Skocz do zawartości

Ogrzewanie gazowe


Recommended Posts

Napisano

Witam

Mam domek o powierzchni ok 100 metrów który jest bardzo stary, parter około 1900 rok zbudowany z kamienia, piętro z cegły z lat 60 ... dom ma ocieplony dach około 10 cm, ocieplony 15 steropianem, stoimy teraz przed wyborem ogrzewania. W tej chwili jest kocioł zasypowy węglowy, dół jest ogrzewany tylko okazjonalnie kominkiem. Chcemy poprowadzić ogrzewanie na parterze, normalne grzejniki tylko zastanawiamy się nad gazowym, znamy koszty założenia, niestety ciężko wyliczyć koszty ogrzewania.

wychodzi nam w programie wskaźnik zapotrzebowania 60 w m2, roczni 13960 kwg, roczni e na ogrzewanie gazem dałoby to około 3220 czy jest to możliwe?? Jesteśmy ciepłolubni zastanawiam się czy takie koszty są możliwe do osiagniecia prz y domu z kamienia... dla nas są to bardzo obiecujące... boję się że realnie wzrosną do 5000 ....

pozdrawiam

Napisano

Koszt 1kWh z węgla przyjmuje się ok 0.17gr, gazu 0.23. Dodatkowo spalane bylo w kotle zasypowym z nie wiadomo jaka sprawnością. Dlaczego koszt gazu ma być 2x jak gaz?

Napisano

No właśnie każde źródło mówi inaczej...tej zimy spaliliśmy 3 tony węgla, ale wiecie jak to jst z zasypowym..,.kiedy nas nie ma nie grzejemy potem temperatura w domu wysoka, w dodatku parter nie ma jeszcze pociągniętej instalacji, jak wspomniałem jest teraz okresowo ogrzewany kominkiem ...

 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Mazi88 - To jest dalece idące uproszczenie tematu.

Rola ceny nośnika energii maleje wraz ze wzrostem energooszczędności budynku.

Wówczas nie liczy się cena nośnika ale koszty instalacyjne. Dlatego domy pasywne grzeje się najdroższym nośnikiem energii, prądem, który jest jednocześnie najtańszy w montażu.

Ja swój nowy dom gazem ogrzewam ok. 3 x taniej niż teściowa stary dom węglem. Powierzchnia mieszkalna domów podobna (bo teściowa ma jeszcze nieogrzewaną piwnicę).

 

Jednak w przypadku starego, nieocieplonego domu najtaniej wychodzi węgiel, drewno (lub inna biomasa).

PC to też dobra alternatywa, ale bardzo droga w montażu.

Napisano

tomekbijou, 

Jeżeli wprowadził Pan dobre parametry do programu, to przy zapotrzebowaniu na energię cieplną rzędu 13960 kWh i zastosowaniu kotła kondensacyjnego, roczne koszty ogrzewania powinny zawierać się w przedziale 3200-3500 PLN. Jeżeli zastanawia się Pan nad takim rozwiązaniem ważnym aspektem jest dobór nowych grzejników na parametry niskotemperaturowe. Wpłynie to na wyższy odzysk ciepła kotła z pary wodnej znajdującej się w spalinach. 
W sprawie doboru kotła, zachęcam do kontaktu z autoryzowanym instalatorem marki Junkers. Na stronie internetowej http://www.junkers.pl/ znajduje się wyszukiwarka instalatorów w zależności od miejsca zamieszkania. Można również skorzystać z całodobowej infolinii pod numerem telefonu: 801 600 801. Zachęcam również do odwiedzenia strony internetowej, na której znajdują się szczegółowe informacje odnośnie kotłów kondensacyjnych z rodziny Cerapur: http://www.junkers.pl/produkty/kotly/kotly-kondensacyjne/
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Junkers
 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej ekipo! 👋 Mam pytanie do wszystkich, którzy spędzają czas w warsztacie: czy Wasze narzędzia też czasem "znikają" w skrzynkach i szafkach? 😅 Zastanawiam się, jakie macie sposoby na utrzymanie porządku i szybki dostęp do narzędzi. Czy korzystacie z organizerów, przegródek, a może sami coś projektujecie? Słyszałem, że niektórzy drukują własne uchwyty i organizery 3D – to naprawdę działa? Podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami – może razem znajdziemy sposób, żeby nasze warsztaty były bardziej zorganizowane i mniej frustrujące! 💡🛠️ Dzięki z góry za odpowiedzi!  
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...