krzysz123 Napisano 1 lutego 2017 Udostępnij #1 Napisano 1 lutego 2017 (edytowany) Witam Jest pokój ze starym tynkiem cementowo-wapiennym, na nim było malowane wapnem, a później jeszcze dwa razy farbami. Tynk trzyma się w miarę dobrze ale ma małe ubytki (dziurki) i kilka pęknięć dlatego chcę go naprawić oraz wzmocnić i zastanawiam się nad tym żeby zeskrobać farbę i wapno do tynku, a następnie położyć cienką warstwę tynku cementowo-wapiennego lub coś tego typu z gotowego z worka tylko nie wiem jaki? Można by było zastosować gips ale jeśli nie jest to mus to chciałbym tego uniknąć. Czy macie może jakieś doświadczenie w tym temacie i jakieś propozycje? Edytowano 1 lutego 2017 przez krzysz123 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość stach Napisano 1 lutego 2017 Udostępnij #2 Napisano 1 lutego 2017 Dobrze kombinujesz! Należy usunąć/zeskrobać warstwę wapna i farby, powiększyć szczeliny i pęknięcia (rogiem szpachelki), jeśli tynk się sypie - zagruntować i wyrównać tynk przy pomocy produktu firmy Atlas pod nazwą ATLAS REKORD - jest to biała, cementowa zaprawa szpachlowa Zalecny do wygładzania powierzchni ścian i sufitów – drobne kruszywo (do 0,2 mm) pozwala uzyskać bardzo gładką powierzchnię. Poprawia jakość zniszczonych tynków cementowych i cementowo-wapiennych oraz podłoży betonowych. Główne właściwości ● na białym cemencie ● drobne kruszywo - do 0,2 mm ● bardzo gładka powierzchnia ● wzmocniony mikrowłóknami Główne parametry ● zużycie: 1,5 kg/1 m2 na 1 mm ● grubość warstwy: 1 - 10 mm ● wytrzymałość: kategoria CS II http://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_2270_20141120_132747.pdf albo szara, cementowa zaprawa szpachlowa Opis Poprawia jakość zniszczonych tynków cementowych i cementowo-wapiennych oraz podłoży betonowych. Służy do szpachlowania ścian, słupów, podciągów wykonanych w konstrukcji żelbetowej. Może stanowić trzecią, wygładzającą warstwę dla tynków nowo nakładanych. Umożliwia wygładzanie strukturalnych tynków cienkowarstwowych. Zalecany do pomieszczeń wilgotnych, takich jak kuchnie, pralnie, łazienki, baseny. Główne właściwości ● odporny na mikropęknięcia ● zawiera środki hydrofobowe Główne parametry ● wytrzymałość na ściskanie 3,5 ÷ 7,5 N/mm2 ● zużycie ok. 1,5 kg / 1 m2 / 1 mm grubości http://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_4059_20141120_132857.pdf Nie musi być gips - wychodzi prawie jak gładź... Link do komentarza
joks Napisano 1 lutego 2017 Udostępnij #3 Napisano 1 lutego 2017 kiedyś to się nazywało przeciurka....ścianę sie skrobało do gołego tynku , na to pędzlem ławkowcem chlapało się wodę , w wiadrze miało się rozrobioną zaprawę na rzadko i terz chlapało się ją pędzlem , zacierało się toto styropianową pacą ...jak ktoś nabrał wprawy w aplikowaniu wody na ścianę i zaprawy to wychodziły nawet czasem ładne tynki .. Link do komentarza
Buster Napisano 1 lutego 2017 Udostępnij #4 Napisano 1 lutego 2017 27 minut temu, joks napisał: kiedyś to się nazywało przeciurka.... u mnie filcówka (jeśli dobrze kumam) Link do komentarza
krzysz123 Napisano 2 lutego 2017 Autor Udostępnij #5 Napisano 2 lutego 2017 Cytat Rozpoczęcie prac malarskich możliwe jest po upływie 2÷6 tygodni od zakończenia tynkowania dziękuję za odpowiedz. Szkoda, że nie można malować wcześniej, ciekawe czy są rozwiazania dzieki, któremu można by było malować wcześniej? Link do komentarza
Gość stach Napisano 2 lutego 2017 Udostępnij #6 Napisano 2 lutego 2017 Tak jak to przy pracach z cementem - musi on związać i wyschnąć ... Po zagipsowaniu cienką warstwą - czekasz tylko tyle, aby gips i ściana wyschły i już możesz malować... Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 7 lutego 2017 Udostępnij #7 Napisano 7 lutego 2017 Jeśli nie ma "za dużo" warstw powłok malarskich to można zagruntować i pokryć 2x ale nie ma to jak zacząć od nowa czyli od tynku. Najpierw trzeba się do niego dostać. A na szybko - ubytki zaszpachlować szpachlą "z supermarketu", przetrzeć na równo, zagruntować, pomalować x2 Link do komentarza
Eksperci Śnieżka Napisano 1 kwietnia 2017 Udostępnij #8 Napisano 1 kwietnia 2017 Szanowny Panie, najlepsze rozwiązanie to, tak jak pisali internauci, usunięcie mechaniczne warstwy wapna i farby oraz powiększenie i oczyszczenie szczelin i ubytków. Inną opcją jest ograniczenie się tylko do usunięcia łuszczących się fragmentów starego wymalowania i oczyszczenia oraz powiększenia szczelin i ubytków. Przy obu tych rozwiązaniach kluczowe jest oczyszczenie i odpylenie ściany oraz jej zagruntowanie – polecam grunt głęboko penetrujący ACRYL-PUTZ® GP 41. Większe pęknięcia i szczeliny można wypełnić elastyczną masą naprawczą ACRYL-PUTZ® FX 23 FLEX. Następnie rekomenduję całościowe nałożenie sypkiej gładzi szpachlowej ACRYL-PUTZ® ST10 START lub gotowej do użycia gładzi ACRYL-PUTZ® FS 20 FINISZ. Potem pozostaje przeszlifowanie powierzchni, jej odpylenie, aplikacja cienkiej warstwy gruntu i malowanie. Pozdrawiam serdecznie, E-rzecznik FFiL Śnieżka Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się