Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Co jest praktyczniejszym rozwiązaniem: techniczne drzwi zamontowane w podwójnej bramie garażowej, dwie pojedyncze bramy, a może jedna podwójna i boczne (niezależne) drzwi do garażu?

Czy ktoś ma doświadczenie z takimi rozwiązaniami?

Niezależne drzwi są przydatne, gdy garaż pełni również funkcję składziku na rowery czy inne rzeczy (jak to zwykle bywa) lub przydomowego warsztatu i można do niego wejść z innej strony, nie przeciskając się przez zaparkowane samochody. A jak sprawa wygląda z drzwiami w bramie garażowej. Czy taka brama jest dużo droższa od modelu bez drzwi? Czy warto za takie rozwiązanie dopłacić?

Gość Razmes
Napisano

Tak, wersja z drzwiami technicznymi w bramie segmentowej to koszt mniej więcej plus 1000 zł. Do tego trzeba pilnować domknięcia drzwi przy prowadzącym automacie.

Napisano
13 godzin temu, Razmes napisał:

 

Do tego trzeba pilnować domknięcia drzwi przy prowadzącym automacie.

:icon_biggrin: Od tego aby brama nie zamknęła się z otwartym i drzwiami są zabezpieczenia elektroniczne i mechaniczne które to powodują samoczynny powrót/zamknięcie się drzwi, a jeżeli drzwi są otwarte nie pozwolą owe zabezpieczenia elektroniczne na zamknięcie się bramy z otwartymi drzwiami.

 

 

19 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

A jak sprawa wygląda z drzwiami w bramie garażowej. Czy taka brama jest dużo droższa od modelu bez drzwi? Czy warto za takie rozwiązanie dopłacić?

Z drzwiami dodatkowymi w segmentowej bramie garażowej to tak jak z oknami dachowymi, jeżeli jest już konieczność to założyć/zamontować jeżeli nie ma to po co? I jeszcze pytanie, ile  i jak bardzo często będziesz z tych drzwiach technicznych korzystać? jeżeli masz wejście inne do garażu.

Gość Razmes
Napisano
2 godziny temu, mhtyl napisał:

:icon_biggrin: Od tego aby brama nie zamknęła się z otwartym i drzwiami są zabezpieczenia elektroniczne i mechaniczne które to powodują samoczynny powrót/zamknięcie się drzwi, a jeżeli drzwi są otwarte nie pozwolą owe zabezpieczenia elektroniczne na zamknięcie się bramy z otwartymi drzwiami.

A jakie to zabezpieczenia? Masz na myśli przeciążeniowe na automacie?

Napisano (edytowany)

 

1 godzinę temu, Razmes napisał:

A jakie to zabezpieczenia? Masz na myśli przeciążeniowe na automacie?

A czy ja niewyraźnie napisałem?

4 godziny temu, mhtyl napisał:

zabezpieczenia elektroniczne i mechaniczne które to powodują samoczynny powrót/zamknięcie się drzwi, a jeżeli drzwi są otwarte nie pozwolą owe zabezpieczenia elektroniczne na zamknięcie się bramy z otwartymi drzwiami.

Przeciążeniowe zabezpieczenie  jest po to aby w razie ktoś lub coś znalazło się pod bramą w czasie jej zamykania i brama odczuje opór nie do pokonania to brama ma się cofnąć, tak działają między innymi szyby w samochodach.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Gość Razmes
Napisano

Nie wiem, na czym opiera się Twoja wiedza, ale przeciążeniówka w automacie raczej nie uchroni zawiasów drzwi przejściowych przed wyrwaniem. Automat programuje się sam przy pierwszych ruchach i dobiera siłę, przez co przy cięższych skrzydłach i słabo wyregulowanych może dać maksymalną moc.

Raczej skłaniał bym się ku samozamykaczowi lub czujce otwarcia drzwi.

Napisano

 

4 minuty temu, Razmes napisał:

Nie wiem, na czym opiera się Twoja wiedza, ale przeciążeniówka w automacie raczej nie uchroni zawiasów drzwi przejściowych przed wyrwaniem. Automat programuje się sam przy pierwszych ruchach i dobiera siłę, przez co przy cięższych skrzydłach i słabo wyregulowanych może dać maksymalną moc.

 

A twoja wiedza na czym się opiera? Sądzisz, że producent bramy segmentowej z drzwiami przejściowymi nie zabezpieczy swojego produktu tylko będzie opierał się na czujności inwestora aby zamykał drzwi przed otworzeniem bramy?

Przeciążeniowe zabezpieczenie nie ma nic wspólnego z uchronieniem bramy z otwartymi drzwiami.

Czytasz moje posty między wierszami. Czy ja pisałem o zabezpieczeniu przeciążeniowym przy otwieraniu bramy? Pisałem jak działa przeciążeniowe przy zamykaniu.

9 minut temu, Razmes napisał:

 

Raczej skłaniał bym się ku samozamykaczowi lub czujce otwarcia drzwi.

 

5 godzin temu, mhtyl napisał:

zabezpieczenia elektroniczne i mechaniczne które to powodują samoczynny powrót/zamknięcie się drzwi, a jeżeli drzwi są otwarte nie pozwolą owe zabezpieczenia elektroniczne na zamknięcie się bramy z otwartymi drzwiami.

Przecież o tym pisałem wcześniej o samo-zamykaniu i zabezpieczeniu przy otwartych drzwiach.

Nie chce mi się szukać w opisach technicznych producentów drzwi segmentowych jak fachowo nazywają się te zabezpieczenia, ale założę się na 200% że mają takie o jakich pisałem w poście #3.

 

Gość Razmes
Napisano
4 minuty temu, mhtyl napisał:

a jeżeli drzwi są otwarte nie pozwolą owe zabezpieczenia elektroniczne na zamknięcie się bramy z otwartymi drzwiami.

Czujesz sens? Czy się przejęzyczyłeś?

Napisano

:zalamka:O.o Po chińsku nie pisałem, czego nie rozumiesz?

a jeżeli drzwi są otwarte

nie pozwolą owe zabezpieczenia elektroniczne

na zamknięcie się bramy z

otwartymi drzwiami. 

 

Gość Razmes
Napisano

...zamknięcie się bramy z otwartymi drzwiami... Otwierasz drzwi w otwartej bramie?

Napisano

Nie można było tak od razu zwrócić uwagi? Ale to nie zmienia faktu że nie wiedziałeś o co mi chodziło. Pomyłka wynikła z tym zamykaniem/otwieraniem drzwi i bramy.

 

Gość Razmes
Napisano
54 minuty temu, mhtyl napisał:

Ale to nie zmienia faktu że nie wiedziałeś o co mi chodziło.

No dokładnie, nie wiedziałem o co Ci chodziło.

Samozamykacze zwykle są za dopłatą. Wszelakie czujki również. Co zwiększa koszt i tak niekiedy srogiej dopłaty za drzwi. Plus osłabia konstrukcję bramy ( w stosunku do złożonej z pełnych paneli). A to ma też wpływ na łatwość ewentualnego sforsowania przez włamywaczy.

Siły potrzebne do podniesienia bramy i jej opuszczenia są różne. Automat ustawia dwie wartości. Im większa, tym żywotność automatu spada (liczba cykli). Stań pod opuszczającą się bramą. Dodaj później na automacie +2. Poczujesz różnicę.

Tak, montowałem kiedyś bramy. Człowiek imał się różnych prac. Montowałeś bramy?

Gość Razmes
Napisano

Podsumowując. Kupujesz bramę z drzwiami technicznymi- zapytaj o standardowe wyposażenie i zabezpieczenia na wypadek próby otwarcia bramy przy otwartych drzwiach.

Jeżeli są w standardzie- super. Jeżeli ich nie ma- lepiej dopłacić.

Choć kolega mhtyl twierdzi, że zawsze są w standardzie...

Napisano

Na temat oferty i możliwości doposażenia bramy najwięcej wiedzą mają producenci/sprzedawcy, ale czy żaden z Forumowiczów takowej bramy (z drzwiami) nie ma. Oczywiście, jeśli do garażu jest oddzielne wejście dylemat nie istnieje.

Czy faktycznie dopłata ok. 1000 zł (jak piszecie) i doposażenie bramy w takie drzwi dużo ułatwia? Korzysta się z tych drzwi? Czy skoro brama działa np. na pilota, nie wygodniej w ten sposób wchodzić do garażu?

 

Napisano

aa

56 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

Na temat oferty i możliwości doposażenia bramy najwięcej wiedzą mają producenci/sprzedawcy, ale czy żaden z Forumowiczów takowej bramy (z drzwiami) nie ma. Oczywiście, jeśli do garażu jest oddzielne wejście dylemat nie istnieje.

Czy faktycznie dopłata ok. 1000 zł (jak piszecie) i doposażenie bramy w takie drzwi dużo ułatwia? Korzysta się z tych drzwi? Czy skoro brama działa np. na pilota, nie wygodniej w ten sposób wchodzić do garażu?

 

Po pierwsze, na pewno takie drzwi w bramie garażowej nie ozdobią jej. Co innego jeżeli chodzi o bramę np do warsztatu samochodowego czy jakiegoś hangaru gdzie otwieranie całej bramy sprawia kłopot przy częstym wchodzeniu/wychodzeniu z pomieszczenia, ale brama do garażu jest mała więc  uważam, że takie drzwi będą tylko ja szpecić.

Po drugie, jeżeli jest dodatkowe, osobne wejście do garażu to drzwi w bramie garażowej uważam za zbyteczne.

Na koszty bym za bardzo uwagi nie zwracał bo chodzi o wygodę, jeżeli uważasz, że będziesz często wchodzić/wychodzić do garażu to takie drzwi przejściowe maja sens w innym przypadku nie.

Napisano

A jeszcze naszła mnie taka myśl. W garażu przeważnie będzie zaparkowane auto i auto przeważnie stoi blisko bramy więc mi się nie widzi przeciskając koło autka aby coś wnieść czy wynieść z garażu i czasami autka nie zarysować.

A czy wizualnie  wygląda to ładnie?

OBRAZEK246.jpg

d2.jpg

Jeżeli jest możliwość zrobienia drzwi osobno to ja bym je zrobił.

Gość Razmes
Napisano

Oprócz tego, jeżeli nie mamy możliwości montażu oddzielnych drzwi wejściowych, drzwi techniczne ograniczają szybkie wychładzanie się pomieszczenia, szczególnie zimą. Co innego otwierać całą bramę, a co innego tylko na chwilę drzwi.

Napisano

Kluczowa chyba jest tu również wielkość garażu i to, co w nim, oprócz aut, zamierzamy przechowywać. Jeśli, jak to najczęściej bywa, samochody stoją tuż za bramą, a "składzik" jest z tyłu, lub z boku, to oddzielne drzwi warto mieć właśnie z tej strony, czyli przeciwnej do bramy.

Kwestia wychładzania ogrzewanego garażu, też nie jest bez znaczenia, acz zimą zwykle rzadko wyciąga się rower czy kosiarkę:)

Gość Razmes
Napisano
27 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

Kwestia wychładzania ogrzewanego garażu, też nie jest bez znaczenia, acz zimą zwykle rzadko wyciąga się rower czy kosiarkę:)

Ale łopatę do śniegu, taczkę do jego wywiezienia, czy też znowu sanki dzieciom jakoś czasami trzeba i codziennie wydobywać :) Ale wszak każdy ma swój przydomowy bałagan i swój sposób na jego ogarnięcie :)

Napisano

aa

6 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

Fakt, łopata do śniegu i sanki są na czasie, acz odwilż, przynajmniej w Wawie, więc szybciej rower może być potrzebny :) 

Ale po co wyolbrzymiać problem? przecież do domu wchodzi i wychodzi się częściej niż do garażu, więc kryteria, że garaż będzie się wychładzał są śmieszne bo przez kilka minut ileż może się wychłodzić?

A tak poza konkursem mam pytanie. Czy ten dom jest już wybudowany czy dopiero w trakcie realizacji? Bo domniemywam, że chodzi o indywidualne podejście do tematu.

Napisano

Mam drzwi w bramie garażowej, dopłata wcale nie wynosiła 1000 PLN, znacznie mniej, a zabezpieczenie przed manewrami przy otwartych drzwiach to kwestia kilkudziesięciu złotych. Wystarczy zwykły, przemysłowy czujnik indukcyjny, stosowany powszechnie w obrabiarkach już od lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku.

https://www.google.pl/search?q=czujnik+indukcyjny&client=firefox-b-ab&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjT2YO2wJ7SAhUJtxQKHSHeA0QQsAQIdg&biw=1280&bih=611

Umieszcza się taką "śrubkę" w odpowiednim miejscu na ramie i ona bezbłędnie "wyczuwa" obecność lub nie, krawędzi skrzydła. Da się to wyregulować z precyzją do części milimetra.

Nie muszę chyba dodawać, że mnie drzwi bardzo się przydają, a czy szpecą... mam to w rzyci.

Napisano

Czyli jak ze wszystkimi wyborami,  powinny być dostosowane do konkretnych potrzeb.

Osobiście uważam, że garaż musi być duży, bo ma służyć jako dodatkowe pomieszczenie gospodarcze z funkcją parkowania - właśnie w takiej kolejności. Samochód, to tylko samochód, nie musi mieć swojego pokoju, acz zdecydowanie przyjemniej wsiada się do niego bez konieczności odśnieżania, etc. Drzwi są moim zdaniem więc niezbędne, kwestia, czy w bramie garażowej czy oddzielne, zostaje do rozstrzygnięcia na etapie dopracowywania projektu.

 

Napisano

a

3 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

Drzwi są moim zdaniem więc niezbędne, kwestia, czy w bramie garażowej czy oddzielne, zostaje do rozstrzygnięcia na etapie dopracowywania projektu.

 

Proponuję drzwi oddzielne oraz jeżeli garaż będzie w bryle budynku to musowo aby było wejście z garażu do domu.

Gość Razmes
Napisano

Garaż bez przejścia do części mieszkalnej liczony jest na innych stawkach vat. Więc wtedy nawet brama z montażem będzie liczona 23%, co według mnie nie jest opłacalne. Chyba, że np. pod własną działalność gospodarczą.

Napisano

Przejście do części mieszkalnej nie ma raczej znaczenia czy jest ono czy nie. Jedyna różnica o jakiej słyszałem to jest garaż wolno stojący i w bryle budynku, na wolno stojący nie masz żadnych ulg budowlanych.

Gość Razmes
Napisano

Może i faktycznie. Kojarzę tylko akcję sprzed 10-15 lat, gdy sąsiad się przeprowadzał do szeregowki. Zażyczył sobie jednak usunięcie zaprojektowanych drzwi do garażu. A deweloper stwierdził, że będzie musiał kupić wtedy garaż oddzielnie na wyższej stawce vat. Może tylko go tak próbował odwieźć od pomysłu. Finalnie nie zamurowano, więc ostatecznie pewien tego nie jestem. Co do oddzielnej bryły to się nie wypowiem.

Napisano

a

5 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Skoro mamy garaż w bryle domu, mamy też wejście do garażu z wewnątrz domu. Wtedy, zgaduję, rezygnujemy z dodatkowych drzwi w bramie garażowej. Poza tym drzwi takie chyba nie w każdej bramie dadzą się zamontować?

Tylko nie będziesz przecież przechodził np z rowerem przez dom na zewnątrz:icon_biggrin:, drzwi zewnętrzne najlepiej aby były z tylu garażu aby wyjście było na ogród, a wejście z garażu (który jest w bryle domu) do domu to dzisiaj chyba standard.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...