Skocz do zawartości

MPZIP i grunty orne


Waldemak

Recommended Posts

Witam serdecznie

Mam taki problem.

Jest działka składająca się z dwóch części (jeden numer księgi wieczystek)

- 1 część R - Grunty orne - objęta MPZP z przeznaczeniam pod budowe domków, z lokalizacją nawet gdzie ma stac dom

- 2 część też R - Grunty orne - z informacją z MPZP tę zgodnie z przeznaczeniem.

 

Czy będę miał problemy przy budowie domu. Czy trzeba "jakies" odrolnianie robić?

 

Dziękuje i pozdrawiam wszystkiech

W.

Link do komentarza
18 minut temu, Waldemak napisał:

Witam serdecznie

Mam taki problem.

Jest działka składająca się z dwóch części (jeden numer księgi wieczystek)

- 1 część R - Grunty orne - objęta MPZP z przeznaczeniam pod budowe domków, z lokalizacją nawet gdzie ma stac dom

- 2 część też R - Grunty orne - z informacją z MPZP tę zgodnie z przeznaczeniem.

 

Czy będę miał problemy przy budowie domu. Czy trzeba "jakies" odrolnianie robić?

 

Dziękuje i pozdrawiam wszystkiech

W.

Nie rozumiem w czym problem.

Jeżeli w planie jest ujęte że pod zabudowę jednorodzinną to nic nie musisz odralniać.

Ta druga część działki to jakie ma przeznaczenie?

Odralniać trzeba jeżeli nie ma MPZP.

 

Link do komentarza
1 minutę temu, mhtyl napisał:

Nie rozumiem w czym problem.

Jeżeli w planie jest ujęte że pod zabudowę jednorodzinną to nic nie musisz odralniać.

Ta druga część działki to jakie ma przeznaczenie?

Odralniać trzeba jeżeli nie ma MPZP.

 

Dziękuję:)

 

Druga część działki w MPZP to R - grunt rolny i opisany jest tak:

Teren użytkowany rolniczo, ustala się użytkowanie bez zmian.

Link do komentarza
1 minutę temu, Waldemak napisał:

Dziękuję:)

 

Druga część działki w MPZP to R - grunt rolny i opisany jest tak:

Teren użytkowany rolniczo, ustala się użytkowanie bez zmian.

Czyli na tej działce budować się nie możesz jak na razie.

Jeżeli zależy Ci na tym aby na tej działce się budować musiałbyś złożyć wniosek do gminy aby przy uaktualnianiu MPZP tę działkę ująć jako pod zabudowę jednorodzinną. Od razu powiem Ci, że to może trochę potrwać, nieraz nawet kilka lat.

Duża ta działka?

Link do komentarza
1 minutę temu, bajbaga napisał:

Inaczej:

- cześć pierwsza  -  działka budowlana,

- część druga - działka rolna bez prawa zabudowy (chyba że buduje rolnik ustawowy w ramach zabudowy zagrodowej - ale to wyjątek).

Czyli budować można na pierwszym fragmencie działki? Ta druga nie robi jakiś problemów ?

Link do komentarza
17 minut temu, Waldemak napisał:

Ale pierwsza część ma MPZP i nawet jest narysowany dom na nim. Obie oczywiście w księdze wieczystej to Orne.

Duża 6 tys m2.

Jest aż tak żle?

Nie jest źle, może Ty mnie źle zrozumiałeś.

Tak jak na[pisał bajbaga, na pierwszej możesz się budować na drugie nie.

Czyli ma 60 ar.

Edytowano przez mhtyl
błąd w przeliczeniu m2/ar (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Wystarczy

3 minuty temu, mhtyl napisał:

Nie jest źle, może Ty mnie źle zrozumiałeś.

Tak jak na[pisał bajbaga, na pierwszej możesz się budować na drugie nie.

Czyli ma 6 ar więc nie wiem czy to aż taka duża:icon_biggrin: podejrzewam, że ze względu na jej wielkość  wg MPZP nie ma możliwości tam zabudowy jednorodzinnej.

Dziękuję Ci za cenne uwagi:):)

No chcę siętylko wybudować na pierwszym fragmencie, który w mpzp jest budowlany, na ornych chcę mieć kilka drzewek owocowych i jakies grządki:) Wiem, że coś w bankach blokują jak się bierze kredyt na takśs działkę i to mnie martwi.

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...