Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Co jest praktyczniejszym rozwiązaniem: techniczne drzwi zamontowane w podwójnej bramie garażowej, dwie pojedyncze bramy, a może jedna podwójna i boczne (niezależne) drzwi do garażu?

Czy ktoś ma doświadczenie z takimi rozwiązaniami?

Niezależne drzwi są przydatne, gdy garaż pełni również funkcję składziku na rowery czy inne rzeczy (jak to zwykle bywa) lub przydomowego warsztatu i można do niego wejść z innej strony, nie przeciskając się przez zaparkowane samochody. A jak sprawa wygląda z drzwiami w bramie garażowej. Czy taka brama jest dużo droższa od modelu bez drzwi? Czy warto za takie rozwiązanie dopłacić?

Gość Razmes
Napisano

Tak, wersja z drzwiami technicznymi w bramie segmentowej to koszt mniej więcej plus 1000 zł. Do tego trzeba pilnować domknięcia drzwi przy prowadzącym automacie.

Napisano
13 godzin temu, Razmes napisał:

 

Do tego trzeba pilnować domknięcia drzwi przy prowadzącym automacie.

:icon_biggrin: Od tego aby brama nie zamknęła się z otwartym i drzwiami są zabezpieczenia elektroniczne i mechaniczne które to powodują samoczynny powrót/zamknięcie się drzwi, a jeżeli drzwi są otwarte nie pozwolą owe zabezpieczenia elektroniczne na zamknięcie się bramy z otwartymi drzwiami.

 

 

19 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

A jak sprawa wygląda z drzwiami w bramie garażowej. Czy taka brama jest dużo droższa od modelu bez drzwi? Czy warto za takie rozwiązanie dopłacić?

Z drzwiami dodatkowymi w segmentowej bramie garażowej to tak jak z oknami dachowymi, jeżeli jest już konieczność to założyć/zamontować jeżeli nie ma to po co? I jeszcze pytanie, ile  i jak bardzo często będziesz z tych drzwiach technicznych korzystać? jeżeli masz wejście inne do garażu.

Gość Razmes
Napisano
2 godziny temu, mhtyl napisał:

:icon_biggrin: Od tego aby brama nie zamknęła się z otwartym i drzwiami są zabezpieczenia elektroniczne i mechaniczne które to powodują samoczynny powrót/zamknięcie się drzwi, a jeżeli drzwi są otwarte nie pozwolą owe zabezpieczenia elektroniczne na zamknięcie się bramy z otwartymi drzwiami.

A jakie to zabezpieczenia? Masz na myśli przeciążeniowe na automacie?

Napisano (edytowany)

 

1 godzinę temu, Razmes napisał:

A jakie to zabezpieczenia? Masz na myśli przeciążeniowe na automacie?

A czy ja niewyraźnie napisałem?

4 godziny temu, mhtyl napisał:

zabezpieczenia elektroniczne i mechaniczne które to powodują samoczynny powrót/zamknięcie się drzwi, a jeżeli drzwi są otwarte nie pozwolą owe zabezpieczenia elektroniczne na zamknięcie się bramy z otwartymi drzwiami.

Przeciążeniowe zabezpieczenie  jest po to aby w razie ktoś lub coś znalazło się pod bramą w czasie jej zamykania i brama odczuje opór nie do pokonania to brama ma się cofnąć, tak działają między innymi szyby w samochodach.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Gość Razmes
Napisano

Nie wiem, na czym opiera się Twoja wiedza, ale przeciążeniówka w automacie raczej nie uchroni zawiasów drzwi przejściowych przed wyrwaniem. Automat programuje się sam przy pierwszych ruchach i dobiera siłę, przez co przy cięższych skrzydłach i słabo wyregulowanych może dać maksymalną moc.

Raczej skłaniał bym się ku samozamykaczowi lub czujce otwarcia drzwi.

Napisano

 

4 minuty temu, Razmes napisał:

Nie wiem, na czym opiera się Twoja wiedza, ale przeciążeniówka w automacie raczej nie uchroni zawiasów drzwi przejściowych przed wyrwaniem. Automat programuje się sam przy pierwszych ruchach i dobiera siłę, przez co przy cięższych skrzydłach i słabo wyregulowanych może dać maksymalną moc.

 

A twoja wiedza na czym się opiera? Sądzisz, że producent bramy segmentowej z drzwiami przejściowymi nie zabezpieczy swojego produktu tylko będzie opierał się na czujności inwestora aby zamykał drzwi przed otworzeniem bramy?

Przeciążeniowe zabezpieczenie nie ma nic wspólnego z uchronieniem bramy z otwartymi drzwiami.

Czytasz moje posty między wierszami. Czy ja pisałem o zabezpieczeniu przeciążeniowym przy otwieraniu bramy? Pisałem jak działa przeciążeniowe przy zamykaniu.

9 minut temu, Razmes napisał:

 

Raczej skłaniał bym się ku samozamykaczowi lub czujce otwarcia drzwi.

 

5 godzin temu, mhtyl napisał:

zabezpieczenia elektroniczne i mechaniczne które to powodują samoczynny powrót/zamknięcie się drzwi, a jeżeli drzwi są otwarte nie pozwolą owe zabezpieczenia elektroniczne na zamknięcie się bramy z otwartymi drzwiami.

Przecież o tym pisałem wcześniej o samo-zamykaniu i zabezpieczeniu przy otwartych drzwiach.

Nie chce mi się szukać w opisach technicznych producentów drzwi segmentowych jak fachowo nazywają się te zabezpieczenia, ale założę się na 200% że mają takie o jakich pisałem w poście #3.

 

Gość Razmes
Napisano
4 minuty temu, mhtyl napisał:

a jeżeli drzwi są otwarte nie pozwolą owe zabezpieczenia elektroniczne na zamknięcie się bramy z otwartymi drzwiami.

Czujesz sens? Czy się przejęzyczyłeś?

Napisano

:zalamka:O.o Po chińsku nie pisałem, czego nie rozumiesz?

a jeżeli drzwi są otwarte

nie pozwolą owe zabezpieczenia elektroniczne

na zamknięcie się bramy z

otwartymi drzwiami. 

 

Gość Razmes
Napisano

...zamknięcie się bramy z otwartymi drzwiami... Otwierasz drzwi w otwartej bramie?

Napisano

Nie można było tak od razu zwrócić uwagi? Ale to nie zmienia faktu że nie wiedziałeś o co mi chodziło. Pomyłka wynikła z tym zamykaniem/otwieraniem drzwi i bramy.

 

Gość Razmes
Napisano
54 minuty temu, mhtyl napisał:

Ale to nie zmienia faktu że nie wiedziałeś o co mi chodziło.

No dokładnie, nie wiedziałem o co Ci chodziło.

Samozamykacze zwykle są za dopłatą. Wszelakie czujki również. Co zwiększa koszt i tak niekiedy srogiej dopłaty za drzwi. Plus osłabia konstrukcję bramy ( w stosunku do złożonej z pełnych paneli). A to ma też wpływ na łatwość ewentualnego sforsowania przez włamywaczy.

Siły potrzebne do podniesienia bramy i jej opuszczenia są różne. Automat ustawia dwie wartości. Im większa, tym żywotność automatu spada (liczba cykli). Stań pod opuszczającą się bramą. Dodaj później na automacie +2. Poczujesz różnicę.

Tak, montowałem kiedyś bramy. Człowiek imał się różnych prac. Montowałeś bramy?

Gość Razmes
Napisano

Podsumowując. Kupujesz bramę z drzwiami technicznymi- zapytaj o standardowe wyposażenie i zabezpieczenia na wypadek próby otwarcia bramy przy otwartych drzwiach.

Jeżeli są w standardzie- super. Jeżeli ich nie ma- lepiej dopłacić.

Choć kolega mhtyl twierdzi, że zawsze są w standardzie...

Napisano

Na temat oferty i możliwości doposażenia bramy najwięcej wiedzą mają producenci/sprzedawcy, ale czy żaden z Forumowiczów takowej bramy (z drzwiami) nie ma. Oczywiście, jeśli do garażu jest oddzielne wejście dylemat nie istnieje.

Czy faktycznie dopłata ok. 1000 zł (jak piszecie) i doposażenie bramy w takie drzwi dużo ułatwia? Korzysta się z tych drzwi? Czy skoro brama działa np. na pilota, nie wygodniej w ten sposób wchodzić do garażu?

 

Napisano

aa

56 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

Na temat oferty i możliwości doposażenia bramy najwięcej wiedzą mają producenci/sprzedawcy, ale czy żaden z Forumowiczów takowej bramy (z drzwiami) nie ma. Oczywiście, jeśli do garażu jest oddzielne wejście dylemat nie istnieje.

Czy faktycznie dopłata ok. 1000 zł (jak piszecie) i doposażenie bramy w takie drzwi dużo ułatwia? Korzysta się z tych drzwi? Czy skoro brama działa np. na pilota, nie wygodniej w ten sposób wchodzić do garażu?

 

Po pierwsze, na pewno takie drzwi w bramie garażowej nie ozdobią jej. Co innego jeżeli chodzi o bramę np do warsztatu samochodowego czy jakiegoś hangaru gdzie otwieranie całej bramy sprawia kłopot przy częstym wchodzeniu/wychodzeniu z pomieszczenia, ale brama do garażu jest mała więc  uważam, że takie drzwi będą tylko ja szpecić.

Po drugie, jeżeli jest dodatkowe, osobne wejście do garażu to drzwi w bramie garażowej uważam za zbyteczne.

Na koszty bym za bardzo uwagi nie zwracał bo chodzi o wygodę, jeżeli uważasz, że będziesz często wchodzić/wychodzić do garażu to takie drzwi przejściowe maja sens w innym przypadku nie.

Napisano

A jeszcze naszła mnie taka myśl. W garażu przeważnie będzie zaparkowane auto i auto przeważnie stoi blisko bramy więc mi się nie widzi przeciskając koło autka aby coś wnieść czy wynieść z garażu i czasami autka nie zarysować.

A czy wizualnie  wygląda to ładnie?

OBRAZEK246.jpg

d2.jpg

Jeżeli jest możliwość zrobienia drzwi osobno to ja bym je zrobił.

Gość Razmes
Napisano

Oprócz tego, jeżeli nie mamy możliwości montażu oddzielnych drzwi wejściowych, drzwi techniczne ograniczają szybkie wychładzanie się pomieszczenia, szczególnie zimą. Co innego otwierać całą bramę, a co innego tylko na chwilę drzwi.

Napisano

Kluczowa chyba jest tu również wielkość garażu i to, co w nim, oprócz aut, zamierzamy przechowywać. Jeśli, jak to najczęściej bywa, samochody stoją tuż za bramą, a "składzik" jest z tyłu, lub z boku, to oddzielne drzwi warto mieć właśnie z tej strony, czyli przeciwnej do bramy.

Kwestia wychładzania ogrzewanego garażu, też nie jest bez znaczenia, acz zimą zwykle rzadko wyciąga się rower czy kosiarkę:)

Gość Razmes
Napisano
27 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

Kwestia wychładzania ogrzewanego garażu, też nie jest bez znaczenia, acz zimą zwykle rzadko wyciąga się rower czy kosiarkę:)

Ale łopatę do śniegu, taczkę do jego wywiezienia, czy też znowu sanki dzieciom jakoś czasami trzeba i codziennie wydobywać :) Ale wszak każdy ma swój przydomowy bałagan i swój sposób na jego ogarnięcie :)

Napisano

aa

6 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

Fakt, łopata do śniegu i sanki są na czasie, acz odwilż, przynajmniej w Wawie, więc szybciej rower może być potrzebny :) 

Ale po co wyolbrzymiać problem? przecież do domu wchodzi i wychodzi się częściej niż do garażu, więc kryteria, że garaż będzie się wychładzał są śmieszne bo przez kilka minut ileż może się wychłodzić?

A tak poza konkursem mam pytanie. Czy ten dom jest już wybudowany czy dopiero w trakcie realizacji? Bo domniemywam, że chodzi o indywidualne podejście do tematu.

Napisano

Mam drzwi w bramie garażowej, dopłata wcale nie wynosiła 1000 PLN, znacznie mniej, a zabezpieczenie przed manewrami przy otwartych drzwiach to kwestia kilkudziesięciu złotych. Wystarczy zwykły, przemysłowy czujnik indukcyjny, stosowany powszechnie w obrabiarkach już od lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku.

https://www.google.pl/search?q=czujnik+indukcyjny&client=firefox-b-ab&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjT2YO2wJ7SAhUJtxQKHSHeA0QQsAQIdg&biw=1280&bih=611

Umieszcza się taką "śrubkę" w odpowiednim miejscu na ramie i ona bezbłędnie "wyczuwa" obecność lub nie, krawędzi skrzydła. Da się to wyregulować z precyzją do części milimetra.

Nie muszę chyba dodawać, że mnie drzwi bardzo się przydają, a czy szpecą... mam to w rzyci.

Napisano

Czyli jak ze wszystkimi wyborami,  powinny być dostosowane do konkretnych potrzeb.

Osobiście uważam, że garaż musi być duży, bo ma służyć jako dodatkowe pomieszczenie gospodarcze z funkcją parkowania - właśnie w takiej kolejności. Samochód, to tylko samochód, nie musi mieć swojego pokoju, acz zdecydowanie przyjemniej wsiada się do niego bez konieczności odśnieżania, etc. Drzwi są moim zdaniem więc niezbędne, kwestia, czy w bramie garażowej czy oddzielne, zostaje do rozstrzygnięcia na etapie dopracowywania projektu.

 

Napisano

a

3 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

Drzwi są moim zdaniem więc niezbędne, kwestia, czy w bramie garażowej czy oddzielne, zostaje do rozstrzygnięcia na etapie dopracowywania projektu.

 

Proponuję drzwi oddzielne oraz jeżeli garaż będzie w bryle budynku to musowo aby było wejście z garażu do domu.

Gość Razmes
Napisano

Garaż bez przejścia do części mieszkalnej liczony jest na innych stawkach vat. Więc wtedy nawet brama z montażem będzie liczona 23%, co według mnie nie jest opłacalne. Chyba, że np. pod własną działalność gospodarczą.

Napisano

Przejście do części mieszkalnej nie ma raczej znaczenia czy jest ono czy nie. Jedyna różnica o jakiej słyszałem to jest garaż wolno stojący i w bryle budynku, na wolno stojący nie masz żadnych ulg budowlanych.

Gość Razmes
Napisano

Może i faktycznie. Kojarzę tylko akcję sprzed 10-15 lat, gdy sąsiad się przeprowadzał do szeregowki. Zażyczył sobie jednak usunięcie zaprojektowanych drzwi do garażu. A deweloper stwierdził, że będzie musiał kupić wtedy garaż oddzielnie na wyższej stawce vat. Może tylko go tak próbował odwieźć od pomysłu. Finalnie nie zamurowano, więc ostatecznie pewien tego nie jestem. Co do oddzielnej bryły to się nie wypowiem.

Napisano

a

5 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Skoro mamy garaż w bryle domu, mamy też wejście do garażu z wewnątrz domu. Wtedy, zgaduję, rezygnujemy z dodatkowych drzwi w bramie garażowej. Poza tym drzwi takie chyba nie w każdej bramie dadzą się zamontować?

Tylko nie będziesz przecież przechodził np z rowerem przez dom na zewnątrz:icon_biggrin:, drzwi zewnętrzne najlepiej aby były z tylu garażu aby wyjście było na ogród, a wejście z garażu (który jest w bryle domu) do domu to dzisiaj chyba standard.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...