Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam
Jest pokój ze starym tynkiem cementowo-wapiennym, na nim było malowane wapnem, a później jeszcze dwa razy farbami. Tynk trzyma się w miarę dobrze ale ma małe ubytki (dziurki) i kilka pęknięć dlatego chcę go naprawić oraz wzmocnić i zastanawiam się nad tym żeby zeskrobać farbę i wapno do tynku, a następnie położyć cienką warstwę tynku cementowo-wapiennego lub coś tego typu z gotowego z worka tylko nie wiem jaki? Można by było zastosować gips ale jeśli nie jest to mus to chciałbym tego uniknąć. Czy macie może jakieś doświadczenie w tym temacie i jakieś propozycje?

Edytowano przez krzysz123 (zobacz historię edycji)
Gość stach
Napisano

Dobrze kombinujesz:icon_biggrin:! Należy usunąć/zeskrobać warstwę wapna i farby, powiększyć szczeliny i pęknięcia (rogiem szpachelki), jeśli tynk się sypie - zagruntować i wyrównać tynk przy pomocy produktu firmy Atlas pod nazwą ATLAS REKORD - jest to

biała, cementowa zaprawa szpachlowa

Zalecny do wygładzania powierzchni ścian i sufitów – drobne kruszywo (do 0,2 mm) pozwala uzyskać bardzo gładką powierzchnię. Poprawia jakość zniszczonych tynków cementowych i cementowo-wapiennych oraz podłoży betonowych. Główne właściwości
● na białym cemencie
● drobne kruszywo - do 0,2 mm
● bardzo gładka powierzchnia
● wzmocniony mikrowłóknami
Główne parametry ● zużycie: 1,5 kg/1 m2 na 1 mm
grubość warstwy: 1 - 10 mm
● wytrzymałość: kategoria CS II
 
 
albo
 

szara, cementowa zaprawa szpachlowa

Opis Poprawia jakość zniszczonych tynków cementowych i cementowo-wapiennych oraz podłoży betonowych. Służy do szpachlowania ścian, słupów, podciągów wykonanych w konstrukcji żelbetowej. Może stanowić trzecią, wygładzającą warstwę dla tynków nowo nakładanych. Umożliwia wygładzanie strukturalnych tynków cienkowarstwowych. Zalecany do pomieszczeń wilgotnych, takich jak kuchnie, pralnie, łazienki, baseny. Główne właściwości

● odporny na mikropęknięcia
● zawiera środki hydrofobowe
Główne parametry ● wytrzymałość na ściskanie 3,5 ÷ 7,5 N/mm2
● zużycie ok. 1,5 kg / 1 m2 / 1 mm grubości

http://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_4059_20141120_132857.pdf

Nie musi być gips - wychodzi prawie jak gładź...

 

Napisano

kiedyś to się nazywało przeciurka....ścianę sie skrobało do gołego tynku , na to pędzlem ławkowcem chlapało się wodę , w wiadrze miało się rozrobioną zaprawę na rzadko i terz chlapało się ją pędzlem , zacierało się toto styropianową pacą ...jak ktoś nabrał wprawy w aplikowaniu wody na ścianę i zaprawy to wychodziły nawet czasem ładne tynki ..

Napisano
Cytat

Rozpoczęcie prac malarskich możliwe jest po upływie 2÷6 tygodni od zakończenia tynkowania

dziękuję za odpowiedz. Szkoda, że nie można malować wcześniej, ciekawe czy są rozwiazania dzieki, któremu można by było malować wcześniej?

Gość stach
Napisano

Tak jak to przy pracach z cementem - musi on związać i wyschnąć :bezradny:...

Po zagipsowaniu cienką warstwą - czekasz tylko tyle, aby gips i ściana wyschły i już możesz malować...

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Szanowny Panie,

najlepsze rozwiązanie to, tak jak pisali internauci, usunięcie mechaniczne warstwy wapna i farby oraz powiększenie i oczyszczenie szczelin i ubytków. Inną opcją jest ograniczenie się tylko do usunięcia łuszczących się fragmentów starego wymalowania i oczyszczenia oraz powiększenia szczelin i ubytków. Przy obu tych rozwiązaniach kluczowe jest oczyszczenie i odpylenie ściany oraz jej zagruntowanie – polecam grunt głęboko penetrujący ACRYL-PUTZ® GP 41. Większe pęknięcia i szczeliny można wypełnić elastyczną masą naprawczą ACRYL-PUTZ® FX 23 FLEX. Następnie rekomenduję całościowe nałożenie sypkiej gładzi szpachlowej ACRYL-PUTZ® ST10 START lub gotowej do użycia gładzi ACRYL-PUTZ® FS 20 FINISZ. Potem pozostaje przeszlifowanie powierzchni, jej odpylenie, aplikacja cienkiej warstwy gruntu i malowanie.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To prawda, ale od strony ściany ma prosty kanał, a tam jest jeszcze gorzej, nie widać przesyłu. Z tego zdjęcia widać, że strefa brzegowa u pana nie istnieje. Tam, gdzie powinna być wyższa temperatura podłogi, jest na odwrót.   Może trzeba było zrobić to tak. Pominąć suchy jastrych. Sander Alu Standard EPS 300        
    • Ja bym to dopianował i pokrył gumą w płynie.
    • Myślę, że nie odstaje. Podłoga się nie ugina, leży sztywno na całej powierzchni. W płytach jest opcja prowadzenia rury prostopadle w miejscu łuków, a łuki są dwa, tak aby moża było zrobić jednocześnie nawrót i poprowadzić rurkę w poprzek, albo zrobić tylko nawrót. W tych miejscach folia aluminiowa nie otula tak fajnie rurki jak w pozostałych.   Na zdjęciu widać czerwony kolor między łukiem a tą prostopadłą rurką i fioletowy chłodniejszy "trójkąt" między łukami. A ta prostopadła rurka leci praktycznie przy samej ścianie. Nawet w wariantach z aluminiowymi promiennikami - nie widziałem aby były dostępne w wersji na łuki, tylko proste odcinki. Swoją drogą, cały czas zastanawiam się czy i jak zmieniły by się temperatury gdybym dołożył takie promienniki.   Jednak na ten moment najgorzej, że obecnie podłoga ma 23-24*C max a panele w dotyku są poprostu chłodne. Może nie zimne, ale jednak chłodne, a bez paneli podłoga mimo sporej róznicy temperatur była jednak ciepła i przyjemna w dotyku. Mam wrażenie że zamiast ogrzewania podłogowego wyszedł tylko taki bajer, który sprawia że podłoga nie jest całkowicie zimna, tylko letnia. A wykonana została w zasadzie w takim samym standardzie jak na poniższym filmie (polecam od 2:30), tylko zamiast płyt Fermacell 12.5mm, został położony 20mm sklejony i skręcony na zakładkę (EE20).   Nie wiem co jest nie tak, ale jak dla mnie to troche śmieszne, że podłogówka, która w teorii ma dawać większy komfort termiczny przy niższej temperaturze zasilania, polecana do ogrzewania niskotemperaturowego jak pompy ciepła nie jest w stanie zagrzać tego pokoju, a robi to grzejnik Purmo C22 o długości 100cm.
    • Chodzi o to, że jastrych odstaje od ekranu z folii aluminiowej, tam przy ścianie, on musi do niej dotykać.  Widać rurkę, ale ciepło nie rozlewa się na ekran, nie widać przesyłu tak jak w środkowej części zdjęcia.   Przy ścianie pomiędzy ekranem a tą rurką jest większa Δ𝑇.
    • W lewym górnym rogu jest styk podłogi i ściany. Zdjęcie wykonane jeszcze przed położeniem podkładu i paneli. Widać rórkę idącą wzdłóż ściany, prostopadle do całości podłogówki.   Po położeniu całej podłogi, temperatury jak na drugim zdjęciu, czyli ok 3*C niższe niż na samym jastrychu. Niestety kamerkę musiałem oddać zanim podłoga została wykończona, ale porównywałem z pirometrem i różnice między pirometrem a kamerką termowizyjną wynosiły +/-0.5*C. Także mam tylko 1 zdjęcie pojedynczego panela leżącego na podkładzie, gdzie sam podkład był zwinięty w rolkę więc nieco odstaje miejscami od jastrychu - co widać na zdjęciu w postaci niższej temperatury podkładu. Ale po położeniu całej podłogi efekt jest taki sam na całej podłodze.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...