specjaliści.
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...