Skocz do zawartości

Inteligentny dom oparty na Satel Integra 128+


Recommended Posts

Napisano
Witam jestem na etapie tworzenia inteligentnego domu.
Pociągnąłem kable do czujek ruchu do każdego pomieszczenia, kontaktrony do każdego okna, kamer, rozdzielni CO, pieca, rozdzielni elektrycznej, bramy garażowej, bramy zewnętrznej, sygnalizatorów, manipulatorów, czujek zalania, zaworu głównego, włączników świateł w każdym pokoju i ogólnie wszystkiego co tylko przyszło mi do głowy a kiedyś może będę chciał tym sterować. Wszędzie kładłem kabel do czujek alarmowy 8 żyłowy ytdy 0,5 jak dobrze pamiętam. Do kamer skrętkę bitnera FTP do gniazdek skrętkę UTP lub FTP jak UTP już nie miałem:) również bitnera. Chcę zrobić sobie w domu czujniki temperatury w każdym pokoju i sterować temperaturą w każdym pokoju oddzielnie.
Chciałbym też jedną czujkę temperatury zalać w posadzce, żeby wiedzieć jaka jest dokładna temperatura podłogówki. Jak to zrobić? Mam zamiar kupić centralę alarmową satel integrę 128+. Bo z tego co się zorientowałem jest to jedna z najlepszych central do inteligentnego domu. Też tak uważacie? Integra WRL odpada bo podobno jej ABAX niedługo nie będzie wspierany dla nowych rozwiązań satela po ABAXie. Co jeszcze będzie mi potrzebne?
Jakie macie pomysły na te sterowanie temperaturą? Chciałbym użyć jakichś małych czujników temperatury.
Proszę o odpowiedzi na moje pytania i poprawę mnie jeśli coś źle zrobiłem lub wymyśliłem.
Napisano
Cytat

Jakie macie pomysły na te sterowanie temperaturą? Chciałbym użyć jakichś małych czujników temperatury.
Proszę o odpowiedzi na moje pytania i poprawę mnie jeśli coś źle zrobiłem lub wymyśliłem.


Czujnik temperatury: DS18B20.
Poczytaj sobie tutaj: MrTomo i Raspberry
oraz tutaj: raspberry pi i sterowanie domem
Na forum elektroda.pl znajdziesz mnóstwo dyskusji i schematów, jak sterować chatą. tam też znajdziesz mnóstwo informacji o zastosowaniu czujnika DS18B20.
Napisano
Pomożecie mi dokonać wyboru?
Co wybrać?
PLC?
Rasperry Pi?
Arduino?
Co jest lepsze w czym od czego? Dlaczego sama centrala satela Integra 128+ mi nie wystarczy?
Czy jeszcze może coś innego wziąć pod uwagę?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...