Skocz do zawartości

Wentylacja w mieszkaniu


Recommended Posts

Napisano

Pytanie z formularza ze stronyhttps://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Mieszkam w bloku na 4 piętrze. W moim mieszkaniu chciałabym poprawić wentylację. Obecnie jest ona grawitacyjna, ale nie spełnia swojej funkcji. Mam jednak problem, ponieważ na szybach oraz płytkach w łazience skrapla się woda i wychodzi pleśń. Jaki system wentylacji mogłabym zastosować aby pozbyć się problemu? Czy warto w kawalerce zainstalować rekuperator (jaki będzie lepszy) czy wystarczy może czujnik wilgoci? Czy do tego typu prac muszę korzystać z firmy czy może to wykonać budowlaniec? W tym roku zamierzam wymienić okna i zastanawiam się czy warto montować w nich nawiewniki i czy nie będzie przez nie wiało przy silnych wiatrach i mrozie?

Napisano
Dnia 11.05.2017 o 10:27, Pomocnik napisał:

Mam jednak problem, ponieważ na szybach oraz płytkach w łazience skrapla się woda i wychodzi pleśń.

Czy wszędzie na płytkach skrapla para i pojawia się pleśń, czy tylko na jakiejś ścianie,albo jednym miejscu?

Bo np. może to być w miejscu zewnętrznej nieocieplonej ściany, komina wentylacyjnego zimnego lub nieizolowanej rury zimnej wody.

Albo braku otworów nawiewnyh w drzwiach łazienki - ciekawe, czy ta para skroplona jest zawsze czy niekiedy?

 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Najpierw odpowiedziałbym na pytania Zenka - słuszne spostrzeżenia.

Jeśli skrapla się wszędzie w łazience to po prostu nie ma przepływu powietrza.

Widzę 2 opcje:

1. Stosowana powszechnie, czyli nawiewniki higrosterowane w oknach + wentylator wyciągowy łazienkowy  (2 biegi - 1 na stałe, 2 załączany obwodem światła)  + podcięcia/kratka w drzwiach łazienkowych. Nawiewniki maja małe przepływa (od kilku do 20-kilku m3/h - nie będzie "wiało". 

2. Rekuperator do kawalerki - problem będzie z miejscem, nawet przy małych i płaskich jednostkach. Plus nie da się odizolować od szumu pracy jednostki, która będzie wisieć "nad głową". Opcją może być rekuperator jednorurowy, montowany w ścianie ( nasz HRU-WALL) - wymieni powietrze w głównym pomieszczeniu kawalerki, ale do łazienki i tak wstawiłbym wentylator załączany wraz ze światłem, żeby odciągnął nadmiar wilgotnego powietrza.

Opcja 2 odzyskuje ciepłe powietrze z mieszkania, ale przepływ się zaburzy podczas gdy rekuperator będzie w trybie wyciągu, a wentylator w łazience będzie pracował. 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...