Skocz do zawartości

Co spowodowalo to pękniecie?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam.

We wtorek zalewalem strop na budynku nad parterem.

Beton z gruszki B25.

Niestety w piątek czyli po 3 dniach od zalania zauwazylem pękniecie na wieńcu (patrzać od góry ze stropu) w okolicach rdzeni żelbetowych (nie wiem czy tak to sie fachowo nazywa)

Pękniecie jest w miejscu gdzie zbrojenia (wypuszczone 4 druty 12fi) gdzie wieniec nad parterem bedzie się łączyl z wiencem juz nad poddaszu.

Pękniecie jest w ksztlacie kwadratu , koła wlasnie tak jakby po obwodzie tych wypuszczonych drutow .

Dodam , ze kierownik budowy był obecny podczas zalewania stropu gdzie wczesniej odebrał zbrojenie i wszystko było ok.

Beton był również zawibrowany oraz odpowiednio pielęgnowany bo polewalem go cbardzo czesto (nadal to robie)

Pękniecie ma z 0,2-0,3mm.

Pytanie jest takiej co moglo spowodowac to pękniecie  i czy to grozne dla budynku? Z kierownikiem jeszcze nie rozmawialem bo w tym tyg sie z nim umowie.

Dodam ze ze stropem jest wszsytko ok

 

Tutaj zdjecie ilustrujace o co mi chodzi :

 

63dd1050c181b58d.jpg

 

Edytowano przez thomas19788 (zobacz historię edycji)
Napisano

Jest to jak najbardziej normalne, nie ma czym się przejmować. Jedyne o co mogę zapytać to czy polewałeś/pielęgnowałeś  woda wylewkę betonową?

Napisano
3 minuty temu, mhtyl napisał:

Jest to jak najbardziej normalne, nie ma czym się przejmować. Jedyne o co mogę zapytać to czy polewałeś/pielęgnowałeś  woda wylewkę betonową?

Kierownik budowy kazal praktycznie po kilkudzIesieciu minutach zraszac lekko strop bo byla dosc wysoka temperatura.

Gdy juz beton troche stwardnął tak po 3-4 h to byl polewany co godzine bo tak jtak wspominalem bylo cieplo w tym tyg.

DOdam ze w 3 pierwszych dobach nawet w nocy raz go polewalem .

Strop jest w 100% ok tylko to pękniecie jest w 1 miejscu ale to na wiencu przy tych drutach.

Dziwne to ze nie pękło po 1 dniu tylko po 4 . Zauwazylem to z godziny na godzine jak polewalem woda .

 

Obecnie mam przerwe na budowie z 3 tyg .

Pytanie czy powinieniem cos z tym zrobic.

Czy mozna podkuc ten fragment i zalac potem w calosci z wieńcem juz na poddaszu? czy zostawic to i się nie przejmowac?

Napisano

Nic nie musisz robić, przecież do tych prętów co wystawiają przyjdą jeszcze przęsła pionowe do wieńca kolankowego i to wszystko zostanie zalane betonem. Popękało bo zbrojenie, druty są na wierzchu. tak samo by się porobiło gdyby zbrojenie poziome było za płytko otulone betonem, tez by popękało. Podejrzewam, że przy innych wyjściach  na słupki pęknięcia też się pojawią.

Pielęgnowałeś beton dobrze.

Napisano
3 godziny temu, mhtyl napisał:

Nic nie musisz robić, przecież do tych prętów co wystawiają przyjdą jeszcze przęsła pionowe do wieńca kolankowego i to wszystko zostanie zalane betonem. Popękało bo zbrojenie, druty są na wierzchu. tak samo by się porobiło gdyby zbrojenie poziome było za płytko otulone betonem, tez by popękało. Podejrzewam, że przy innych wyjściach  na słupki pęknięcia też się pojawią.

Pielęgnowałeś beton dobrze.

Dziekuje Panu za odpowiedz.

 

Chcialem dopytac jeszcze zeby bylo jasne bo nie wiem czy dobrze opisalem pękniecie.

 

Pękniecie jest w ksztalcie kwadratu o wymiarach +/- 15cm na 15cm czyli tak jakby w srodku tego pekniecia znajdowaly sie te 4 druty

f7183f9737336776gen.jpg

Temu tak dokladnie opisuje bo nie ukrywam ze sie tym przejolem a z kierownikiem bede sie widzial dopiero widzial.

 

Dlatego teraz o to pytam bo gdyby to bylo cos gorznego to mozna by to bylo naprawic jeszcze teraz bo niebawem bede mial dach i wtedyto juz byloby ciezko

 

Rozumiem olac temat i wyluzowac?

Napisano
3 godziny temu, thomas19788 napisał:

 

 

Rozumiem olac temat i wyluzowac?

Coś w ten deseń:icon_biggrin: Daj znać co kierownik stwierdził.

Napisano

według mnie masz tam zbyt płytko zalane strzemiono , które daje wymiar tym czterem prętom , weż młotek i delikatnie odkuj trochę z wierzchu i zobaczysz , to nic grożnego , olej to i spij spokojnie .

Napisano
18 godzin temu, xbox napisał:

w projekcie pewnie zaznaczone jest jaka jest graniczna szerokość rys.

:takaemotka:  Ty jesteś jeszcze lepszy niż zenek.

Napisano
5 minut temu, xbox napisał:

a nie jest tak?

 

Niestety nie jest.

Napisano

tak jak napisano wyżej - kurcz betonu ale to przez to pojawić  się mogą rysy.

Mhtyl ja mam w projekcie graniczna szerokość rys np przy wykonaniu płyty betonowej

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...