Skocz do zawartości

Płytki w kabinie prysznicowej - jaki klej i fuga?


Recommended Posts

Napisano
Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Witam, mam zamiar szybko wyremontować łazienkę i chce w ciągu tygodnia przywrócić funkcjonalność kabiny prysznicowej. Będzie wyłożona mozaiką w brodziku i płytkami gresowymi na ścianach.
Zastanawiam się nad wyborem kleju i fugi. Czy moge użyć kleju wodoszczelnego a fugi epoxydowej?? Zależy mi na szybkim tempie robót.

Proszę wskazanie dedykowanych produktów.

Napisano (edytowany)
Witam,

Tego typu klej do okładzin oraz spoinę epoksydową można zastosować pod warunkiem przestrzegania wytycznych producenta. Producent kleju podaje na opakowaniu (lub w karcie technicznej) do jakiego rodzaju zastosowań, okładzin i typu podłoży dany klej jest przeznaczony, jak powinno być przygotowane podłoże przed jego użyciem oraz po jakim czasie płytki można użytkować i spoinować. Tym niemniej trzeba pamiętać jeszcze o innych elementach. Przed przyklejeniem okładzin nawet na kleju który tworzy warstwę izolacyjną, konieczne jest zwykle wcześniejsze uszczelnienie miejsc newralgicznych (połączeń pomiędzy ścianami i podłogą, dylatacji, podjeść i odpływów hydraulicznych) przy pomocy taśm, narożników i mankietów uszczelniających. Jeżeli chodzi o spoiny epoksydowe to są one spoinami chemoodpornymi, o bardzo małej nasiąkliwości a zarazem dużej szczelności. Posiadają bardzo wysoką odporność na ścieranie i korozję biologiczną, co powoduje, że nadają się dobrze do łazienek i innych pomieszczeń narodzonych na wilgoć i wodę (pod warunkiem, że nie są stosowane na powierzchniach odkształcalnych). W przypadku ich stosowania należy przestrzegać rygorystycznie wytycznych stosowania m.in. spoinowanie powinno nastąpić po określonym czasie od przyklejenia okładziny i przy wilgotności podłoża wskazanej przez producenta spoiny (zwykle mniej niż 2%).

Najbardziej właściwe przy wykonywaniu tego typu prac jest stosowanie kompatybilnych wyrobów jednego producenta, które są wbudowywane zgodnie z jego zaleceniami, czyli stosowanie kompletnych systemów hydroizolacji. Firma "Piotrowice II" ma w swojej ofercie taki system - system hydroizolacji ALPOL HYDRO PLUS. W jego skład wchodzi folia hydroizolacyjna ALPOL AH 751, akcesoria uszczelniające ALPOL, kleje cementowe ALPOL AK 511-519, spoiny elastyczne ALPOL AS E51-65 (lub spoina epoksydowa ALPOL AH 760).

Instrukcja do wykonania poprawnej izolacji w kabinie prysznicowej Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo ogólne (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

 

Dnia 5.12.2016 o 11:38, Pomocnik napisał:

mam zamiar szybko wyremontować łazienkę i chce w ciągu tygodnia przywrócić funkcjonalność kabiny prysznicowej.

Tydzień to jest dość długi okres czasu i przy dobrej organizacji pracy i dużych umiejętnościach wykonawcy nie ma potrzeby kombinowania z jakąś super-extra chemią budowlaną.

Zależy jeszcze jaki jest zakres tego remontu - czy wymagane jest skuwanie starych płytek, odtwarzanie tynków (pod mozaikę trzeba mieć naprawdę równą powierzchnię )...

Chemię - sprawdzoną - oferuje również Atlas.

Jeśli potrzebne będzie równanie ścian możesz użyć w zależności od wielkości napraw - zaprawy tynkarskiej albo REKORD szary (bo tańszy od białego - ale pod szklaną mozaikę lepszy będzie biały).

Wystarczy hydroizolacja - któryś Atlas WODER, klej Atlas PLUS, nie wchodziłbym w epoksydową fugę, bo w łazience (niepublicznej) to tylko wzrost kosztów... wystarczy fuga ARTIS.

Atlas oferuje również obiecujący - moim zdaniem - ale nie sprawdzony przeze mnie przed zakończeniem działalności :bezradny: klej żelowy  Geoflex...

Dlaczego piszę o ATLASIE - bo przede wszystkim na jego chemii pracowałem i nie miałem żadnych problemów :icon_biggrin:.

  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
    • Zgadzam się, zgodnie ze sztuką  najprawdopodobniej jest postawiona konstrukcja dachowa ale ocieplenie poddasza to inna para kaloszy. Ja wspomniałem o: czyli szczelinie umiejscowionej po dolnej stronie ("poniżej") membrany dachowej a powyżej warstwy wełny. Tu podaje fotkę jak wygląda ta szczelina przed położeniem pierwszej warstwy wełny.   Na zdjęciu zamiast membrany jest deskowanie ale ale to jest bez znaczenia. Wełna od góry opiera się na sznurkowaniu i powyżej powstaje szczelina, gdzie mówiąc krótko hula powietrze i wyciąga wilgoć z wełny mineralnej.  Ta szczelina "musi" mieć otwarte na zewnątrz wlot i wylot na dole i powyżej ocieplenia.   Nie o tym pisałem. To całkiem inna wentylacja.
    • Nie jestem budowlańcem więc w wielkim uproszczeniu: Jest krokiew. Na krokwi od zewnątrz jest ta folia membranowa. Później są jakieś łatwy/kontrłaty (nie wiem jak to się zwie) ponabijane i potem na to jest blachodachówka. Ogólnie można wsadzić tam rękę i czuć, że między folią, a blachą jest kilka centymetrów więc nie ma problemu. Więc odstęp między folią, a blachą jest. Zresztą o tym napisałem w pierwszym poście, że folia jest, a jak jest to raczej założyłem, że jest realizowane zgodnie z sztuką. Dach do tego momentu był robiony przez firmę dekarską zgodnie z projektem.   A nie doczytałem.... Między membraną od strony blachy, a wełną jest wymagana szczelina? No to faktycznie tego nie uwzględniałem. Jest szczelina między blachą, a membraną. Czytałem też, że od wewnątrz jak daje się taką srebrną folię odbijającą paroizolacyjną to tam też powinno być 15-30mm szczeliny. Jednak o szczelinie między wełną, a membraną nie pomyślałem. Ma tam być?   Po zapytaniu AI: Czy między wełną mineralną, a folią membranową na dachu powinna być szczelina?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...