Skocz do zawartości

Impregnacja desek tarasowych z modrzewia europejskiego


jayp

Recommended Posts

Zakupiłem deski z modrzewia europejskiego.
Chcę je wyłożyć na balkonie. 
I teraz pytanie. Czy można to zaimpregnować samym olejem czy pierw np. sadolin slassic (który zabezpiecza przed pleśnią, wykwitami, chłonięciem wody) + później olej (olejowanie)?

 

Jakie środki polecacie które można bez problemu kupić w Bricomarché lub PSB Mrówka?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zanim położę deskę muszę zabezpieczyć beton balkonu przed wsiąkaniem wody, grzybem itd.
Przy ścianie są szpary - co w nie dać - jakiś silikon?
Później jak już uszczelnie szczeliny to pójdzie na to taśma uszczelniająca firmy sopro + zaprawa uszczelniająca - ale jaka?
Co na resztę powierzchni balkonu-jakaś folia w płynie? Wcześniej trzeba czymś gruntować?

 

Zdjęcia jak to teraz wygląda:

foto1.jpg

foto2.jpg

foto3.jpg

foto4.jpg

foto5.jpg

foto6.jpg

Edytowano przez jayp (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Dnia 9.06.2017 o 15:04, joks napisał:

pomijając fakt że z tym betonem nie trzeba nic robić ......ale skoro się upierasz to zamazać wszystko dysperbitem na grubo , szczególnie na łączeniach ze ścianą i po kłopocie...

Rozwiń  

A może tak -> Szczeliny uzupełnić uszczelniaczem dekarskim.
Na powierzchnię betonową i na folię uszczelniającą dwuskładnikowa izolacja np Cemizol 2EP, albo Mapei Mapelastic

Link do komentarza

Szczeliny są i będą bo to dylatacja. Nie kombinuj bo przekombinujesz z ta chemią, to nie jest podkład betonowy na gruncie abyś musiał dobrze go zaizolować. Chcesz to jak pisał joks, daj dysprerbit, pierwsza warstwę pomaluj pół na pół z wodą to taki grunt a potem z dwa, trzy razy samym dysperbitem. Deski chyba nie będziesz kład bezpośrednio na beton tylko jakieś legary dasz.

Co do impregnacji desek to sam wosk by wystarczył, ale jak chcesz go dodatkowo zaimpregnować to tylko impregnatami bezbarwnymi.

Link do komentarza
  Dnia 9.06.2017 o 20:27, mhtyl napisał:

Szczeliny są i będą bo to dylatacja. Nie kombinuj bo przekombinujesz z ta chemią, to nie jest podkład betonowy na gruncie abyś musiał dobrze go zaizolować. Chcesz to jak pisał joks, daj dysprerbit, pierwsza warstwę pomaluj pół na pół z wodą to taki grunt a potem z dwa, trzy razy samym dysperbitem. Deski chyba nie będziesz kład bezpośrednio na beton tylko jakieś legary dasz.

Co do impregnacji desek to sam wosk by wystarczył, ale jak chcesz go dodatkowo zaimpregnować to tylko impregnatami bezbarwnymi.

Rozwiń  

Czyli nie dawać nic w szczeliny? Bo ktoś na innym forum podpowiedział aby tam dać uszczelniacz dekarski.A na powierzchnię betonową i na folię uszczelniającą dwuskładnikowa izolacja np Cemizol 2EP, albo Mapei Mapelastic.


Czyli co - dysprerbit rozrobić pół na pół z wodą i użyć jakby gruntu. Potem na to sam dysprerbit i powinno być ok?
A ten dysprerbit to nie będzie zbyt szczelny? Beton też chyba musi trochę oddychać, co?

Link do komentarza
  Dnia 9.06.2017 o 20:57, jayp napisał:

Czyli nie dawać nic w szczeliny? Bo ktoś na innym forum podpowiedział aby tam dać uszczelniacz dekarski.A na powierzchnię betonową i na folię uszczelniającą dwuskładnikowa izolacja np Cemizol 2EP, albo Mapei Mapelastic.


Czyli co - dysprerbit rozrobić pół na pół z wodą i użyć jakby gruntu. Potem na to sam dysprerbit i powinno być ok?
A ten dysprerbit to nie będzie zbyt szczelny? Beton też chyba musi trochę oddychać, co?

Rozwiń  

Jeżeli już tak bardzo chcesz to możesz dać ten uszczelniacz, w końcu to nie jest dużo koszt ale ta izolacja o której piszesz to już znaczny wydatek i to na dodatek niepotrzebny.

Tak, najpierw pół na pół z woda a potem samą masą. Pytasz czy nie będzie zbyt szczelny, a izolacje jaką chciałeś zastosować to nie była by zbyt szczelna?:icon_biggrin: zadaniem izolacji jest własnie szczelność.

Deski w jaki sposób chcesz układać?

Link do komentarza
  Dnia 10.06.2017 o 06:05, mhtyl napisał:

Jeżeli już tak bardzo chcesz to możesz dać ten uszczelniacz, w końcu to nie jest dużo koszt ale ta izolacja o której piszesz to już znaczny wydatek i to na dodatek niepotrzebny.

Tak, najpierw pół na pół z woda a potem samą masą. Pytasz czy nie będzie zbyt szczelny, a izolacje jaką chciałeś zastosować to nie była by zbyt szczelna?:icon_biggrin: zadaniem izolacji jest własnie szczelność.

Deski w jaki sposób chcesz układać?

Rozwiń  

A środek nie powinien być paroprzepuszczalny?

Link do komentarza
  Dnia 10.06.2017 o 15:23, jayp napisał:

Środek który proponujesz.

Deski będą układane tak jak na zdjęciu - czyli tak aby swobodnie woda grawitacyjnie spadała.

unnamed.png

Rozwiń  

Coś z drewnochronu albo lepiej z Sadolina.

Pytając o ułożenie desek nie miałem na myśli w jakim kierunku tylko 

  Dnia 9.06.2017 o 20:27, mhtyl napisał:

Deski chyba nie będziesz kład bezpośrednio na beton tylko jakieś legary dasz.

Co do impregnacji desek to sam wosk by wystarczył, ale jak chcesz go dodatkowo zaimpregnować to tylko impregnatami bezbarwnymi.

Rozwiń  

i desek nie układa się na styk.

Link do komentarza
  Dnia 11.06.2017 o 05:09, mhtyl napisał:

Coś z drewnochronu albo lepiej z Sadolina.

Pytając o ułożenie desek nie miałem na myśli w jakim kierunku tylko 

i desek nie układa się na styk.

Rozwiń  

Nikt na styk ich nie będzie układał. Pomiędzy deskami będzie przerwa 0,5 cm. Tak samo od ściany 0,5 cm.

 

A czy ten dysperbit nie śmierdzi jak się nagrzeje przez promienie słoneczne? Nie chcę aby uwalniał zapach alla asfalt.
Taki będzie dobry:

https://budujmy.eu/pol_pl_Dysperbit-DN-Hydroizolacja-20-kg-385_1.jpg

 

Na łączeniach płyty balkonowej ze ścianą trzeba wykonać tzw. Fasetę czyli wypełnienie tego połączenia materiałem (np. CX-5 ceresitu)? Czy nie jest to konieczne? Bo teraz tam jest kąt 90 stopni.


Co myślisz o Cemizol 2EP?

Link do komentarza

Ok, jedno ustaliliśmy, desek nie będziesz układał na tyk, a na czym je będziesz układał, do czego je będziesz przymocowywał?

Ten dysperbit może być, nie będzie śmierdział bo jest on na bazie wody. Możesz zrobić probe gdzieś na boku aby się przekonać że po wyschnięciu nie śmierdzi.

Nie znam wymienionej chemii, więc nie wypowiem się czy to może czy nie może być.

Link do komentarza
  Dnia 13.06.2017 o 08:47, mhtyl napisał:

Ok, jedno ustaliliśmy, desek nie będziesz układał na tyk, a na czym je będziesz układał, do czego je będziesz przymocowywał?

Ten dysperbit może być, nie będzie śmierdział bo jest on na bazie wody. Możesz zrobić probe gdzieś na boku aby się przekonać że po wyschnięciu nie śmierdzi.

Nie znam wymienionej chemii, więc nie wypowiem się czy to może czy nie może być.

Rozwiń  

Pierw pójdą podkładki 8 mm firmy spax. Na to legary. Na legary pójdzie specjalna taśma izolująca firmy spax. Następnie deski przykręcone do legarów odpowiednimi wkrętami ze stali nierdzewnej.

Czy ten konkretny produkt będzie odpowiedni Dysperbit Dn http://www.izolex.pl/pl/dysperbit_dn.php
bo akurat jest u mnie bricomarche

Link do komentarza
  Dnia 13.06.2017 o 10:13, jayp napisał:

Pierw pójdą podkładki 8 mm firmy spax. Na to legary. Na legary pójdzie specjalna taśma izolująca firmy spax. Następnie deski przykręcone do legarów odpowiednimi wkrętami ze stali nierdzewnej.

Czy ten konkretny produkt będzie odpowiedni Dysperbit Dn http://www.izolex.pl/pl/dysperbit_dn.php
bo akurat jest u mnie bricomarche

Rozwiń  

Własnie chodziło mi o te legary, czy będziesz je dawał czy nie. Takie zamocowanie jakie opisałeś spokojnie może być i nic nie trzeba robić z powierzchnia balkonu.

Tak, ten dysperbit może być, nic nie będzie Ci śmierdziało, tylko pamiętaj aby pierwsza warstwę pomalować pół na pół  rozrobioną  z wodą, to taki grunt a potem już dwie, trzy warstwy gotową masą. Tylko nie kupuj go w wiaderku 20 l bo byś cale osiedle nim wymalował:icon_biggrin:  Są w mniejszych, chyba najmniejsze to 5 l i takie wiadereczko spokojnie Ci starczy.

Link do komentarza
  Dnia 13.06.2017 o 10:31, mhtyl napisał:

Własnie chodziło mi o te legary, czy będziesz je dawał czy nie. Takie zamocowanie jakie opisałeś spokojnie może być i nic nie trzeba robić z powierzchnia balkonu.

Tak, ten dysperbit może być, nic nie będzie Ci śmierdziało, tylko pamiętaj aby pierwsza warstwę pomalować pół na pół  rozrobioną  z wodą, to taki grunt a potem już dwie, trzy warstwy gotową masą. Tylko nie kupuj go w wiaderku 20 l bo byś cale osiedle nim wymalował:icon_biggrin:  Są w mniejszych, chyba najmniejsze to 5 l i takie wiadereczko spokojnie Ci starczy.

Rozwiń  

Właśnie zadzwoniłem do producenta tego preparatu Dysperbit Dn i Pan z infolinii nie polecił mi stosować tego środka pod deski, legary, ogólnie na balkon. Powiedział, że lepszym środkiem będzie cemizol hsr. Chodzi szczególnie o odporność na uv i ewentualny zapach który jednak może się wydzielać przy wyższych temperaturach.

Link do komentarza

Jeżeli o promienie uv to będzie przykryty deskami, jeżeli chodzi o zapach to jest to środek bezwonny na bazie wody, nie reaguje ze styropianem czyli nie zawiera żadnych substancji żrących, a czy faktycznie śmierdzi tak aby było czuć? wątpię ale i też nie powiem że nie. 

Ten Cemizol hsr być może jest dobry ale i cena tez jest wyższa od dysperbitu. Gdybyś miał np taras na gruncie z wylewka betonowa to izolacja była by jak najbardziej wskazana albo gdybyś chciał na tym balkonie położyć płytki to tez izolacja wskazana, ale Ty masz balkon w "powietrzu" więc nic nie będzie się działo.

Legary będą z pcv jak domniemywam, a mocować deski możesz za pomocą niewidocznych łączeń.

Link do komentarza
  Dnia 13.06.2017 o 12:36, mhtyl napisał:

Gdybyś miał np taras na gruncie z wylewka betonowa to izolacja była by jak najbardziej wskazana albo gdybyś chciał na tym balkonie położyć płytki to tez izolacja wskazana, ale Ty masz balkon w "powietrzu" więc nic nie będzie się działo.

Rozwiń  

To w końcu dać Dysperbit Dn czy nie... bo już się pogubiłem.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie musisz wlewać do naczynia. Zakładam, że na grzejnikach masz zawory, tzn na przyłączu i na powrocie powinny być małe zaworki, tzn takie śrubki imbusowe, które wkręcasz do środka i odcinasz zasilanie i powrót wody z grzejnika. Najpierw zamykasz zasilanie grzejnika do którego zamierzasz wlać środek czyszczący. Wypuszczasz wodę z kotła czy tam innego źródła zasilania, wypuszczasz mniej więcej tyle ile potrzebujesz wlać. Odkręcasz korek w grzejniku na górze, wlewasz, zakręcasz korek, odkręcasz zasilanie grzejnika, dobijasz wody, odpowietrzasz i środek czyszczący krąży już sobie w obiegu. Pod warunkiem, bo ja to opisuję jak ja robiłem, że kocioł znajduje się poniżej grzejnika do którego zamierzasz wlać. Jak kocioł jest na tym samym poziomie co grzejniki lub wyżej, trzeba to zrobić na odwrót. Czyli najpierw zamknąć zasilanie grzejnika, wykręcić śrubkę z powrotu grzejnika, wypuścić wodę z samego grzejnika, żeby było szybciej trzeba popuścić korek na górze grzejnika, wlać środek do grzejnika, zakręcić powrót, odkręcić zasilanie i dobić wody. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Jakie oświetlenie polecacie do łazienki? LED, żarówki, punktowe 1-2mocne źródła światła? Dom z lat '90, na chwile obecną 2 punkty oświetlone + LED wokół lustra...
    • nie kumam do naczynia wlać nie mogę bo i tak nie popłynie w grzejniki do grzejnika, to myślałem by wlewać, ale 50% wody zinstalacji musiał bym wylać by   wlaś w grzejniki np. przez odpowietrznik....   Napisz proszę jaśniej jak Ty  to widzisz...   Załączam rysunek   Jak wleje do baniaka to wszystko zostanie na spodzie - mało co popłynie przy uzupełnianiu, a mam wyliczone... Jak przeleje to resztki wywale w odpływ Stąd też kombinuje by pod cisnieniem, kompresorem wprowadzić to przy kotle, tylko jak zbudować na szybko zbiornik, który pozwoli  wtłoczyć srodek pod cisnieniem 3-4bar w instalacje. Jak nie ma patentu jakiegoś kompresor, dętka to będe zlewal wode i lał w instalację np. przez odpowietrznik... Zakręce, uzupełnie od góry  wodą, uruchomie pompę, zamieszam i git, ale szukam jak najprostrzego rozwiązania tak w 30min, bo tyle będe miec czasu na weekendzie
    • eee, w 80% tam gdzie jest kotłownia to sucho, aż się cement kruszy w 20%tam gdzie do tej pory były trzymane warzywa - zimna, nieogrzewana - jest wilgoć, ale bez grzyba. Wietrzona, chłodzona pow. z zewnątrz...
    • Ściany są suche w miarę? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...