Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Na wionę mam zamiar zamontować bramę przesuwną. Wszystko wykonuje samodzielnie i znaczną część ogrodzenia już posiadam i teraz przychodzi pora na bramę. Brama w świetle ma 4 metry, wykonana z profili i w środku stalowe pręty 12x12 z drobnymi elementami ozdobnymi. Całość waży około 250kg. Wszystko będzie montowane na szynie 80x80x5 mm. Obecnie zastanawiam się nad wyborem wózków do bram, komplet 80x80x5. Te wózki mają nośność do 550kg więc spokojnie mi wystarczą. Pytanie jaki rozstaw między wózkami powinienem zastosować? Pytałem znajomego i sugerował, że powinny to być około 90cm. Dodam, że do bramy będzie podpięty automat więc zależy mi na płynnej pracy bramy. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

90cm absolutnie za mało!

rozstaw wózków  powinien być możliwie jak największy wykorzystujący całą długość ogona bramy.

ogon przy świetle wjazdu 4m, dobrze by miał 2 m, nie obcinaj szyny zostaw całe 6m a to co za światłem zostanie zagospodaruj na ogon. Z szyny 6m możesz bezpiecznie zrobić światło do 4,20 no max 4,30 - , zbyt krótki ogon pogarsza płynność działania bramy.

Zestaw wózków 5-rolkowy, wahliwy, rolka prowadząca górna fi 33 ( bardzo dobrze współpracuje z ceownikiem z/g 40x40x2 jako szyna prowadząca górna)

Ława fundamentowa będzie kluczowa więc nie żałuj, powinien to być monolit tak z 0,7m3 z betonu B20

wymiar   ok 2,00m x0,4m x 0,8m

Wózki rozstaw tak, aby pierwszy nie wystawał poza słup z prowadzącą rolke górną ( musi zostać tam trochę miejsca na rolkę najazdową która zamocowana w szynie, przy pełnym otwarciu bramy będzie na równi z tym słupem ) inaczej będzie kolidować i możesz w pełni nie otworzyć bramy.

Tylny wózek zamocować tak aby swoją skrajna rolką był tak ok 5cm przed zakończeniem szyny bramowej ( gdy brama całkowicie zamknięta)

Dobrze wyregulowana brama powinna przesuwać się dwoma palcami, automat w zupełności FAAC 740 - solidny w dobrej cenie.

jak masz pytania do śmiało

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...